Toon posts:

Stuur mijn XPS Gen 2 retour (voor een refund)

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag besloten om mijn fully loaded XPS Gen 2 terug te sturen naar Dell en krijg dan mijn geld terug (3100 euro).

Het lukt me maar niet om te wennen aan het scherm. Voor grafisch ontwerp is het scherm vind ik niet geschikt. Wit is niet echt wit (maar olieachtig) en onder in het scherm is zwart bijna grijs. Heb zowel een exemplaar met een Samsung als met een LG scherm, maar beide hebben dit euvel. Het schijnt de coating te zijn.

Voor games zal het ongetwijfeld een goede notebook zijn, technisch voor grafisch ontwerp ook. Alleen dat scherm, dat is jammer ........

Pixal, enig idee of Dell hier in de toekomst wat aan gaat doen ? Waarom krijgt Sony het wel voor elkaar om een goed scherm in de notebooks te plaatsen ?

Groet

Robert

Dell Inspiron XPS Generation 2 | Samsung 1920x1200 TFT with TrueLife | 2.13 Ghz Centrino | 2 GB Dual Channel Memory | GeForce 6800 Go Ultra with 256 MB | 100 GB HDD @ 7200 RPM | Intel Pro 2915 a/b/g | Built-in BlueTooth module | NEC 8x dual layer DVD+-RW

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Er zijn paar dingen waar ik even niet snap van rkl123:

- Dell XPS Gen 2 is 1 van de krachtigste laptops (dus best wel :P)
- Het is met oog op 3D gaming ontworpen, gezien vele extra's.

En je wilt het vooral voor ontwerpwerk gebruiken?
Voor ontwerpwerk heb je helemaal niet nodig met zoveel grafische kracht.
Dat zou genoeg moeten zijn met Dell 9300 of zo.
Of vind je al die extra's en LED lichtjes gewoon 8)?

Of wil je toch nog dolgraag topgames erop spelen?
Wil je echt mobiel blijven?
Of wou je gewoon "meedoen" met anderen: ze hebben XPS, ik wil ook eentje!!!!
Anders kun je beter gewone computer hiervoor kopen. Dan heb je minder te klagen.

De Apples zijn inderdaad met oog op grafisch werk ontworpen, maar je kan niet mee gamen.
Ze zijn niet gemaakt om Halflife 2 of Doom3 mee te draaien. De grafische kracht is kleiner.
Maar hoe dan ook, ook Apple laptops hebben side verlichting in scherm.

Dat de scherm niet zo geweldig aan grafische eisen voldoet is vrijwel te verwachten. Dat komt door side-verlichting die niet optimale verdeling kan garanderen.
Ik weet niet of het toevallig rotte scherm is. Dan moet je even naast andere gelijke versies neerzetten.
Alleen dan kun je conclusie trekken. Op dit moment kun je niet zomaar beschuldigende vinger wijzen naar Dell.
Wat met Sony's betreft, maakt mij niet zoveel uit. Ook bij Sony's zie ik kleine kleurverschillen in de scherm met dank aan side verlichting. Er bestaat voor mij dus bijna geen scherm die 100% gelijkmatig is, zolang het side verlichting heeft. Moet je maar in goede computerzaak naar alle laptops kijken die in demohoek opgesteld staan.
Losse TFT schermen hebben wel achtergrond verlichting en dat maakt lichtverdeling veel meer egaler. Misschien moet je maar even naar kijken, en reviews lezen voor ideale scherm.

De eenvoudigste oplossing is een goede monitor ernaast plaatsen. Je hebt dan toch nog juiste scherm voor je neus voor grafische werk, als je nog steeds gek bent op krachtpatser XPS....
Met USB muis en keyboard die niet duur zijn kun je laptop even opzij leggen (want als je bij toetsenbord van laptop wilt, moet je scherm altijd open houden en dat is wel irritant met 2e scherm achter.....)

Waarom heb je eigenlijk Dell XPS Gen2 aangeschaft? Omdat het misschien wel uit allerbeste onderdelen en dus vast wel ook allerbeste scherm zou bevatten? En reacties dan? Ja, maar de mensen die XPS Gen2 kopen hebben vooral oog op gaming, niet op pure grafisch werk. Je bent toevallig andere groep die wel hoge eisen stelt op grafisch ontwerpwerk.
Maak je dus maar niet schuldig aan. :)

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 02:48

McGryphon

Veul vrouwkes!

Volges mij had dell ook workstationnotebooks :?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dell heeft de Precision en Lattitude series voor de professionele gebruikers.

De Dimensions (en dus ook XPS) zijn consumentenlaptops ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:27:
Dell heeft de Precision en Lattitude series voor de professionele gebruikers.

De Dimensions (en dus ook XPS) zijn consumentenlaptops ;)
Dus als je "professioneel" wilt werken, mag dat maar tot een 15,4 inch scherm ? Dimension is niet eens een notebook lijn.

Je hebt er echt verstand van hoor ik.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat is er onduidelijk aan het slotje in het vorige topic?

ARME AOW’er

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:18
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:10:
[...]

Dus als je "professioneel" wilt werken, mag dat maar tot een 15,4 inch scherm ? Dimension is niet eens een notebook lijn.

De XPS2 is een Inspiron en Inspiron zijn toch echt consumentenlaptops...

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:10:
[...]

Sorry ik bedoelde Inspiron, toch blijft dat de consumentenserie van Dell. Ik kan er voor de rest weinig aan doen dat Dell voor zijn professionele lijn geen grotere schermen aanbiedt, daarvoor moet je toch echt bij Dell zijn.

één van de beweegredenen van een kleiner scherm zijn denk ik ondermeer dat veel van die notebooks in combinatie met een dockingstation worden gebruikt en daarboven bijvoorbeeld een 21" CRT. Jij moet weten dat voor grafisch werk dat altijd het beste kleurbeeld geeft.

Je vorige topic ging idd niet voor niks op slot, als je een scherm met een hogere kwaliteit wilt dan kom je al snel bij Sony of Apple uit.

Ik heb zat Dell Lattitude

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.