Toon posts:

usb printerdriver niet in serverproperties van printerscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Een kennis van me heeft een Lexmark X1180 multifunctioneel ding. Hij heeft het altijd perfect gedaan, totdat ik spyware heb verwijderd. Echt heel erg raar, maar scannen wilde hij nog wel, het printen wilde hij alleen niet meer doen. Via diverse topics op GOT kwam ik er achter dat lexmark printers soms gewoon raar deden. Heb allemaal stappen gevolgd om de printer er hé-le-maal uit te gooien en opnieuw te installeren. Is allemaal goed gegaan, alleen zit ik nu met het volgende probleem.

Als ik de printer (usb overigens) wil gaan installeren, vraagt de software op een geven moment de printer in te pluggen. Wanneer ik dit doe, komt er een schermpje van windows dat hij de printer probeert te installeren. Dan krijg ik echter de foutmelding dat de usb printerdriver niet aanwezig is (in het scherm print server properties onder tabblad drivers). Ook zie ik bij het tabblad "ports" geen usb poort staan waar de printer op kan worden aangesloten.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een usb printerpoort kan toevoegen? Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is. Ik kan over het algemeen wel aardig met computers opschieten alleen nu wil 't kreng even niet meewerken.

Ik weet niet of je ook een usb printerpoort op een of andere manier van de ene winxp pc (want ik heb zelf wel op m'n eigen pc een usp printerpoort staan bij server properties zag ik) naar de andere pc kunt exporteren ofzo? Ik heb al gezocht met verschillende search strings op google maar er kwam geen gewenst iets uit.

Vergeef me als deze post wat vaag overkomt, maar ja dat is het probleem ook een beetje ;-)

[overige info]
interface: usb
[/overige info]

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 21:43

Vizorium-5

Framerate = Life

En als je nu de drivers neemt die op de instalatie CD staan tijdens de windows wizzard? De software moet zelf een poort aanmaken (USB001 waarschijnlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik al geprobeerd (heb al eens eerder een soort probleem gehad met een hp printer maar heb toen met wat gepruts dus zo'n usb001 ding aangemaakt) maar hij zegt dan dat hij het juiste bestandn iet kan vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Het aanmaken van de poort door de software lukt dus niet omdat er geen usbprinterpoortdriver iets is geeft hij aan...

Verwijderd

Topicstarter
Anders moet ik even screenshotjes maken? Zodat het misschien ietsje duidelijker wordt?