Toon posts:

Stuur mijn XPS Gen 2 terug

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag besloten om mijn XPS Gen 2 (fully loaded) terug te sturen naar Dell. Krijg mijn geld terug. Kan maar niet wennen aan het beelscherm. Doe grafisch- en webontwerp en wit is gewoon niet wit (maar olieachtig of zo).
Verder is een groot gedeelte van de onderkant niet zwart maar grijs (als het zwart moet zijn ;-) )

Voor games zal het allemaal wel prachtig zijn maar voor grafisch ontwerp zet ik toch mijn vraagtekens bij het verder krachtig notebook.

Pixel, enig idee of Dell binnenkort net zulke goede schermne krijgt als Sony (of zo ) ?

Robert

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien weten ze dat bij Dell zelf wel, even een mailtje sturen ofzo?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
ik zag laatst een apple powerbook en verbaasde me over hoe mooi t beeld was. misschien is dat iets voor jou? kan je prima op ontwerpen. verder hoorde ik dat sony ook wel goeie schermen had, maar dat zal wel per model verschillen

[ Voor 27% gewijzigd door sharkzor op 03-11-2005 22:25 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
je moet maar eens gaan kijken naar de cinema display's van apple. die geven een erg mooi beeldje

overigens erg apart dat je een heel systeem terugstuurt omdat het scherm niet goed is

[ Voor 34% gewijzigd door Murcielago op 04-11-2005 00:31 ]

PSN: djmurcielago

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:37
djmurcielago schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:30:
[...]
overigens erg apart dat je een heel systeem terugstuurt omdat het scherm niet goed is
Schijnt met notebooks niet ongebruikelijk te zijn.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

Sayko

Knowledge Is Power

Je kunt moeilijk het scherm alleen opsturen.

Verwijderd

Apple notebooks- en desktopsystemen zijn een van de weinige systemen die fatsoenlijk kleuren weergeven. Ik raad je dan ook aan een Apple Notebook te kopen als je je geld terug hebt. Aan een Apple moet je even wennen maar je hebt wel een goed product dat zeer geschikt is voor Webdesign, Fotos bewerken etc. Ik werk zelf bij een vormbureau en zit op een GMT opleiding waar men goed gebruik maakt van Apples. Zelf ben ik niet zon fan van Apple puur vanwege de prijs maar je krijgt er wel een goed product en goede service voor terug.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:12:
Heb vandaag besloten om mijn XPS Gen 2 (fully loaded) terug te sturen naar Dell. Krijg mijn geld terug. Kan maar niet wennen aan het beelscherm. Doe grafisch- en webontwerp en wit is gewoon niet wit (maar olieachtig of zo).
Verder is een groot gedeelte van de onderkant niet zwart maar grijs (als het zwart moet zijn ;-) )
Dat zegt genoeg dat scherm zelf kleine kijkhoek heeft.
Dan moet je de scherm zo stellen dat het meest gelijkmatig verdeeld is.
Bij mijn geval moet ik zo beetje licht naar beneden kijken (hoger dan scherm)
Maar er is meer. Je hoeft niet per se laptop terugsturen. Laptops hebben externe video welke je alsnog monitor of goeie lcd scherm kan aansluiten. Vervolgens met usb muis en keyboard kun je dan netjes voor scherm zitten. Geen probleem meer.
Er zijn maar weinig laptops met groothoek schermen en als je niet dol bent op apples, dan ga je externe scherm kopen (welke je in winkel zelf kunt beoordelen)
Juist veel lcd schermen hebben goede achtergrondverlichting (van achter, niet van onder/side) en vaak grote kijkhoek. Dat is heel wat anders dan laptopschermen die echt dun moet zijn en dat kan alleen met side verlichting. Side verlichting heeft risico dat onderaan iets feller lijkt dan boven.

Denk maar over na. :)

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:12:
Voor games zal het allemaal wel prachtig zijn maar voor grafisch ontwerp zet ik toch mijn vraagtekens bij het verder krachtig notebook.

Pixel, enig idee of Dell binnenkort net zulke goede schermne krijgt als Sony (of zo ) ?

Robert
Misschien dat jij een 'maandag-ochtend' scherm getroffen hebt?
Ik werk dagelijks met zo'n zelfde XPS M170 GEN2 (1920x1200) en kan nou niet echt zeggen dat het scherm zo slecht is.
Overigens zul je geen heil vinden bij Sony, de X-Black is namelijk hetzelfde panel als Dell's TrueLife en HP's Brightview. Ik gebruik prive een HP Pavilion (17" Brightview) en een kamergenoot heeft een Vaio A417, de schermen zijn allemaal hetzelfde, met uitzondering dat de XPS 1900x1200 native heeft.

Ik zou zeggen neem je laptop es mee naar een Sony dealer en leg hem naast een Sony X-Black, zorg ervoor dat de brightness en contrast op beiden gelijk staan en ga dmw foto's ed de schermen met elkaar vergelijken. Zie je een (groot) verschil dan is je display gewoon niet goed en moet ie op RMA. Zie je geen verschil (ofwel je scherm is toch in orde) dan stel je denk ik iets te hoge eisen aan een TFT panel, een goede (Eizo) CRT is dan je enigste oplossing denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Madshark op 04-11-2005 02:07 ]

Verwijderd

apple notebook is voor jou de oplossing.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dat van het terugsturen dat werkt altijd het makkelijkst, verder kan je een beetje pech hebben gehad met je scherm. Er zit af en toe gewoon wel eens een rotte tussen.

Voor de rest zou ik contact met Dell hierover opnemen, aangezien er voor de rest niet al te veel nuttige replies zijn gaat dit topic dicht

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.