Toon posts:

[XP] Printopdracht blijft in wachtrij staan

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben gisteravond aan het experimenteren geweest met DOS-printopdrachten naar een USB-printer.
Op internet had ik namelijk ergens een oplossing gevonden, om toch vanuit DOS-programma's naar een USB-printer te kunnen afdrukken.
Dit bleek met mijn printer, mijn driver en mijn DOS-pakketje toch op de één of andere manier niet te kunnen, met als gevolg dat er nu een printopdracht in de wachtrij is blijven staan, en deze kan ik ook niet annuleren of verwijderen.

Ik heb al geprobeerd om de hele printer te verwijderen, maar ook dat lukt niet, zolang de opdracht nog in de wachtrij staat.

Aanvankelijk stonden er twee opdrachten in de wachtrij met de status "Bezig met afdrukken", wat niet lukte. Toen wilde ik de beide opdrachten natuurlijk annuleren / verwijderen.

Eentje is inmiddels al wel verwijderd. Deze kon ik ineens wel gewoon weggooien, maar de eerste niet. Ik heb de computer nu gewoon laten staan op de status "Bezig met verwijderen" van zowel de printopdracht als de printer zelf. Ik weet namelijk uit ervaring dat het ook een kwestie van tijd kan zijn, en dat hij alsnog ineens kan verdwijnen.

Mocht dit echter niet het geval zijn, wilde ik graag weten of er een manier is om deze printopdracht toch (keihard) te annuleren verwijderen, zodat ik de printer vervolgens ook kan verwijderen en opnieuw installeren.

Extra info: Het besturingssysteem van de computer is Windows XP Home Edition en de printer is een HP PSC 5600 Series (all-in-one), aangesloten via USB.

Alvast bedankt voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 09:04 ]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Start > uitvoeren > cmd en vervolgens:

net stop spooler
net start spooler

Dat zou in princiepe moeten werken. Hier staat ook nog een workaround om te printen vanuit DOS :)

edit:

Ik vind op verschillende sites ook nog dat de opdracht "del %systemroot%\system32\spool\printers\*.* " vastgelopen opdrachten verwijdert. Deze zou dan tussen de net stop en net start in moeten.

[ Voor 34% gewijzigd door the_shadow op 04-11-2005 09:51 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."