Toon posts:

documentatie template

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn werkgever moet ik documentatie op gaan zetten met de configuratie van alle servers in het bedrijf. Zodat in een geval van nood alle servers aan de hand hiervan kunnen worden geconfigureerd.

Nu weet ik dat ITIL ook iets verteld over documentatie van je netwerk. Alleen het geval is dat ik hier niet veel op internet over kan vinden. Ik ben op zoek naar een template zodat ik op een goede en overzichtelijke manier het netwerk kan documenteren. Het mooiste is natuurlijk als het een template is van een officieel erkend bedrijf. Maar mocht je een andere standaard hebben kan je het natuurlijk ook melden. Wellicht kan ik er wat mee.

Verwijderd

Kun je niet beter voor je bedrijf specifiek een eigen template gaan ontwikkelen? Ga gewoon bij een aantal van de belangrijkste servers na wat relevante instellingen zouden zijn, en maak daar zelf een template voor.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou kunnen. Maar het is toch de bedoeling om ITIL aan te houden. Daaraan kunnen we dan onze eigen invulling aan geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 10:59 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:58:
Dat zou kunnen. Maar het is toch de bedoeling om ITIL aan te houden. Daaraan kunnen we dan onze eigen invulling aan geven.
ITIL is niet meer dan een leidraad over best known practices, en geen wurgende standaard.

Over die templates: tsja documentatie is een hell )} maar gewoon alle dingen opschrijven die je tijdens een installatie van server/client doet. IP plan kan handig zijn, tekening in Visio over de infrasturctuur..

Eventueel verhelderd met een aantal plaatjes die je schiet / maakt met print screen tijdens de installatie.

Er is weinig standaard in de IT, eventueel kan je een aantal whitepapers van Microsoft gebruiken als leidraad.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:58:
de poster voor me zei het al: ITIL is puur een leidraad. Aangezien ITIL zelf geen templates hiervoor aanlevert voor zover ik weet, wordt dat dus eigenlijk aan het bedrijf zelf overgelaten.

Gewoon dus zelf logisch nadenken wat belangrijke instellingen kunnen zijn om in zo'n document op te nemen.

Verwijderd

Dit is al tot in den treure uitgekauwd. Ga eens opzoek (ook binnen dit forum) naar andere topics over documentatie. En zoals al gezegd wordt is moet je ervan uitgaan dat elke willekeurige systeembeheerder jouw server moet kunnen herinstalleren aan de hand van jouw documentatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.