Toon posts:

wel verbinding met internet; kan toch geen websites openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
We hebben hier een studentenhuis met een ADSL modem waarachter een US Robotics router is geplaatst. Alles werkt perfect; iedereen kan naar hartelust internetten. Maar...nu heb ik een nieuwe laptop gekocht (Win XP home edition) en heb de kabel uit mijn oude computer gehaald en deze in mijn nieuwe laptop gestoken.

Nu had ik eerst problemen dat ik de router niet kon bereiken. Dit heb ik opgelost door de gegevens van mijn oude computer over te nemen en in te voeren in mijn nieuwe computer (heb hiervoor een statisch IP adres moeten nemen).

Nu kan ik pingen op mijn eigen computer, de router en verschillende websites. Dit gaat redelijk goed; hoewel hij soms maar 2 van de 4 doorkomt. Als ik nu IE open; gaat alles goed totdat onderin de balk "bezig met openen van pagina...." komt te staan en de website niet opent! Ik heb ondertussen Mozilla geinstaleerd, maar dat levert ook niet op.

Nu heb ik gelezen dat er één of ander spyware programmatje is wat dit kan veroorzaken, maar aangezien ik nog niet op internet ben geweest, lijk me dit niet voor de hand liggen. Ik heb ook geprobeerd de firewall uit te zetten en dan te proberen, maar dat lost het probleem ook niet op.

Wie heeft nog tips die ik zou kunnen proberen?

Alvast hartelijk dank, Jos

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:20
Je zegt dat je een statisch ip hebt aangenomen, heb je dan ook wel de dns server goed ingesteld. Misschien is het handig als je wat ip gegevens post uit je ipconfig /all.
Als ik nu IE open; gaat alles goed totdat onderin de balk "bezig met openen van pagina...." komt te staan en de website niet opent!
Kan je dus eerst wel pagina's openen, en dan ineens niet meer? Of kan je helemaal geen pagina's openen?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Kun je wel surfen op ip? (M.a.w.: is het 'n dns-probleem?)
Probeer http://66.249.93.99 bijvoorbeeld eens (Google) of http://213.239.154.35 (t.net)

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Topicstarter
SierdW schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:47:
Je zegt dat je een statisch ip hebt aangenomen, heb je dan ook wel de dns server goed ingesteld. Misschien is het handig als je wat ip gegevens post uit je ipconfig /all.

Host naam: JosHoubraken
Primair DNS-achtervoegsel: .....(niet ingevuld)
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Niet ingevuld
Beschrijving: Realtek RTL8139/810x
Fysiek adres: 00-C0-9F-E3-A5-45
DHCP ingeschakeld: nee
IP-adres: 192.168.123.107
Subnetmasker:: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.123.254
DNS servers: 213.73.255.52
213.132.189.250
213.73.255.53

[...]

Kan je dus eerst wel pagina's openen, en dan ineens niet meer? Of kan je helemaal geen pagina's openen?
Het lijkt alsof IE de pagina gevonden heeft en wil openen, maar dat toch niet doet. Dus helemaal geen pagina's worden geopend.

Verwijderd

Topicstarter
blizt schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:49:
Kun je wel surfen op ip? (M.a.w.: is het 'n dns-probleem?)
Probeer http://66.249.93.99 bijvoorbeeld eens (Google) of http://213.239.154.35 (t.net)
Ook surfen op ip adres gaat niet...

Verwijderd

Proxy instellingen bekijken in IE?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 09:06 ]

Verwijderd

Is sowieso de nic in je laptop wel ok aangezien je nu een statisch adres gebruikt en eers een adres via dhcp kreeg.

2e optie staat er soms mac filtering aan op die router?

die 2e optie is gelul beter lezen is een vak

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2005 00:09 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 08:04

BHQ

Heb je ipconfig /flushdns al geprobeerd? kan zijn dat je DNS knel zit als je geen sites op kan vragen :)

-edit- en als je een fatsoenlijke browser probeert, heb je het probleem dan ook?

[ Voor 29% gewijzigd door BHQ op 05-11-2005 01:09 ]

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03 22:50
TS geeft al aan dat hij mozilla heeft geinstalleerd en ook daar wordt er geen pagina weer gegeven. Meestal zijn we vrij vlot met het proberen van, dus proxy zal er waarschijnlijk ook niet in hebben gestaan. :9

Je zegt dat je achter een router zit, overruled die jou ingevulde DNS van je NIC niet? Wellicht werkt het zonder de US Robitics wel, vergeet echter niet je Internet-Protocol weer op DHCP te zetten (automatisch laten toewijzen van..). Pakt een van je browsers het dan wel, zal het een setting in je router wezen.

Ik weet niet of je provider gebruik maakt van PPPoE dat in je modem staat ingesteld, of van een mac-adres registratie. Bij het laatste is het namelijk de bedoeling dat je weer even de installatie- /registratieproces van je ISP doorloopt.

Maar je kan dus wel pingen naar domeinnamen/ URL's ?
Succes

edit:

Ha, even over iets niet-onbelangrijks heen gelezen, de rest van je huisgenoten hebben natuurlijk wel gewoon internet per browser? |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Takkie op 05-11-2005 01:25 ]

Pagina: 1