[Zoek] File copier met "part" verification

Pagina: 1
Acties:

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 21:45

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Topicstarter
Ok, ten eerste excuses voor de topictitel. Ik heb mijn best gedaan om het helder in 1 zin te gieten (en dat is matig gelukt ;)).

Probleem:
Ik heb thuis een servertje in de meterkast beneden staan die ik als downloadbak gebruik voor bijv. eMule. Files die "klaar" zijn kopieer ik naar mijn eigen pc. Signaal gaat dan via router/switch (Edimax) en nog een switch (merkloos) naar mijn pc waar ik het opsla.
Punt is, tijdens het kopieren gaat het nog wel eens mis. Het gebeurt me regelmatig dat er tijdens het kopieren bitjes 'omvallen'. Resultaat, gekopieerde file is niet gelijk aan origineel. En dat wil ik dus niet :P.
De oorzaak hiervan is waarschijnlijk een brakke netwerkkaart of switch maar vanwege de setup is het lastig om dit een keer goed te onderzoeken vandaar dat ik een andere oplossing zoek.
Het kopieren gaat btw vaak genoeg goed, het gaat vooral fout bij grote files (logisch, dubbel zo groot, dubbel zo veel kans op een omgevallen bit).

Geprobeerd:
Aangezien netwerksetup zich matig laat onderzoeken ben ik overgestapt op het vergelijken van de files (origineel en kopie) op hash-basis. Ik gebruik hier op het moment ViceVersa voor (deze gebruikt CRC32 als hash-methode). Nadeel van deze methode (en meteen mijn probleem) is dat dit programma na het kopieren pas checkt of de files gelijk zijn. Oftewel, bij grote files (zeg 2 gb) ben ik dus eerst 6 minuten aan het kopieren en moet ik maar hopen dat het goed gegaan is (hash-checken duurt ongeveer net zo lang als kopieren).
Naast ViceVersa heb ik nog meer programma's geprobeerd (Total Commander, File Copier Pro en nog een stapel) maar ze werken allemaal ongeveer hetzelfde. File kopieren, hash van beide files maken, hashes vergelijk, 'goed' of 'fout' uitspugen.

Ik zoek:
Een methode om dit probleem op te lossen :). Ik zit zelf in mijn hoofd met een programma dat zich bij het kopieren laat inspireren door eMule/bittorrent (lees, file in stukken hakken, elk stuk bij een 'download' checken op deel-hash en bij evt. fout enkel het stuk opnieuw kopieren).
En ik kan simpelweg geen programma vinden die doet wat ik wil. Ik heb gezocht op 'secure file copy', 'verified file copy', 'secure backup file' en meer van dat soort termen.
Andere oplossing in welke richting dan ook zijn ook prima natuurlijk.

Dus wie o wie kan me helpen bij een oplossing ;)?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Als ik jou was zou ik toch eerst eens de hardware onderzoeken, want zoiets mag gewoon niet voorkomen.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
eenvoudige methode:
- maakt md5 checksum van je bestand met "md5file.exe"
- kopieren, bijvoorbeeld met "robocopy" kun je syncen
- controleer md5

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wacky schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:21:
Als ik jou was zou ik toch eerst eens de hardware onderzoeken, want zoiets mag gewoon niet voorkomen.
Wacky heeft gelijk. Het TCP/IP protocol (wat je dus voor je filetransfers gebruikt binnen je netwerk) garandeert dat wat er aan de ene kan in gaat, er aan de andere kant exact zo uit komt (ene kant van de verbinding en de andere kant van de verbinding dus).
paulhekje schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 08:13:
eenvoudige methode:
- maakt md5 checksum van je bestand met "md5file.exe"
- kopieren, bijvoorbeeld met "robocopy" kun je syncen
- controleer md5
Wat is het verschil met z'n huidige situatie als ik vragen mag? Hij doet nu het zelfde, maar wil af van het eerst-alles-kopieëren-en-dan-pas-controleren. :)

[ Voor 3% gewijzigd door the_shadow op 04-11-2005 08:32 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 17:04

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Misschien hele domme opmerking, maar kun je emule zelf daar niet voor gebruiken? Er staat me iets bij dat het over het netwerk "geshared" kan worden en in combinatie met een friends slot zou het toch moeten lukken?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-08 08:46
Is Quickpar of iets vergelijkbaar niet nuttig? In combinatie met een rar op minimale compressie in stukskes (multipart rar) van een meg of 15 of zo?

Voordeel als je pars maakt, is dat je ook onmiddellijk kan repareren op je bestemmingspc, en niet weer moet gaan overzenden.

Je kan ook alleen de rar methode gebruiken: rarren, kopieren, unrarren, als de bestanden niet gelijk zijn zal rar een error geven, en kan je het desbetreffende deeltje gewoon opnieuw overzenden;

Dan moet je dat maar wat automatiseren met batch files waar je het over te zenden bestand op "drag en drop"t, en dan heb je een halverwege nuttige oplossing voor de symptomen van je probleem. Het zou echter eigenlijk niet mogen dat kopies over het netwerk niet 1:1 gelijk zijn.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1