Ik had laatst mijn wireless perfect ingesteld. Ben toen gaan overclocken. Toevallig zat ik zo rond de 2,4ghz met mijn athlon xp 2600 mobile. Wat bleek: mijn wireless wilde helemaal niet meer meewerken. Ik clock hem terug en het probleem is weg. Ook als ik eenmaal tegen de 2,5ghz zit is het probleem verdwenen.
Op zich natuurlijk heel logisch omdat wireless ook rond de 2,4ghz zit. Het processorsignaal stoorde het wireless kaartje dus blijkbaar omdat wlan ook rond de 2,4ghz werkt. (pci asus wl-138g).
Ik vraag me dus af of wireless wel goed werkt in een computer waar standaard een 2,4ghz processor in zit. Tip voor mensen met problemen en een 2,4ghz processor: zorg dat ie iets overclockt of clock hem iets terug.
Ik vond de bevinding wel aardig om hier even te posten.
Op zich natuurlijk heel logisch omdat wireless ook rond de 2,4ghz zit. Het processorsignaal stoorde het wireless kaartje dus blijkbaar omdat wlan ook rond de 2,4ghz werkt. (pci asus wl-138g).
Ik vraag me dus af of wireless wel goed werkt in een computer waar standaard een 2,4ghz processor in zit. Tip voor mensen met problemen en een 2,4ghz processor: zorg dat ie iets overclockt of clock hem iets terug.
Ik vond de bevinding wel aardig om hier even te posten.