[tape restore] met cpio restoren naar ander pad?

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
Hallo.
Ik probeer met cpio iets terug te lezen van tape. Normaal lukt dat prima, aangezien ik eigenlijk altijd wil dat een bestand op tape de file op harddisk overschrijft. Nu wil ik echter dat dat NIET gebeurt, maar dat ik een bepalad bestand van tape naar een op te geven directory schrijf.
Nu hoorde ik van iemand dat ik eerst moet kijken of de output van "cpio -icvtB </dev/rmt0" begint met een / of met een .
Als het begint met een slash, kan ik niet anders dan de bestanden op harddisk overschrijven, als het begint met een punt, gaat het om relatieve paden die ik overal naartoe kan restoren. Ik heb bovenstaand commando ingegeven, en de uitvoer hiervan begint met een /

Ik zie dat ik de parameter --no-absolute-filenames kan gebruiken, als ik het dan goed heb, zou onderstaande commando alle files die beginnen met blaat uit directory /zomaar moeten restoren naar de directory waar ik op dat moment sta:
code:
1
cpio -icvB --no-absolute-filenames "/zomaar/blaat*" </dev/rmt0 .

Het gaat om files van een database, het zou erg lullig zijn als cpio die over de files heenschrijft die nu in gebruik zijn :X

Kan iemand zijn/haar licht hier op laten schijnen svp?
Ik gebruik GNU cpio version 2.5

<edit> Bovenstaand commando restored niets, terwijl het wél werkt als ik parameter "--no-absolute-filenames" weglaat (behalve dan dat de files op de oorspronkelijke plaats terugkomen ipv in current workdir ;))

[ Voor 15% gewijzigd door 0siris op 04-11-2005 15:24 . Reden: slordigheden ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

0siris schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:28:
code:
1
cpio -icvB --no-absolute-filenames "/zomaar/blaat*" </dev/rmt0 .
Bij mij weigert cpio iets te doen met een zelfgemaakt bestand met de -c optie. Ik ga er van uit dat dit bij jou niet het probleem is.

Probeer eens zomaar/blaat/* zonder de eerste slash en zorg altijd dat je in de directory zit waar je de bestanden wilt uitpakken.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• 0siris
irondog schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 17:45:
Probeer eens zomaar/blaat/* zonder de eerste slash en zorg altijd dat je in de directory zit waar je de bestanden wilt uitpakken.
nu aan het testen:
code:
1
cpio -ivB --no-absolute-filenames zomaar/blaat/* </dev/rmt0

met inmiddels v2.6 van GNU cpio, want als ik de AIX versie van cpio gebruik, krijg ik deze melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 cpio: 0511-903 Out of phase!
         cpio attempting to continue...

cpio: 0511-904 skipping 5047168 bytes to get back in phase!
         One or more files lost and the previous file is possibly corrupt!

cpio: 0511-027 The file name length does not match the expected value.

Die versie kent ook niet de "--no-absolute-filenames" parameter

<edit1>
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
machinenaam /tmp/osiris ->time cpio -ivB --no-absolute-filenames zomaar/blaat.txt </dev/rmt0
cpio: zomaar/blaat.txt: No such file or directory
zomaar/blaat.txt
6798432 blocks

real    15m37.394s
user    0m4.200s
sys     1m57.130s

Hmm...da's al iets beter, in ieder geval krijg ik nog iets van output vóór de blocks genoemd worden. Ik kan blaat.txt ook nergens vinden met "find / | grep blaat". File staat overigens op tape, ik weet het zeker :) Nu even proberen met een "/" aan het begin.

[ Voor 25% gewijzigd door 0siris op 05-11-2005 11:32 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:25

zomertje

Barisax knorretje

Waarom zou je de AIX versie willen gebruiken? Dat is toch wel een ander OS :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• 0siris
zomertje schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:31:
Waarom zou je de AIX versie willen gebruiken? Dat is toch wel een ander OS :)
Omdat AIX met een eigen versie van cpio komt?
Die versie wordt ook gebruikt om mee te backuppen:
code:
1
find $vanallestebackuppen -print |cpio -ocvB > $DEVICE

als dit alles niet lukt heb ik best een probleem :'(
Hmm...ik zie nu een -r parameter, waarmee ik de terug te lezen files (zijn er 6 ofzo) kan renamen, waardoor ik de originele hopelijk niet overschrijf (en waardoor die --no-absolute-filenames ook niet meer nodig is. Ga ik ook even mee testen!

[ Voor 43% gewijzigd door 0siris op 05-11-2005 12:04 ]

Verwijderd

Je kan het ook in een chroot omgeving doen.....

• 0siris
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:15:
Je kan het ook in een chroot omgeving doen.....
Geen idee hoe dat helpt bij mijn probleem, maar ik heb een workaround voor mijn probleem:
met -r wordt me inderdaad gevraagd het terug te lezen bestand te hernoemen, waardoor ik het originele bestand niet hoef te overschrijven. Hiermee is mijn doel bereikt (hoewel mijn diepere doel, nou echt begrijpen waar het over gaat, absoluut niet is bereikt :/)

[ Voor 7% gewijzigd door 0siris op 05-11-2005 12:54 ]

Pagina: 1