Vermogen van verschillende videokaarten

Pagina: 1
Acties:

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
In deze tijd is stroom erg kostbaar, teminste mijn ouders zijn nooit blij met de hogestroom rekening (onderandere door mij) ;). Nu heb ik game pc die trekt aardig wat watts weg. dus ik dacht bij mezelf ik kan ook een pctje bouwen die energie zuinig is (geen VIA ding oid). Ik heb dus tot nu toe een abit moederbord met een mobile cpu @ 1,2 Ghz, dit draait allemaal soepel. Alleen zoek ik er nog een videokaart bij.

Ik heb nog geen echt duidelijk topic gevonden die enkel over het videokaart verbruikt gaat (zelfde als cpu verbruik). Mischien kunnen we wat opsommen ook voor andere mensen kan dit erg handig zijn!.

Vanmiddag zal ik al wat bekende videokaarten posten met het gebruik erbij (wel een beetje recente kaarten, geen 4 MB voodoo ofzoiets).

Ik ben benieuwd :)

Edit:

Ik heb dus 2 pc's 1 om te gamen/zware applicaties mee te doen. De andere moet een zuinige pc worden, maar nu is er nog niet veel bekend over het verbruik van videokaarten.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD 64 op 04-11-2005 00:38 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

een game pc en toch rekening houden met je voeding? ivm een videokaart :?
zoveel vreet het nou ook weer niet hoor...(ja dat wel maar kost niks...)

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dit kan je makkelijk vinden via de search hier of via google.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-x1000/power_x18.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-x1000/power_x16.gif

March of the Eagles

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ja maar ik ben dus niet van plan om een x1300/x800 etc te gaan gebruiken ofzo. Dat zijn ook bijna allemaal highend kaarten. beetje mainstream kaarten lijkt me wel beter.. Zoals die pas uitgekomen videokaart van 5 tot 15 watt. Dat is natuurlijk erg intressant

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoezo high-end, X1300 is low-end :)

March of the Eagles

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Voor mij is dat toch redelijk high-end hoor, niet voor gamers mischien maar wel qua prijs :P

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Waarom koop je dan geen laptop?

klik

March of the Eagles

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:13
Misschien kan je eens uitkijken naar videokaartjes met een klein passief koelblokje. Want uiteindelijk staat de koeling die nodig is ook in verband met het verbruik van die dingen. Misschien vind je zelfs nog een videokaart die geen koelblokje heeft... Zou dat nog bestaan? :)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ja, een 4MB S3 (ofzoiets) die nu in dat energie zuinige systeempje zit >:). Maar ik wil er dus fatsoenlijk film mee kijken, en wel wat kunnen coderen/decoderen. Het leek me wel leuk om een flinke tabel te maken over low-end videokaarten. Maar aan jullie reacties te zien is die behoefte er niet echt naa.

• D-Three
Voor dat coderen/decoderen is de CPU wel belangrijker, dacht ik? De nieuwe high-end kaarten kunnen dat ook wel (zie bijvoorbeeld nieuws: ATi X1000-serie kan helpen bij video encoding) maar aangezien je een goekoop en zuinig kaartje wil... :)
Misschien is zo'n nieuw kaartje van S3 wel een optie? nieuws: Fujitsu gaat nieuwe 90nm-videochips van S3 produceren
AMD 64 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:02:
Het leek me wel leuk om een flinke tabel te maken over low-end videokaarten. Maar aan jullie reacties te zien is die behoefte er niet echt naa.
Mij interesseert het ook wel van high-end videokaarten maar dat heeft Hacku al gedeeltelijk opgelost ;)

[ Voor 43% gewijzigd door D-Three op 05-11-2005 01:11 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
http://www.xbitlabs.com/a...play/ati-powercons_9.html kijk eens een echte 9600xt zit op 10 - 20W, dus een powercolor 9200se moet daar nog dik onder zitten pricewatch: Powercolor Radeon 9200 SE 64MB (AGP)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dat is wel erg intressant die 9600 ;) Mischien maar eens een tabeltje maken? (met alle videokaarten dan maar). Wat vinden jullie

Dan wil ik morgen (eigenlijk vandaag) wel eens proberen een tabelletje te maken, ben alleen niet goed met die codes.. mischien dat iemand me daarbij kan helpen.

[ Voor 40% gewijzigd door AMD 64 op 05-11-2005 01:31 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja verbazend die 9600xt. 9800pro toch alweer 30-50W. Een tabelletje zou leuk zijn idd.

Hier kom je al een heel end mee http://www.xbitlabs.com/search/?query=consumption

[ Voor 61% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-11-2005 01:34 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
AMD 64 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:22:
Dat is wel erg intressant die 9600 ;) Mischien maar eens een tabeltje maken? (met alle videokaarten dan maar). Wat vinden jullie

Dan wil ik morgen (eigenlijk vandaag) wel eens proberen een tabelletje te maken, ben alleen niet goed met die codes.. mischien dat iemand me daarbij kan helpen.
Misschien heb je iets aan http://www.beyond3d.com/m...erby=rdate&order=DESC&n=0

En ik heb eigenlijk geen idee of zo'n topic hier past, misschien kan je eerst één van de modjes mailen?

March of the Eagles

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Dat van die modjes dacht ik ook al aan ja, ik type wel een mailtje :)

• D-Three
Waarom niet? Het heeft toch te maken met videokaarten. En het is een zinnig discussie. Dit kan heel erg interessant zijn voor mensen die bijvoorbeeld een zuinige HTPC willen maken.

Verwijderd

Ik vind het een goed idee. Er zijn genoeg tweakers die puur kijken naar prestaties. Ook tweakers die kijken naar geluidsniveau van je systeem. En nu ook nog qua verbruik (watts/euro's), dus ik wacht op je tabel :)

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik wacht op een mailtje terug, en mischien iemand die me kan helpen met een tabelletje maken ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:01

sapphire

Die-hard pruts0r

Xtreme [powercalc
geeft ook van verschillende kaarten de gebruikte hoeveelheid stroom :).

Maar kan aan mij liggen, maar hoeveel € zou het verschil zijn met een videokaart die 20 watt gebruikt of 1 die 50 watt gebruikt. K bedoel, tijdens normaal werk zal het sowieso veel minder zijn, dus alleen het max tijdens gamen, en hoe vaak game je nou?
En dan zal eht op jaar basis misschien 10€ schelen of zo, wooow big-deal als dat de groote boosdoener op de stroom rekening is :|

Gabriël AM5

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
sapphire schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:27:
Xtreme [powercalc
geeft ook van verschillende kaarten de gebruikte hoeveelheid stroom :).

Maar kan aan mij liggen, maar hoeveel € zou het verschil zijn met een videokaart die 20 watt gebruikt of 1 die 50 watt gebruikt. K bedoel, tijdens normaal werk zal het sowieso veel minder zijn, dus alleen het max tijdens gamen, en hoe vaak game je nou?
En dan zal eht op jaar basis misschien 10€ schelen of zo, wooow big-deal als dat de groote boosdoener op de stroom rekening is :|
die site waar je het opgenomen verbruik kunt meten klopt ook niet helemaal volgens mij. de verbruiken van de videokaarten zijn veel anders dan die in de post van Hacku.

Maar is er iemand die me kan helpen met nette tabellen maken?.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zijn wel heel andere cijfers idd hoewel wat betreft bijv. de 9600xt komt het me geloofwaardiger over. Deze Xtreme waarden zijn wel de maximale waarden zo te zien. Heb je wel een flatpanel voor die zuinige pc? Dat maakt meer uit in het stroomverbruik dan een grafische kaart.
Wat de tabellen betreft Tabellen op GoT, een totaal raadsel dat valt niet echt mee.

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

Topicstarter
(overleden)
Ik heb alleen maar flatpannels gelukkig :). Alleen komt zo nu en dan een beamer eraan te hangen. die zuipt wel veel stroom, maarja dat is natuurlijk niet een hele dag.

Wat betreft die tabellen, dat is html geloof ik. Of een of andere vage code. Hiermee kan ik niet echt overweg :X

Aangezien niemand me wilt helpen met een tabelletje, zal er ook weinig vraag zijn naar zoiets dergelijks. Vind iemand van wel, mail me dan maar, dan help ik mee!. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door AMD 64 op 26-11-2005 14:24 ]

Pagina: 1