Wireless 2200BG & WPA2

Pagina: 1
Acties:

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Ben al een tijdje bezig geweest met het proberen WPA2 werkend te krijgen op mijn centrino laptop met een Intel 2200BG Chipset. Het bedrijfsnetwerk heeft sinds vandaag WPA2 met AES encryptie aangezet en toen kon ik er dus niet meer op.

Gelukkig had ik geen nieuwe wireless kaart nodig, want met de nieuwe firmware van Intel: http://www.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-010623.htm is er ook ondersteuning voor WPA2.
Daarnaast nog voor Windows XP KB893357 (support voor WPA2) gedownload.

Maar nu heb ik in mijn systemtray twee wireless icons die van windows waar je alle netwerken kunt zien en die van Intel. Nu herkent Intel het netwerk en geeft volle sterkte aan terwijl die van windows eindeloos verbinding zoekt (ip adress verkrijgen). Dus wel een stap verder maar nog geen verbinding :( , anyone?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
ik heb niet bepaald goede ervaringen met die intel tool, dus die zou ik eraf mikken. windows kan prima zelf ontdekken welke beveiliging erop zit. misschien moet je dat ap eerst nog ffe uit je lijst gooien? of anders handmatig instellen?

• Calvin&Hobbes
Het verwijderen van de netwerkadapter en de intel software, opnieuw opstarten, en een schone installatie van alleen de intel drivers (zonder de software) heeft ook niet veel geholpen, het netwerk wordt herkent, er wordt ook om een sleutel gevraagd alleen na het invoeren blijft ie zoeken naar een netwerkadress en uiteindelijk kapt ie ermee, maar heb even geprobeerd met WAP1 en dat doet ie ook al niet. :?

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
In de product specs van de 2200 (http://www.intel.com/netw...ss/prowireless_mobile.htm) staat WPA2 niet als gesupporte standaard. Dit staat wel vermeld bij de 2915. Is WPA2 dus echt gesupport met de 2200?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
ik heb hier in mijn laptop de 2915 en een vriend heeft in z'n laptop 2200 zitten. we draaien thuis een linksysje met wpa2 personal. die pakt de 2200 probleemloos

• Calvin&Hobbes
Startte gisteren mijn laptop op en had toen meteen verbinding 8)7 , dus 2200BG werkt idd gewoon met WPA2. Mischien was het probleem dat ik mijn laptop niet echt uitgezet had maar gewoon gereboot maar dat lijkt me sterk.

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Heb zelf ook een 2200BG intelkaartje en icm Linksys WRT54G kon ik ook een verbinding met WPA2 opzetten. Alleen viel de verbindingssnelheid naar verloop van tijd terug van 54Mbit naar 22Mbit. FF verbinding herstellen bracht 'm weer op 54 maar WPA2 was dus niet optimaal. Draai nu gewoon weer WPA en werkt prima. Ik gebruik zelf ook alleen de intel drivers en de windows wireless utility.
Pagina: 1