Toon posts:

Wat is nu traag???

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo alle-mede-meukers,

Het volgende probleem. Ik heb een a7v333 mobo met 1GB intern geheugen en een athlon xp2200 processor. Hierbij een radeon 9700 pro video kaart. Wanneer ik nu het spel CallOfDuty2 speel dan is dit (wanneer er veel poppetjes in beeld zijn) traag (schokkerig). Ik heb de resolutie al naar 800*600 gezet maar dat maakt niets uit. Waar ligt het nu aan (en hoe kom ik daarachter??) Is het nu mijn CPU of mijn grafische kaart of iets anders???

O-)
Dag,
Anneke

Verwijderd

Ik zal denken je videokaart. Ik heb gehoord dat de snelheid van de processor niet echt grote invloed heeft op de snelheid van een game. Moet natuurlijk wel genoeg snelheid bezitten voor de graphiccard...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 06:54:
Ik zal denken je videokaart. Ik heb gehoord dat de snelheid van de processor niet echt grote invloed heeft op de snelheid van een game. Moet natuurlijk wel genoeg snelheid bezitten voor de graphiccard...
Hee intered2,

Ja, dat 'denk' ik ook. Maar hoe kom ik hier nu achter?
alle andere 3d-games draaien als een speer (call of duty1, gta-racing, collin-mcrae e.d.)

Misschien een instelling in de game zelf die het 'langzaam' maakt?
Thx 4 the reply!

Anneke

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 10:22
intered2 zit helaas een beetje fout.

anneke, je zegt het zelf al, je hebt de resolutie al omlaag gedaan (videokaart minder belast) en het blijft hetzelfde probleem. wat je met een 9700 zowiezo kan doen is rendermodus op directx 7 zetten. dat zal schelen bij cod2 , daarnaast staat de COD serie erom bekend dat ze er ook voor de proc een zware game maken (dit was bij cod1 ook het geval). dus jouw xp 2200 is op dat soort momenten ook niet echt ruim voldoende als het scherm vol mannetjes staat.

verder vertel je ons vrij weinig over je huidige config (geheugen hoeveelheid is ook heel belangrijk)

voor het gemak nog ff de minimum req. voor COD2 gezocht

- 3D Hardware Accelerator Card Required - 100% DirectX(R) 9.0c compatible 64 MB Hardware Accelerator video card and the latest drivers
- English version of Microsoft(R) Windows(R) 2000/XP
- Pentium(R) 4 1.4GHz or AMD Athlon(TM) XP 1700+
- 256 MB RAM (512 MB RAM recommended)
- DirectX(R) 9.0c (Not included with Demo)
- 100% DirectX(R) 9.0c compatible 16-bit sound card and latest drivers.
- 100% Windows(R) 2000/XP compatible mouse, keyboard and latest drivers
- 700 MB of uncompressed free hard disk space (plus 800MB for Windows(R) 2000/XP swaP

je voldoet hier aan , maar niet met heel veel ademruimte waarschijnlijk

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 17:47
Ik ben van mening dat die 9700 pro het makkelijk moet aankunnen, iig als je hem op een lagere res speelt. Die xp2200 geeft een probleem

Verwijderd

Topicstarter
Hi there,

Ik voldoe toch zeker aan de minimal requirements.
quote: "verder vertel je ons vrij weinig over je huidige config (geheugen hoeveelheid is ook heel belangrijk)"

Ik heb 1GB geheugen. (staat ook in topicstart :*) )
Het is inderdaad waarschijnlijk de proc. Maar nu de vraag:

Hoe is dit te testen??

Ik kan wel een nieuwe proc kopen (xp3000+) maar stel dat het dan nog niet werkt. Zou toch een beetje jammer zijn....

Allemaal nog een keer bedankt voor het meedenken he!!
_/-\o_

Anneke

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Zoals al gezegd werd, als je de resolutie omlaagschroefd (en eventueel AA etc. ook) dan ontlast je je videokaart dus. Als dat dus niet help kun je concluderen dat je CPU de limiterende factor is.

In sommige gevallen zou het het geheugen kunnen zijn, maar je hebt de beschikking over 1GB, dus dat zit wel goed.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07 10:55
Als je iemand kent met een snellere processor welke ook in jouw moederbord past kun je het toch even proberen? Dan weet je of dat iets zou schelen.

[ Voor 58% gewijzigd door Gody op 04-11-2005 12:01 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan om het proberen op te lossen? Test eens met andere drivers (drivers voor moederbord geinstalleerd?) en loop de instellingen van het spel nog eens goed door :)

Verwijderd

Als je nu een performance log aanzet in XP voordat je het spel start, dan kun je achteraf het CPU gebruik tijdens het spel in een grafiekje bekijken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken niemand met een A7V333 mobo die ff zijn sneller cpu-tje aan mij wil lenen.
Dat gaat dus niet werken.
Dat "performance'-log gebeuren ga ik zeker proberen.
Dit zal pas vanavond kunnen. Ik houd jullie op de hoogte.

Thanks.
Anneke

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-08 23:16

DefLite

Why so serious?

Ik heb een radeon 9600 xt en amd sempron 2800 socket A 1 gig geheugen en een asrock k7s41gx.
Ik speel cod 2 vloeiend, ik denk eerder dat het aan zijn proc of drivers ligt dan aan zijn videokaart.
Of is een radeon 9600 xt niet langzamer dan een een 9700 ?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Groeten steeds onder een post plaatsen is niet nodig btw, als iedereen dat zou gaan doen is het zelfs nogal storend :)

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Little_captain schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:23:
Ik heb een radeon 9600 xt en amd sempron 2800 socket A 1 gig geheugen en een asrock k7s41gx.
Ik speel cod 2 vloeiend, ik denk eerder dat het aan zijn proc of drivers ligt dan aan zijn videokaart.
Of is een radeon 9600 xt niet langzamer dan een een 9700 ?
Een 9600XT is zeker langzamer dan een 9700. 3dmark03 score van een 9600XT zit rond de 4000 en die van een 9700 NP rond de 4500. Het zal dus waarschijnlijk de cpu zijn, alhoewel het verschil tussen een 2200+ en 2800+ ook niet zo heel wereld schokkend is. Tenzij je een amd 64 2800+ hebt natuurlijk (maar dat is niet het geval hier).

Anneke, speel je toevallig met AA of FSAA aan? En als je op 800x600 speelt, heb je dan alles op high staan, of ook medium kwaliteit? Drivers van de videokaart al eens geupdate? Chipset drivers van je moederbord al geinstalleerd? Spyware/virusscan scan al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:33:
Groeten steeds onder een post plaatsen is niet nodig btw, als iedereen dat zou gaan doen is het zelfs nogal storend :)
ok, ik zal er rekening mee houden :-)

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Het antwoord is allang gegeven. De 9700pro is gewoon niet snel genoeg om cod2 in dx9 mode soepel te draaien. Oplossing is dus om dx7 mode te selecteren in het menu :)

Verwijderd

COD2 is vandaag toch pas uit :P

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 06:54:
Ik hoor mensen dit vaker zeggen.. Waar komt deze bullshit in vredesnaam vandaan? :? :o

🌞🍃

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-07 14:10
o rey schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:37:
Het antwoord is allang gegeven. De 9700pro is gewoon niet snel genoeg om cod2 in dx9 mode soepel te draaien. Oplossing is dus om dx7 mode te selecteren in het menu :)
Idd, als je bij graphic options directX7 selecteerd heb je zeer grote kans dat hij het cker wel goed doet!

Verwijderd

Topicstarter
klopt. het gaat ook om de demo......

Verwijderd

o rey schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:37:
op mijn vorige pc (nu verkocht) kon ik cod2 wel in dx9 goed draaien op 800*600 en dat systeem was;

amd ahtlon 2600+
1024 ddr
ati radeon 9700pro

dus ik denk inderdaad dat het aan je drivers ligt

Verwijderd

Datafeest schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:46:
[...]

Ik hoor mensen dit vaker zeggen.. Waar komt deze bullshit in vredesnaam vandaan? :? :o
Dat de cpu niet meer zo groot hoeft te zijn in game wereld is nogal een misvatting :P.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:05:
[...]

Dat de cpu niet meer zo groot hoeft te zijn in game wereld is nogal een misvatting :P.
als je een goeie VGA kaart heb dan is je cpu minder van belang, tenzij je een high-end kaart heb dan is je CPU weer de bottelnek.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 10:58:
[...]

op mijn vorige pc (nu verkocht) kon ik cod2 wel in dx9 goed draaien op 800*600 en dat systeem was;

amd ahtlon 2600+
1024 ddr
ati radeon 9700pro

dus ik denk inderdaad dat het aan je drivers ligt
Ik heb de laatste omega catalyst drivers. Heb ook de laatste directX drivers. Welke drivers zijn nog meer van belang en hoe kom ik daar aan? Ik doe elke dag een virusscan/spywarescan (hitmanpro)

Verwijderd

Ik draai de demo op mijn oude pc vloeiend.
AMD XP2000+
FX5900xt

CPU dus nog trager dan de uwe en mijn graka presteerd op Dx9 zo goed als niets (Staat dan ook als dx7 ingesteld).
Heb je dit nu al eens geprobeerd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 09:53:
[...]

klopt. het gaat ook om de demo......
Sure.....

Ik heb ook eerst de illigale versie gedownload, ik wil namelijk eerst kijken hoe het spel is voordat ik het ga kopen..en een demo is net iets minder

Ik ervaar geen problemen met een mindere configuratie, probeer vooral de NIEUWSTE drivers van ati te downloaden...dat moet alles perfect lopen

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik draai hier vloeien 1 gb geheugen p4 3,2 en een 9700 pro demo 1024X768 en alles op ze hoogst :)

1337

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb het weekend even e.e.a. zitten testen. Mijn VIA-drivers waren echt oud. Deze heb ik geupdate. Het spel loopt nu een stuk soepeler, echter bij heel veel poppetjes blijft ie schokkerig. Maar , toch een verbetering dus. De perfoamcne-monitor heb ik bekeken maar ik snap niet hoe ik de logging hiervan kan zien.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:42
Je hebt een amd xp2200+ die zijn lekker over te clocken. Ik heb mijn xp van 1,8 naar 2,5ghz geholpen. Zo kan hij nog mee met de huidige games.

Overclocken is goedkoper dan een nieuwe proc kopen. Lees de OC faq van got even, dan moet het wel lukken.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-05 16:06

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:03:
Nou, ik heb het weekend even e.e.a. zitten testen. Mijn VIA-drivers waren echt oud. Deze heb ik geupdate. Het spel loopt nu een stuk soepeler, echter bij heel veel poppetjes blijft ie schokkerig. Maar , toch een verbetering dus. De perfoamcne-monitor heb ik bekeken maar ik snap niet hoe ik de logging hiervan kan zien.
Bij meer poppetjes moeten er veel meer berekeningen door de CPU worden gemaakt i.v.m. de AI van het spel, daarom kan het dan gaan haperen als je al tegen de grens aan zit van wat je pc aan max. prestaties kan leveren.
Betere videokaart zal wel een beetje helpen maar een sneller bord met een snellere cpu zal je in 'poppetje intensieve' momenten meer baat geven.

Wel is het zo dat een windows systeem(ervvan uitgaande dat dit je OS is) vervuild raakt bij gebruik :P .
Een schoon geinstalleerd systeem met alle drivers up to date zal bij jou waarschijnlijk ook helpen.
En zo weinig mogelijk achtergrond processen draaien.

suc6 :Y)

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Pagina: 1