Toon posts:

GeForce 6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb al een tijdje mijn half nieuwe pc A8N-sli Deluxe AMD 3800+ Venice (oc 2.7Ghz) 2*512 Kingstone 400 Mhz
en een GeForce 6600 die eigelijk een 6600 GT had moeten zijn,
is in de tijd iets misgelopen met de levering te laat gezien of niet echt erg in gehad maja weet er nu veel meer over dan toen, een mens wordt altijd maar slimmer he :)

Nu is mijn vraag kan je dat ding een beetje overclokken? standaard draait de core op 300 en geheugen op 400 nu heb ik het op: core op 400 en geheugen op 522 gekregen maar mijn vraag is kan je er nog meer uithalen? ik heb een Zalman CF-700 Cu erop zitten.

Maar heb nog een groot probleem is dat ik een beetje blindelings overclok want ik kan mijn temp niet uitlezen van men 6600.
Na enig zoek werk ben ik teweten gekomen dat er een temp sensor inzit, maar die zou uitstaan door nvidia zelf reden????

Blijkbaar kan je ook een waarde veranderen in de bios van die kaart of flashe maar daar durf ik allemaal niet zo goed aan beginnen :( wil men kaartje niet naar de kl** helpen

greetz byte,

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02
Mja als je een goeie core hebt wil die iig 6600GT snelheden, dat is dus 500 @ core.
En die geheugensnelheden, is dat al DDR, of de echte Mhz ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
wat voor merk 6600 is het? Want die hebben inderdaad ALLEMAAL een temperatuur sensor. Zelfs de 6200TC kaartjes hebben dat. En van uitstaan heb ik nog nooit gehoord? Gebruik je wel gewoon de nieuwste forceware drivers?

Verder zou ik de kaart uiteraard omruilen als je betaald hebt voor een 6600GT, en desnoods gebruik je maar als argument dat de temp sensor kaduuk is >:) (alleen als ie ook echt kaduuk is hè, anders is het nogal.... lame ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -ErikE- op 04-11-2005 09:32 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Je kunt zover overklokken tot dat je artifacts krijgt, geheugen koeling wil ook nog wel eens helpende kaart slaat gewoon vast als je te ver gaat, en kadoek gaan zal hij niet doen :9

[ Voor 29% gewijzigd door vingerfrits op 04-11-2005 09:47 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
In de nieuwste Nvidia drivers 81.85( weet niet of het in de oude ook zit) zit een overclocktool.
Hiermee kan je ook automatisch de beste waardes instellen voor je kaart. Deze zoekt Nvidia zelf voor je op. Dat heb ik ook gedaan met mijn 7800GT

Verwijderd

Mijn 6600 kon je ook niet de temp uitlezen... Lijkt me dus niet abnormaal.

Verwijderd

Topicstarter
De temp sensor staat zeker uit, heb de laatste nieuwe drivers en kan niets uitlezen ook speedfan en andere progs vinden niets, bij mijn vriendin thuis op haar HP met een 6200 erin kan je mooi de temp uitlezen. Overclocktool is wel goed maar veel is het niet dan moet je iederekeer testen als je iets veranderd maar daar geraak je ook niet ver mee.
Dus ik doe het via mijn ntune dat is software die bij mijn moederbord zat.
Staat toch Memory bus 520 Mhz

Greetz,

Verwijderd

RSD1982 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:31:
In de nieuwste Nvidia drivers 81.85( weet niet of het in de oude ook zit) zit een overclocktool.
Hiermee kan je ook automatisch de beste waardes instellen voor je kaart. Deze zoekt Nvidia zelf voor je op. Dat heb ik ook gedaan met mijn 7800GT
Ja, en dan in een keer daarop gooien en dan: "owh, mijn computer geeft geen beeld" 8)7, dat hij het voor je op zoekt betekend niet dat hij daarop meteen draait.

@byte007: Probeer eens met rivatuner de temparatuur uit te lezen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2005 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar moet je die temp ergens zien staan bij rivatuner heb dat hier draaien maar ben nog nergens temp. tegengekomen?

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-02 21:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

gewoon OC'en met stapjes van 10 mhz, als ie het niet meer doet/arty's geeft ga je 10 mhz terug en OC je weer 5 mhz, doet ie het niet terug en 4 mhz OC, zo heb ik mijn FX5200 op 325/460 draaien op stock passive XFX, ga die passieve zalman halen voor meer koeloppervlak en ramsinks 8) rent er nu een Radeon 9500/GeForce 5500/5600 uit 8) . Heeft opzich wel een hoog :7 gehalte: "Wat voor graka heb jij?""Een Radeon 5500,hoezo?""Mijn FX5200 is sneller dan jouw graka!""Echt niet!""(UT2004 timedemo wordt gedraaid met beide graka's in 1 systeem) Ik zei het toch!""Hee, jouw FX5200 is best wel _/-\o_ ""Bedankt, je bent een }:O "
geeft mij altijd wel een behoorlijk :7 -gevoel... was ik wel een paar uur mee bezig... (steeds opnieuw 3Dmark 03 draaien :X )

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Verwijderd

Joepie!....Jij blij... :S

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Maar, uhm, Als je je originele koeler vervangen hebt vervalt je garantie. Je hebt tegenwoordig twee soorten garanties een bij de winkel en de ander van de fabrikant.
Ik weet niet hoe dat zit met gewoon terugbrengen/ruilen maar het zou een probleem kunnen zijn voor de winkel waar je hem gekocht hebt.

Misschien interessant om even uit te zoeken, vraag dan even na of je hem zonder standaard koeler terug mag brengen, en anders heb je een probleem.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:45
geforce guy schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:13:
gewoon OC'en met stapjes van 10 mhz, als ie het niet meer doet/arty's geeft ga je 10 mhz terug en OC je weer 5 mhz, doet ie het niet terug en 4 mhz OC
Euh, hier had je mogen stoppen, aan de rest heeft hij totaal niets... Veel nut heeft het niet om er een andere bios op te flashen, je kan hem toch niet flashen naar een hoger model bv 6600GT want die heeft ddr3 geheugen. Je kan de core volgens mij wel nog tot 500Mhz duwen mits goede koeling en voor het geheugen moet je eens kijken wat voor chips(hoeveel ns) erop steken.

@geforce guy: Waarom nog investeren voor een zalman en ramsinks in die kaart? Die zijn meer waard dan de kaart zelf. Als je een fx5600 en radeon 9500 overklokt gaan die natuurlijk een pak verder dan jij ooit met die fx5200 zal doen.

[ Voor 6% gewijzigd door FragileM64 op 05-11-2005 20:36 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Pagina: 1