[XP] Internet zeer langzaam als Azureus aanstaat

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Naja het spreekt voor zich. Als ik normaal op internet ga is 'n pagina gewoon in 'n paar secondjes geladen als ik Azureus aan heb staan om te downloaden, dan is dit niet meer zo. Bv een GoT-pagina met 20 reacties, dan zie ik er eerst 5 verschijnen, dan 4 dan weer 4 en zo gaat 't door. Hij laadt niet alles in 1x. Het duidelijkst is 't nog te zien met plaatjes, die echt onwijs lang duren om te laden.

Kan dit 'n instelling zijn bij Azureus? Het enigste wat ik heb veranderd daarzo is dat ik 5 dingen tegelijkertijd kan downloaden ipv 't standaard ingestelde 2. Dit heb ik net teruggezet, maar dit heeft nog geen effect gehad. Kan 't misschien een andere instelling zijn, waarbij Azureus al m'n internet opslurpt ofzo? Ik ben echt 'n n00b op internetgebied, maar wil natuurlijk wel gewoon snel kunnen internetten en pagina's laden.

Ik heb als internetverbinding:Kabelverbinding: downstream 2048 kbit/s ; upstream 384 kbit/s
en ik heb de gehele tijd dus makkelijk pagina's kunnen laden enzo, kan nu nog steeds mits Azureus maar uitstaat. Dit vind ik zelf wel vrij irritant, want ik heb net weer 'n paar daagjes Azureus en nu kan ik niet meer normaal op internet of ik moet 'n halve minuut wachten per pagina :?

(ik denk niet dat m'n systeemspecs hiermee te maken hebben, want als Azureus uitstaat,
werkt internet perfect. Als jullie ze toch willen zien, staat er 'n linkje in m'n signature)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
XP SP2? misschien heb je hier iets aan.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• CLB
  • Niet online
0siris schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:07:
XP SP2? misschien heb je hier iets aan.
Owhja m'n OS is ook wel handig, dit is idd XP SP2, dankje ik ga vanmiddag is kijken....

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Misschien besgrijp ik je niet goed, maar het lijkt me doodsimpel. Trekt Azareus niet gewoon je hele down naar zich toe? Als je download en zeker als dit met een goede snelheid gaat, knijp je je downsnelheid af om te internetten. Het aantal torrents dat je dowenload is niet zozeer bepalend als wel de snelheid van de torrent(s). De hoger die is, de minder snel je 'rest'-verbinding). Ik heb hetzelfde en download als ik niet internet, s'nachts :P

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-02 11:42

T-8one

take it easy, take a sisi

Installeer een tooltje zoals bijvoorbeeld netlimiter en zet een limit op de hoeveelheid bandbreedte die azureus gebruikt.
Beperk hierbij ook de upload.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Verwijderd

Volgens mij gaat het er meer om dat Azureus de hele upload naar zich toe trekt. Je kan zowel de upload als de download snelheid limiteren in Azureus.

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 14:53
Zo'n functie zit ook in Azureus ingebouwd. Ik zou het zeker een keer proberen. Upload 2/3 van je max bijv, en je download eens cappen op een bepaalde snelheid, zodat hij niet de volledige beschikbare snelheid gebruikt.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Let ook ff op dat alles wat jij gedownload hebt door anderen weer van jou gedownload wordt...

drs. Kama

• CLB
  • Niet online
Owh dus dan ligt 't gewoon aan m'n bandbreedte ofzo? Niet dat ik daar veel van weet, maar daar hoor ik weleens mensjes over praten! Waar kan ik dit instellen in Azureus en wat zouden jullie nemen dan qua instellingen? Ik wil natuurlijk ook weer niet dattie opeens met 1 kb/uur gaat downloaden? En m'n internetpagina'tjes moeten gewoon snel laden dus iemand instelling-suggesties?

En dat wat ik download, share ik toch alleen? Dus 'n film waar ik nu aan bezig ben,
daar share ik ook stukjes van, maar 'n cd die ik gisteren helemaal gedownload heb toch niet meer 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 04-11-2005 11:20 ]

Verwijderd

wat ook nog wel eens het probleem wil zijn is dat Azureus heel veel verbindingen probeert op te bouwen. Sommige routers/modems kunnen daar niet zo goed tegen. JE zou ook kunnen proberen het aantal verbindingen in Azureus terug te schroeven. Mogelijkheden zijn dus:

- Uploadsnelheid beperken
- Downloadsnelheid beperken
- Aantal verbindingen beperken

Je zal ergens iets moeten inleveren dus, of voor een betere verbinding zorgen. Je kunt nou eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten ;)

• CLB
  • Niet online
Haha hoeft ook niet hoor, maak je maar geen zorgen!

Ik hoef niet voor 1 euro superinternet te hebben, maar ik vroeg 't me gewoon af!

Ik zet m'n down- en uploadsnelheid wel wat minder! Dankjullie!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-02 23:33
<eigenwijs modus>
En toch is het niet onverstandig om ook even de instructies op de website in mijn eerdere post te volgen ;)
</eigenwijs modus>

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-06-2025
bij je Azureus kan je rechtsonderin het venster met je rechter muis op de upload klikken, je krijgt nu een lijst waar je de max. kan zetten voor je upload in dit programma.
Daarnaast kan je het per torrent ook een max toewijzen.
lijkt inderdaad alsof je upload te groot is en je download niet meer kan trekken.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Azureus trekt je hele upload gewoon dicht. Hierdoor gaat het internetten dus zeer langzaam. Heb ik ook last van als ik voor 100% upload. Als je een 384 Kbps verbinding heb zou ik hem cappen op zo'n 35 KBps. (let op de grote B en de kleine b / Groot is byte, klein is bit) ;) 384 Kbps is immers 48 KBps. Als je hem dus op 35 KBps limit heb je nog 13 KBps over om te internetten, wat mij wel voldoende lijkt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Satch op 05-11-2005 10:44 ]

• CLB
  • Niet online
Metal schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 10:43:
Azureus trekt je hele upload gewoon dicht. Hierdoor gaat het internetten dus zeer langzaam. Heb ik ook last van als ik voor 100% upload. Als je een 384 Kbps verbinding heb zou ik hem cappen op zo'n 35 KBps. (let op de grote B en de kleine b / Groot is byte, klein is bit) ;) 384 Kbps is immers 48 KBps. Als je hem dus op 35 KBps limit heb je nog 13 KBps over om te internetten, wat mij wel voldoende lijkt :)
Wat zou ik dan als maximaal upload en download moeten neerzetten?

Max. Upload staat nu op 40 KB/s en Max. Download staat op ongelimiteerd...
En volgens jouw verhaaltje zou ik upload dus op de 35 moeten zetten ofzo? (en download laten staan?)

Als ik de upload lager zet (bv 20) duurt 't dan ook langer om die film/ cd te downen?

Sorry dat ik voor jullie misschien makkelijke vragen stel, maar van internetsnelheden begrijp ik niks :+

• CLB
  • Niet online
KICKJE

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 08:51
Zonder upload heb je ook geen download.
Als azureus je upload helemaal dicht trekt, gaat je download snelheid dus ook drastisch omlaag.
Over het algemeen is het zo dat je nooit je maximale up en download snelheid haalt maar meestal tussen de 80~90%
Dus als jou upload maximaal 48kB/s is, zal het ongeveer uit komen op 40kB/s
Als jij je azureas afstelt op 25~30kB/s upload zal je genoeg download snelheid over houden om normaal te kunnen surfen en te downloaden.

Hoop dat t zo voor je duidelijk is.

Aap!

• CLB
  • Niet online
Top dankjewel! Dan zet ik m'n uploadsnelheid op 30 kb/s!

Op 30 kb/s upload had ik nog wel wat probleempjes vond ik zelf
dus k dacht ik zet 'm op 25. Naja dat kon niet, dus toen maar op 20 gezet!

En nu download ik dus best wel aardig snel en m'n pagina's laden ook nog is perfect joh! Dank

[ Voor 70% gewijzigd door CLB op 06-11-2005 19:49 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:31
Toch is er volgens mij nog wat anders. Als ik met amper 7KB/sec upload en 10KB/sec dan nog is internet stronttraag. Het proggie zelf doet volgens mij een meesterlijk grootte aanslag op je systeem.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Azureus is een Java-client, en ook dat merk je idd. Ik gebruik zelf BitComet, werkt prima. Overigens signaleer ik dezelfde problemen als jij hebt met mijn 4 om 1,5 mbit kabel van Casema.
Wat ik meestal doe: als ik surf, downs op pauze...dan heb ik ook mijn uplink vrij. Uitgesurfd: downs weer aan :Y)
PC staat toch lang genoeg aan, en anders haalt ie maar een nachtje door, of mag ie de volgende dag weer aan de slag. BitComent ondersteunt namelijk gewoon het onderbreken en op een later tijdstip weer verder gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 17:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ja idd misschien kun je eens BitComet gebruiken. Je hebt ook BitLord maar dat is een RIP van BitComet. Echter heb ik al verschillende progjes geprobeerd en toch blijft BitComet als beste uit de hoek komen. Misschien toch het proberen waard? Daarbij kun je ook het beste een progje zoals NetLimiter draaien en daarmee cappen omdat ik die caps in de client niet echt vertrouw.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kaap schreef op maandag 07 november 2005 @ 11:40:
Toch is er volgens mij nog wat anders. Als ik met amper 7KB/sec upload en 10KB/sec dan nog is internet stronttraag. Het proggie zelf doet volgens mij een meesterlijk grootte aanslag op je systeem.
Of op je modem/router...

Twee dingen om op te letten:

1) staat DMA wel aan voor de HDD waar je vanaf werkt? (evt chipsetdrivers moederbord kunnen helpen als dat niet zo is - ook onder Linux, zoals ik gisteren merkte :+ )
2) Azureus heeft per default een werkelijk krankzinnig hoge aantal simultane connections (iirc 200 global en 30 per torrent). Gooi die eens radikaal omlaag naar 30 global en 20 per torrent. Mijn arme Edimax router gooit boven de 30 totaal het bijltje erbij neer :z

Oslik blyat! Oslik!

• RealBase
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 20:22

RealBase

Just laughin'

Toch nog even op terugkomen,
Had/heb namelijk het zelfde probleem,
heb zelf 20mbit wanadoo, dus zou wel wat snelheid mogen verwachten.
Door met de upload te spelen kon ik omgekeerdeverendig de snelheid van het downloaden van de 100mb.bin bepalen.

Als ik 100mb.bin download (met geen upload) van bbned gaat ie keurig op 1570kbyte/sec

Bij een upload van 5kbyte/sec heb ik een download van 1520kbyte/sec
Bij een upload van 10kbyte/sec heb ik een download van 1450kbyte/sec
Bij een upload van 20kbyte/sec heb ik een download van 1285kbyte/sec
Bij een upload van 30kbyte/sec heb ik een download van 1100kbyte/sec
Bij een upload van 40kbyte/sec heb ik een download van 865kbyte/sec
Bij een upload van 50kbyte/sec heb ik een download van 760kbyte/sec
Bij een upload van 60kbyte/sec heb ik een download van 615kbyte/sec
Bij een upload van 70kbyte/sec heb ik een download van 430kbyte/sec
Bij een upload van 80kbyte/sec heb ik een download van 250kbyte/sec
Bij een upload van 90kbyte/sec heb ik een download van 220kbyte/sec
Bij een upload van100kbyte/sec heb ik een download van 195kbyte/sec

en als je dat in een kek grafiekje zet dan krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://img506.imageshack.us/img506/1669/image12tz.gif

Is wel enigszins een lineair verband in te zien. Hmm net even gekeken en het geld dus ook voor bijv. emule. Waarschijnlijk maakt het upload programma dus geen drol uit, maar let je er bij azureus meer op dan bij andere programma's omdat je upload soms erg van belang is i.h.k.v. je ratio.

Life is like a BOX of Chocolates, You'll never know what the HELL you're gonna get......

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Het is een heel logisch probleem en komt omdat internet gebruik maakt voor dit soort dataverkeer van TCP/IP wat een controle middel heeft.

Als je download worden er ook pakketten geupload om aan te geven dat het goed over is gekomen of dat een stukje opnieuw moet komen. Als je met ongeveer 1500kiloByte/s download heb je zo'n 40kiloByte/s upload lopen. Dit zonder dat je zelfs iets upload!

Dan zou je zeggen: "Ik heb een upload van 100kiloByte/s, als ik dus met 60kiloByte/s upload moet het passen toch?"

Dit is niet het geval zoals je ziet. Dit komt weer omdat je download helemaal vol zit je niet volledig kan uploaden door dezelfde controle pakketten die in de 'wachtrij' komen steeds. Hetzelfde verhaal werkt ook andersom immers.

Nog een bijkomstigheid is dat latency (ping tijden) ook omhoog gaan naarmate een lijn 'vol' raakt. Dus als jij je upstream voor 90% belast wordt je latency hoger en duurt het langer voordat een pakket over je lijn is gekomen. Dit geldt ook weer voor diezelfde controle pakketjes.

Je hebt hier alleen gekeken naar de upload van Emule of Azureus op dat moment. Installeer eens du-meter bijvoorbeeld en zie wat je totale upstream doet op zo'n moment, vol zitten namelijk. Doe tegelijk ook in een dos prompt (start -> uitvoeren -> cmd) 'ping -t ping.xs4all.nl' en zie je latency ook oplopen/schommelen als je volledig download en/of upload.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 30-12-2005 20:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• gamepower2005
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2020
Ik heb soms ongeveer hetzelfde probleem.

Vaak kan ik gewoon internetten naast het downloaden van Azureus. Maar soms laden websites zelfs langzaam terwijl Azureus nauwelijks iets doet (1% van de bandbreedte gebruikt bijv.).

Ik heb geen goeie oplossing hiervoor, maar ik heb het idee dat de standaardinstellingen m.b.t. download beter zijn.
Pagina: 1