Plotseling energieprobleem in GeForce 5900

Pagina: 1
Acties:

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
In mijn PC zit al weer meer dan een jaar een GeForce 5900 videokaart en die werkte probleemloos. Echter plotseling krijg ik sinds gisteren achter elkaar pop-up meldingen van de videokaart dat er te weinig energie is voor de kaart en dat de kaart teruggeschakeld is naar een lager performance om schade te voorkomen. Verder het advies te controleren of de voedingskabel wel is aangesloten. (Die is aangesloten).

Ik weet dat videokaarten flink energie pakken maar tot gisteren waren er nooit problemen en ik heb ook niet pas een extra apparaat ingebouwd die nu de voeding net over het randje helpt.

Wat kan er nu aan de hand zijn:
  • Voeding defect? Maar dat vind ik vreemd, ik zou denken een voeding is óf stuk óf heel en niet iets er tussenin.
  • Of is mijn
    videokaart bezig te overlijden? En geeft ie daarom foutmeldingen?
Iemand inzicht hierin?

Edit: Het is rustig hier. Ondertussen heb ik de grote Voedingen FAQ gevonden en gelezen en ga ik vanavond maar eens de spanning meten. Als die lager dan 12V min tolerantie is zal het wel aan de voeding liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Xenan op 04-11-2005 11:31 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-07 13:36

Phreak

KTM SuperDuke

Wat voor merk voeding is het?
Je kan met b.v. het programma speedfan oid je voltages bekijken in windows.
Nog beter kan je de voltages zien in je bios.

Wat zijn de waardes op de 3.3v, 5v en de 12v lijnen?
iid lijkt dit op een brakke voeding.

Blyatifull

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 21:54

Xenan

Tree-of-life

Topicstarter
De waardes op de 3,3V; 5V en de +12V en - 12V zijn: 3,3V; 5,0V;11,8V en ...-7,3V
Die laatste waarde vind ik vreemd.

Nu heb ik de stof uit de voeding gezogen (zag grijs) -> hielp niet.
Toen heb ik de kabels anders aangesloten: de twee optische drives en de videokaart zaten op één kabel, de twee harde schijven op een andere.
Nu: de videokaart en één harde schijf op een kabel, en de twee optische schijven en een harde schijf op de andere kabel. Het acute probleem is nu verholpen, maar waarschijnlijk ben ik toch aan een nieuwe voeding toe.

Edit: de voeding is een Maxpower van 300W.

[ Voor 5% gewijzigd door Xenan op 04-11-2005 21:00 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM