Geinverteerde kleuren bij .wmv-bestanden

Pagina: 1
Acties:

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Aangezien ik vermoed dat het met mijn videokaart te maken heeft post ik het maar hier,
Ik heb 2 maanden geleden een systeemupgrade gedaan en hierbij is ook mijn videokaart vervangen naar een ATI X800XT. Voorheen had ik nooit problemen met filmpjes, maar nu heb ik bij .wmv-bestanden dat de kleuren geinverteerd zijn of iets in die richting. Alles is oranje en blauw en je ziet er eigenlijk niks van. Ik heb al tig codec-packs gebruikt, maar het maakt niks uit, ook nieuwe videokaart-drivers maken niks uit. Nu kan ik wel in sommige videoprogramma's de kleuren inverteren, maar dat ziet er dan ook niet echt goed uit.
Weet er iemand wat er aan de hand is? Op Google kan ik nauwelijks soortgelijke problemen vinden en niemand op tweakers heeft het ook :/

Specs:
AMD64 3000+
2GB RAM
ATI X800XT
ASUS A8N-E mobo (NForce 4 Ultra)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
WMV versnelling in de ATi drivers uitschakelen? Ik weet dat het ook de oplossing niet is maar als het probleem dan weg is dan weet je in welke richting je moet zoeken.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07 10:25
Haha! Hij werkt :P Bedankt, ik wist niet dat er zo'n optie zat in de Catalyst drivers. Ik heb keihard gezocht, maar deze stond helemaal ergens onderin stiekem weggewerkt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:41
Vrij jammer dat die WMV versnelling per default aan staat in Catalyst, want er zijn genoeg programma's (Silent Hunter III bijvoorbeeld) die dan geinverteerde kleuren geven.

Moest dan ook ff googlen nadat ik SH III had gekocht ;)

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
josh-hill schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:33:
Vrij jammer dat die WMV versnelling per default aan staat in Catalyst, want er zijn genoeg programma's (Silent Hunter III bijvoorbeeld) die dan geinverteerde kleuren geven.

Moest dan ook ff googlen nadat ik SH III had gekocht ;)
Het hangt misschien ook een beetje van de kaart af want de WMV versnelling wordt misschien niet op alle ATi kaarten op dezelfde manier gebruikt. In ieder geval heb ik nog nergens last mee gehad met mijn 9800 Pro dus laat ik de versnelling gewoon aanstaan. Als ik eens rare kleure krijg dan zou dat wel het eerste zijn waaraan ik denk.

Verwijderd

Met een radeon 9550 had ik excate het zelfde probleem, tja zo heb je maar weinig aand die wmv acralation.
Pagina: 1