Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Project Houten casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• PsychoHellDude
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 10:02
Hallo,

Ik ben hier sinds jaren weer aangemeld op tweakers!! woohooo 8)

Ik wil in de komende tijd (reken 2 maand) mij bezig houden met een houten case te maken. Vorige week heb ik al leuke goodies gekocht:

- 4 x 120 mm ultra silent fans van Cooler Master
- Sweex 8in1 multipanel
- Zalman multi fan speed controller ZM-MFC
- 3 x Spire cold cathodes (grr.. deze maar want de spire leds waren niet meer te leveren!)

Wishlist:
- hout! ik denk aan 18 mm mdf, en nog een soort hout om het 'skelet' te maken.
- dempingmateriaal voor binnenin (denk gewoon bij de praxis)
- beugels om de kast te tillen (denk wel handig zal wel zwaar worden!)
- pootjes voor onder de kast met zachte onderkant...
- maybe plexi... gaat voor mij om dat ik de pc niet meer kan horen...
- laat hem spuiten door een prof. spuiter! zal vast en zeker een mooie finishing touch geven :Y)

Heb ondertussen al een idee getekend hoe de case ongeveer moet zijn, als mn scanner het doet zal ik deze als het weekend mij tijd wil geven, inscannen en hier posten dat jullie een idee hebben hoe ik het wil hebben.

Het beestje wat er in komt is een Athlon 64 3000+, asus a8v-deluxe, 786mb ram ( :( ) 3 x 180gb maxtor, asus 6800le(16x1, 6x1, ben een gelukkige unlocker!), dvd & cd speler en diskette moet weer aangesloten worden.
Ik hoop dat ik een goede airflow kan maken zodat het wat te doen is... de warmte blijft er nogal in zitten. Heb een idee om de hardeschijfen in een soort onder etage te zetten en dat hier 2 coolers komen, voor en achter, dat deze goed gekoelt worden. En in de boven etage de andere 2 coolers de mobo warmte kan wegblazen.

ik zal zovaak mogelijk een update te plaatsen met misschien leuke pics!

Als jullie ideëen hebben dan hoor ik het graag B)

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
voor zoiets heb je toestemming nodig. ff na die jaren afwezigheid mss eerst eens wat regeltjes lezen enzo :P

• PsychoHellDude
arf... idd.. geef maar een slotje dan..
ik had deze sticky regeltjes nog niet gelezen van casemod inwording plaatsen..

canon eos 400d, canon 18-55 kitlens, sigma f4-5.6 70-300mm, canon f1.8 50mm II, canon f4-L 70-200

Verwijderd

zo slecht is die topic start niet, laten we niet te hard van stapel lopen..

hout is trouwens mooi matriaal voor een kast trouwens, isoleerd geluid goed enzo

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 00:10 ]

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

Leuk een projectje met MDF, ben benieuwd naar je resultaten. Denk er om dat je alles goed moet vovoorboren voordat je er schroeven indraait, en reken erop dat het een stoffige bende gaat worden ;)

Verder werkt MDF echt als een spons als het op verf aankomt dus veel plamuur schuur en grondverf is geen overbodige luxe voor een spiegelglad gesultaat :)

Suc6 iig

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-10 00:50

The Wrecker

Networking Rulez

en 2 soorten hout 1 voor het skelet en 1 voor een soort van frame? Gaat dat niet werken?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Op verzoek een slotje. Ik zie de CiP-aanvraag wel verschijnen :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

offtopic:
Waar is dat slotje dan? :P

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
offtopic:
het was blijkbaar erg laat :*)

[www.ganzz.nl]

• PsychoHellDude
zo erg is het toch niet O-) de topic kan wel open blijven staan toch?

dat skelet is ervoor om te zorgen dat ik niet al mijn schroeven hoef te boren in de buitenkant en daarbij is het makkelijker dan alle mdf plankjes zo inelkaar te zetten.

• eXe
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

eXe

Waarom neem je ipv van 18 mm MDF, geen 15/16... Scheelt weer wat in gewicht. En misschien is 12 ook al stevig zat. Werk bij een bouwmarkt en die 12 mm buigen ook niet echt door.
En geloof me, 18 is zwaaaaaaar ;)

Ben ook wel benieuwd naar de paintjob :Y) 8)

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Oeps, laat inderdaad :)
Verder: Neen, de policy is dat iedereen met een CiP 'm eerst aan moet vragen. Als ik deze door de vingers zie gaat straks iedereen 'perongeluk' zonder aan te vragen een CiP openen en bedelen of 'ie toch open mag blijven. Ik vind het trouwens geen probleem om na het toestaan van je CiP dit topic weer open te gooien ipv een nieuw topic uit SeM deze kant op moven.
Dusseuh:
Casemods in Progress

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.