Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
AMP stekkers, de ring versies met daardoor een M8 bout misschien een idee?
Zulke dus:

Zorg dus IIG voor een goed contact, veerring aan de buitenkant, en evt de kabel na het knijpen ook nog in het stekkertje solderen. Voorkomt lostrekken en een nog beter contact. Maak ook de kabels niet te dik. Voor mijn 700VA UPS zaten er geloof ik al 8mm2 kabels in. Naarmate ze langer worden moeten ze dus ook dikker zijn om verlies te voorkomen.
Zulke dus:
Zorg dus IIG voor een goed contact, veerring aan de buitenkant, en evt de kabel na het knijpen ook nog in het stekkertje solderen. Voorkomt lostrekken en een nog beter contact. Maak ook de kabels niet te dik. Voor mijn 700VA UPS zaten er geloof ik al 8mm2 kabels in. Naarmate ze langer worden moeten ze dus ook dikker zijn om verlies te voorkomen.
Je zoekt deze dingen :

Die worden doorgaans voor accu aansluitingen gebruikt, in een grotere uitvoering zelfs voor heftruck accu's
De zware jongens van APC ( 5000 VA ) gebruiken die connector's ook voor hun externe accupacks

Die worden doorgaans voor accu aansluitingen gebruikt, in een grotere uitvoering zelfs voor heftruck accu's
De zware jongens van APC ( 5000 VA ) gebruiken die connector's ook voor hun externe accupacks
Bij dit soort dingen, waar hoge stromen kunnen lopen, zijn knijp / schroefverbindingen veel beter dan solderen. Soldeerverbindingen kunnen namelijk 'rot' worden, waardoor er een slechte verbinding ontstaat._ferry_ schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:55:
AMP stekkers, de ring versies met daardoor een M8 bout misschien een idee?
Zulke dus:
[afbeelding]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
_ferry_: Zo zijn de accu's nu inderdaad verbonden
Maar ik zoek eigenlijk iets dat iets makkelijker is om los/vast te maken.
Sine: Mijn vorige UPS (heb ik verkocht, wat moet ik met 2 UPSen
) had ook van die stekkers inderdaad. Maar heb je enig idee waar ik deze zou kunnen bestellen?
Sine: Mijn vorige UPS (heb ik verkocht, wat moet ik met 2 UPSen
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Verwijderd
Dat soort connectors zitten volgens mij ook electrische heftucks. Deze zijn wel een maatje groter maar misschien dat ze je ook een kleine versie kunnen leveren bij de heftruck boer.
Hoi,
misschien is het mogelijk om 16A kracht stekkers te gebruiken,
daarbij heb je 3 aansluitpunten per stekker.
ze worden ook vaak op campings gebruikt
misschien is het mogelijk om 16A kracht stekkers te gebruiken,
daarbij heb je 3 aansluitpunten per stekker.
ze worden ook vaak op campings gebruikt
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Dergelijke stekkers kunnen ze vast voor je bestellen als je bij een ietwat fatsoenlijke electronica-zaak komt. Volgens mij zijn deze stekkers van Fisscher (nu te moe om het na te kijken), dus als je beschikt over een KvKnr. ofzo kunnen die je vast ook wel helpen.Demoniac schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 07:00:
_ferry_: Zo zijn de accu's nu inderdaad verbondenMaar ik zoek eigenlijk iets dat iets makkelijker is om los/vast te maken.
Sine: Mijn vorige UPS (heb ik verkocht, wat moet ik met 2 UPSen) had ook van die stekkers inderdaad. Maar heb je enig idee waar ik deze zou kunnen bestellen?
waar jeeps en lieren voor die dingen verkocht worden kun je ze ook wel vinden, die dingen worden daar ook vaak voor gebruikt.
Speakon gebruiken voor stroom is een beetje vreemd, dan liever powercon gebruiken, dat zijn voor spanning/stroom aangepaste speakons. Moet je alleen weer uitkijken dat iemand niet 220 op je ups/accu gaat zetten.YoramScheer schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 01:43:
Je kan het ook met 8 of 4 polig speakon doen daar kan ook veel stroom door: klik
[afbeelding]
Mensen, laten we asjeblieft hier de goede stekkers voor gebruiken. Wanneer je hier bijvoorbeeld powercon of krachtstroomstekkers oid voor gaat gebruiken KAN er altijd een kans zijn dat iemand de verkeerde stekker op jouw prachtige apparatuur gebruikt (en ik kan je verzekeren, 220 of 380 volt door de accuingang van een UPS blazen geeft een mooie rookpluim...)
Mijn pa heeft een metaalbedrijf, dus KvK-nummer en komt ook wel bij technische groothandels, ik zal eens in zijn verzameling dikke catalogi gaan neuzenGr0wLiThE schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:53:
[...]
Dergelijke stekkers kunnen ze vast voor je bestellen als je bij een ietwat fatsoenlijke electronica-zaak komt. Volgens mij zijn deze stekkers van Fisscher (nu te moe om het na te kijken), dus als je beschikt over een KvKnr. ofzo kunnen die je vast ook wel helpen.
Pagina: 1