[CDR] uitlezen wanneer deze gebrand is?

Pagina: 1
Acties:
  • 190 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Zoals wel bekend bij iedereen kun je uitlezen uit welke fabriek een CDR is komen rollen. Er zijn hier enorm veel leuke tooltjes voor.

Ik heb echter nu een muziek CD (promo) welke gebrand is op een CDR (alleen 3 audio-tracks) dus geen data-tracks waar ik iets van kan achterhalen. Ik las in een ander topic dat ik even moest proberen de eerste paar sectoren te bekijken met een hexeditor, maar natuurlijk geen resultaat.

Wordt er uberhaupt door brandprogramma's gegevens meegezet op de CDR zodat ik de datum van branden kan achterhalen?

20*350ZO45°

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

als er cdtext op gebrand is dan heb je een veld waarin een datum staat

btw, als je de cd via windows explorer bekijkt, en dan op "details" zet, dan zie je toch ook de datum van de .cda files? volgens mij is dit de datum waarop de cd gebrand is

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:55:
als er cdtext op gebrand is dan heb je een veld waarin een datum staat

btw, als je de cd via windows explorer bekijkt, en dan op "details" zet, dan zie je toch ook de datum van de .cda files? volgens mij is dit de datum waarop de cd gebrand is
Grappig dat ik daar niet zelf aan gedacht had, echter denk ik dat dit gewoon een standaard datum is ofzo:

Track01.cda zondag 1 januari 1995, 1:00:02
Track02.cda zondag 1 januari 1995, 1:03:27
Track03.cda zondag 1 januari 1995, 1:07:34

Wat kan ik verder nog proberen. cdtext is in ieder geval niet aanwezig.

20*350ZO45°

Verwijderd

Datum van de bestanden is alleen representatief als de schijf gebrand is met 'set file date to disc creation date' (of een gelijkwaardige flag in een ander programma dan Nero). Anders krijgen ze de datum die het bestand al had (en waar je vaak weinig tot niets uit kunt aflezen). Helaas kun je niet goed zien of de schijf met die flag gebrand is.

Als er geen CD-TEXT op is gebrand wordt het erg moeilijk volgens mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 11:46 ]