aardige bevinding: wireless stoort met processor @ 2,4ghz

Pagina: 1
Acties:

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:47
Ik had laatst mijn wireless perfect ingesteld. Ben toen gaan overclocken. Toevallig zat ik zo rond de 2,4ghz met mijn athlon xp 2600 mobile. Wat bleek: mijn wireless wilde helemaal niet meer meewerken. Ik clock hem terug en het probleem is weg. Ook als ik eenmaal tegen de 2,5ghz zit is het probleem verdwenen.
Op zich natuurlijk heel logisch omdat wireless ook rond de 2,4ghz zit. Het processorsignaal stoorde het wireless kaartje dus blijkbaar omdat wlan ook rond de 2,4ghz werkt. (pci asus wl-138g).
Ik vraag me dus af of wireless wel goed werkt in een computer waar standaard een 2,4ghz processor in zit. Tip voor mensen met problemen en een 2,4ghz processor: zorg dat ie iets overclockt of clock hem iets terug.
Ik vond de bevinding wel aardig om hier even te posten. :Y)

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:42
Zeer interessant verschijnsel dat zeker, had er nog nooit van gehoord? Idd vreemd en lastig bij een pc met 2.4ghz...

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
misschien stoort ie omdat je PCI kaartje het niet aan kan?

Verwijderd

wilmocs schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:46:
misschien stoort ie omdat je PCI kaartje het niet aan kan?
lijkt me veel beter idee;).. geluidskaarten en andere pci app. k(unnen ook wel eens) gaan storen bij oc-en

EDIT: hier is uiteraard wel iets aan te doen!!! je pci locken in de bios

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 09:51 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
De beroemde/beruchte agp/pci lock die niet lekker werkt? :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 16:36
En wat gebeurt er als je "reduce spread-spectrum" aanzet in het bios? Kun je zien of die functie werkt, als het idd niet aan de pci divider ligt.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik vraag me toch af hoe het draadloze 2,4Ghz signaal de processor weet te bereiken, op de processosr zit immers geen antenne en intern werkt de boel toch echt op een lagere bussnelheid ;)

Heeft iemand hier een theorie over ??

Een andere theorie : 1 Kilo lood is zwaarder dan 1 Kilo veren (8> B)

[ Voor 15% gewijzigd door Luppie op 04-11-2005 09:58 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Met het aantal Ghz heeft het helemaal niets te maken, gelukkig niet. Dat zou effectief betekenen dat in een groot bedrijf dat 2 jaar geleden 300 workstations heeft gekocht met 2,4Ghz P4 processoren er geen draadloos netwerk aangelegd kan worden ivm met storing op de processors..... Ja, en boterhammen met pindakaas vliegen, daar heb je geen bordje bij nodig, is mijn bevinding, met evenveel bewijs, als jouw bevinding.

@ kopjethee

Juistem

[ Voor 4% gewijzigd door FirePuma142 op 04-11-2005 10:08 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Juist... De storing kan, maar het heeft zeker niets te maken met het feit dat wireless en cpu beide "iets" met een frequentie van 2.4 GHz hebben.
- CPU: 2.4G kloktikken / seconde (zend verder niets uit)
- Wireless: zend/ontvangt golven die 2.4G keer trillen / seconde

1Hz zegt alleen maar dat "iets" 1 keer / seconde gebeurt. Ik kan met 1Hz op tafel tikken en er kan buiten met 1Hz een auto voorbij rijden, maar die dingen hebben toch echt niets met elkaar te maken.

• savale
Ok even een paar dingetjes:

- pci/agp lock is het niet. Heb namelijk de multiplier verandert van 11,5 - 12 - 12,5. (respectievelijk: 2,3ghz / 2,4ghz / 2,5ghz)

- het signaal was altijd al zwak, maar op 2,4ghz krijg ik helemaal geen verbinding meer.

- alle spoortjes op het moederbord werken prima als antenne.

Ik ben er dus echt wel van overtuigd dat wireless minder goed werkt als mijn processor op 2,4ghz werkt ipv op 2,3 of 2,5 door straling van de processor zelf.

Een andere verklaring kan ik zo snel niet bedenken... het gaat trouwens om een dfi lanparty nforce2 rev b moederbord

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Cobra_Lup schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:56:
Ik vraag me toch af hoe het draadloze 2,4Ghz signaal de processor weet te bereiken, op de processosr zit immers geen antenne en intern werkt de boel toch echt op een lagere bussnelheid ;)

Heeft iemand hier een theorie over ??

Een andere theorie : 1 Kilo lood is zwaarder dan 1 Kilo veren (8> B)
Het draadloze signaal bereikt niet de CPU, het is andersom.

Ga voor jezelf eens na waarom op een WiFi kaartje altijd zon metalen doosje zit. Juist, afscherming. Waarom afscherming? Omdat het binnenin een PC woekert van kloksignalen, elke soldeer verbinding werkt namelijk als een kleine antenne. Dan is er niets vreemds aan dat een wifi kaartje gestoord kan worden door kloksignalen met dezelfde freq. Wifi en bluetooth kunnen elkaar ook wel eens lastig vallen. Om over de magnetron nog maar niet te spreken :P IMHO kan dit dus best gebeuren ja :)

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 17:34
Nog leuker, niet alleen elke soldeerverbinding, maar zelfs elk spoortje in de processor kan straling veroorzaken. Dit is is een bekend probleem on-chip, het zal mij niets verbazen als dit ook naar buiten straalt (in kleine mate weliswaar).

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-04 16:36
Dat is ook wel bekend, daarom vroeg ik ook naar zijn "spread spectrum" instelling:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spread_spectrum

• savale
Initial G schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:35:
Dat is ook wel bekend, daarom vroeg ik ook naar zijn "spread spectrum" instelling:
http://en.wikipedia.org/wiki/Spread_spectrum
yep helemaal correct. Spread spectrum stond uit. Kan hem helaas niet selecteren met mijn bordje. Zou ik denk een gemod bios moeten gebruiken... Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd of dit zou helpen, dus wie weet ga ik dat nog even proberen

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-04 13:23
Anders neem je een ander kanaal op je accesspoint? Ben je er ook vanaf..
Pagina: 1