TV-out slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een Asus 6600GT die met een s-video kabel en scart blokje is aangesloten op mijn tv. (op de 2e scart, want deze ondersteunt s-video volgens de manual). Wanneer ik de tv-out aanzet is het beeld op de tv zeer scherp, maar de kleuren zijn echt helemaal f*cked up! Het lijkt wel alsof ze op 16 bits-kleur staan, aangezien je overal last hebt van color banding etc.

Ik dacht eerst: misschien ligt het aan mijn tv. Maar wanneer ik mijn X-box via s-video aansluit heb ik wel gewoon normaal beeld. De opties in de nVidia drivers m.b.t. de tv out staan allemaal goed ingesteld naar mijn weten. Verder heb ik al gezocht op GoT en Google, maar daar word ik niet veel wijzer van.......

[ Voor 3% gewijzigd door Janssen op 03-11-2005 21:31 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Hier stond iets overbodigs, kan niet lezen. :)

[ Voor 140% gewijzigd door vleppyniles op 03-11-2005 22:20 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat hij niet toevallig op NTSC ipv PAL? NTSC geeft op PAL TVs niet echt geweldige kleuren.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Terw_Dan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:23:
Staat hij niet toevallig op NTSC ipv PAL? NTSC geeft op PAL TVs niet echt geweldige kleuren.
Nee, wanneer hij op NTSC zou staan zou hij zwart-wit beeld geven. Hij staat op PAL-G, dit is de juiste instelling voor mijn tv. Ik denk zelf dat het 1 > iets met het scartblokje, of 2 > met mijn s-video kabel te maken heeft(is 10 meter niet te lang, heb deze kabel zo in de winkel gekocht?)