Meuktracker: Nu ook met cracks?

Pagina: 1
Acties:

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
http://tweakers.net/meuktracker/10787

Zoals je ziet heeft deze pagina een link naar een patch voor MSN8 die door jullie wordt gehost.
De patch wordt gebruikt om een beveiliging te omzeilen.
Is dit dan niet 100% illegaal? Kunnen jullie hiermee niet erg in de problemen komen?

Rex

Rex

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik moet eerlijk zeggen dat het wel illegaal is ja :)
De nieuwste BETA is nu alweer uitgelekt. Helaas mogen alleen officiële betatesters gebruikmaken van deze versie, andere die na het installeren proberen in te loggen krijgen een foutmelding te zien.
Verder lijkt het me handig om bepaalde reacties te trashen. Er wordt een programma aangeboden waar je msn mee kan configgen. Ik heb daar zelf ook een keer een OW voor gekregen. doelende op http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1445716

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 04-11-2005 09:03 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Helemaal mee eens, snap niet dat het beleid dit toelaat, (of ze hebben het nog niet gezien wat me sterk lijkt). Het is in feite hetzelfde als een serial of nocd-crack te plaatsen 8)7

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik zet hem even onder embargo (offline halen dus) en kaart de kwestie intern aan :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 14:48

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Zeg er dan bij dat zulke problemen wel vaker voorkomen.
Lees bijv. de laatste 2 nieuwsberichten over bittorrent maar. =) (Users werden afgestraft als ze een link zetten naar een bittorrent pagina, maar in de nieuwsbericht zelf stonden er zo'n 4 of 5 links of namen of whatever naar bittorrent sites.)

Not flaming, just a tip!

[ Voor 38% gewijzigd door Rex op 04-11-2005 09:12 . Reden: Aanvulling ]

Rex

• Outerspace

Outerspace

Yoeri, dit kan dus eigenlijk dan ook niet :? Of mis ik nu de boot?
Harm schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:47:
Uitgelekte versies van MSN kunnen dus geplaatst worden,
misschien ook handig voor de interne discussie ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Outerspace op 04-11-2005 09:13 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Uitgelekte versies kunnen wel, als de software in de toekomst gratis zal zijn en meer van die regels die iemand van het meukteam je beter kan uitleggen. Het grootste struikelblok is hier het feit dat je zelf nog eens een wazige patch moet draaien om het ding aan de praat te krijgen. In elk geval is de meukcoördinatie er al mee bezig :)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

@ Meuk coordinatie

Als dit mag, dan mag ik vast ook wel een topic over Steam-emulatie starten.

[rml][ MSN Live Messenger] 8.0 bèta versie uitgelekt.[/rml]

Das namelijk ook geen crew.

edit:
linkje vergeten |:(

[ Voor 86% gewijzigd door FirePuma142 op 04-11-2005 09:36 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
FirePuma142 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:21:
@ Meuk coordinatie

Als dit mag, dan mag ik vast ook wel een topic over Steam-emulatie starten.
Kunnen we het topic volwassen houden zonder meteen al randjes op te gaan zoeken? Je weet heel goed wat je als user mag en niet mag, je weet ook dat de crew wat betreft nieuws- en meukposten meer mag dan users en daar kun je géén rechten aan ontlenen. Die discussie zal niet gevoerd worden en doet hier niet terzake. Ik stel dan ook voor dat je gewoon even een reactie van een meuker afwacht.

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:29

Ankh

|true

Yoeri schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:23:
[...]

Kunnen we het topic volwassen houden zonder meteen al randjes op te gaan zoeken? Je weet heel goed wat je als user mag en niet mag, je weet ook dat de crew wat betreft nieuws- en meukposten meer mag dan users en daar kun je géén rechten aan ontlenen. Die discussie zal niet gevoerd worden en doet hier niet terzake. Ik stel dan ook voor dat je gewoon even een reactie van een meuker afwacht.
Dit is toch eigenlijk niet relevant hierbij? Zowiezo kunnen wij als gebruikers niet posten, dus ligt het al bij de crew. Maar dan maakt het nog niets uit of het dan wel legaal of illegaal is (aanzetten tot is ook illegaal). :) Een crew moet zich als role-model laten zien, uitzonderingen daargelaten. (vb. politie van de snelweg (ff naam kwijt) kan mensen aan houden wegens te hard rijden, maar als een dienstdoende agent zonder enige aanleiding 200 rijdt zonder zwaailicht dan zijn ze ook strafbaar en kunnen dan ook ander werk zoeken, hier dan wel niet maar goed)

Niet flame intended, maar persoonlijk vind ik een crew gewoon een role-model hebben :D

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ankh schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:46:
Niet flame intended, maar persoonlijk vind ik een crew gewoon een role-model hebben :D
Dat hebben we, maar op de fronpage heeft de redactie nu eenmaal meer rechten dan een user, en dat in het kader van de nieuwswaarde. Die discussie is al meermaals gevoerd en ik zou mensen die hierop in willen gaan dan ook aanraden van dat niet te doen, maar de search even te raadplegen. In dit topic dan, nog voor er een officiële reactie geweest is van het meukteam, gaan roepen dat "als jullie dit mogen, dan mag ik dit en dat ook !!!!" is dan ook zeer ongewenst en geen goede basis voor een gezonde discussie en dat wou ik dan ook meteen afstoppen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:46

Daniel

Kapitein NCC-1701
* Daniel gaat achter Yoeri staan.

Vooralsnog mag je er vanuit gaan dat e.e.a. op een fout berust, het is in ieder geval niet onze bedoeling om het gebruik van illegale software aan te moedigen. Aan het feit dat wij in sommige gevallen echter de grens opzoeken kun je geen rechten ontlenen...dat is immers dan volledig onze eigen verantwoordelijkheid. We hebben er echter geen zin in om ook verantwoordelijk te zijn voor de grappen en grollen van gebruikers en daarom wordt daar een erg restrictief beleid gevoerd.
Het hoe en waarom van deze posting wordt in ieder geval nog met het Meukteam besproken.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De meukpost is offline gehaald omdat MSN Messenger 8.0 beta een bètaversie is die alleen gebruikt kan worden door de bètatesters, as in dat je alleen kunt inloggen als je daadwerkelijk een bètatester bent en van Microsoft inloggegevens hebt gekregen om bepaalde programma's te testen. Mocht die eerste 8.0-versie uitlekken, dan is die alleen te gebruiken door de echte MS-bètatester. De site die die versie gepost heeft, heeft een programmaatje geschreven waarmee iedereen kon inloggen met beta 8.0. Ik ken dat hele programma en site niet, daarnaast is het aanbieden van zulke onbekende (louche) niet echt mijn favoriet om die in de Meuktracker te hebben staan. Ook spraken de reacties voor zich, want niet iedereen was te spreken over die versie. Daarom is besloten om die posting voorlopig offline te houden.

• Outerspace

Outerspace

Goede beslissing d:)b
Ik kan ook niet anders zeggen dat ik ook niet had verwacht dat hij lang online zou blijven staan. Nu wil ik wel graag weten wat jullie met deze posting doen: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1445716. Of is dat weer iets voor TMF?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Los van of er uberhaupt iets mee gedaan zou moeten worden, aangezien het artikel niet meer online staat lijkt het me sowieso weinig zinvol om nog moeite te steken in de reacties die er onder stonden.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Ik sluit me aan bij de volgende redenaties.
Wanneer een stuk software 'beveiligd' is dat niet iedereen het NOG kan gebruiken vanwege het testen is een dergelijke patch in mijn ogen net zo fout als het gebruik van bijvoorbeeld een crack.
Laten we gewoon de tijd afwachten dat de publieke beta online komt zodat we op een meer legale manier kunnen testen.

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1