domeinnamen elders bestellen?

Pagina: 1
Acties:

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 18:48
Een misschien wat te algemene titel, maar ik kon het moeilijk anders omschrijven.
Het zit namelijk zo; ik heb een reseller hosting pakket bij hoster x. Ik bestel ook al mijn domeinnamen bij hoster x. Maar wat als ik nu mijn domeinnamen bij het goedkopere domeinagent y wil bestellen om ze daarna op mijn hosting van x te gebruiken?

Frame forwarding zou je zeggen, maar dat heb ik liever niet...
Ik zou dus met andere woorden graag de domeinen van y gebruiken in mijn direct admin panel van x, met DNS configuratie etcetera dus.

Is dit eigenlijk wel mogelijk? Misschien ook handig om te weten; bij de domeinregistraties die ik bij y doorvoer kan ik 2 nameservers invullen ipv forwardingadres.

BVD!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:01
Ja, natuurlijk kan dat. Je zou zelfs aan je webhost kunnen vragen of 'ie dns voor je wil draaien. Vaak zal men dat echter niet doen;

1. voor niets gaat helaas nog steeds alleen de zon op.
2. beheerstechnisch is het erg onhandig; als je webhost zijn verkochte pakketten + domeinregistraties vergelijkt met z'n dns dan zal 'ie een discrepantie vinden en misschien zelfs wel de dns records verwijderen.
3. administratief; een webhoster moet een administratie gaan bijhouden van klanten die 'm niets opleveren; daar houden bedrijven niet van. Da's overhead.

Je kunt ook een domein registreren en de nameservers van de registrerende partij gebruiken; probleem is dan dat je zelf het dns beheer (als die registrar daarin voorziet middels een online tool) moet gaan doen en zorgen dat alles in lijn is met de gegevens van de webhoster. Als er dan bij 1 van de 2 iets verandert kun je problemen krijgen in de orde van grootte dat je pagina niet bereikbaar is of dat mail niet aankomt.

Alles kan, maar de vraag is of je zelf bereid bent e.e.a. bij te houden en of je de risico's accepteert. Is het prijsverschil echt zo groot?

[ Voor 3% gewijzigd door garp op 03-11-2005 21:13 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 18:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je bij meneer x de domeinen de nameservers in kunt krijgen is er weinig aan de hand (dan kun je bij y aangeven dat je de nameservers van x wil gebruiken en kun je bij x je domeinen beheren).

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik denk dat voor ws die paar euro die je bespaart je het beter bij X kan doen (dus waar je al zit). De moeite die het kost is die paar euro waarschijnlijk niet waard.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Als je bij X de domeinen hebt gehost dan zou je bij Y de domeinen wel kunnen bestellen en kopen maar de winst zal nooit meer dan een paar euro zijn aangezien X toch de volle mep wil voor het hosten

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Met het duurste (euro of 13?) pakket bij qdc.nl kan dat, en daar ben ik zeer tevreden over. Vooral dat ik zelf elk moment kan instellen dat ik een andere host wil :)

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Ik heb zelf een paar domeintjes bij http://www.transip.nl/products/domain/
Goedkoop, eenvoudig te beheren, met dns hosting, goede support en werkt direct na aanvraag :)

Je kan eventueel de dns servers van "y" instellen en de zonefile administratie door x laten doen, als je dat bedoelt. Het hangt er echter van af of x wel je domeinen wil hosten als je ze niet bij hun registreert..
Ik raad je aan om registratie en dns door hetzelfde bedrijf te laten doen, is eenvoudiger. Je kan bv alle dns gerelateerde zaken door x laten doen en de ip adressen laten wijzen naar de webserver van y. Je kan zo eenvoudig overstappen naar een andere webhosting provider door simpelweg de ip adressen (of cname records) aan te passen in de dns zonder dat je site offline gaat.

[ Voor 64% gewijzigd door Ploink op 03-11-2005 21:37 ]

• Division
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01 18:48
Bedankt voor de replies, ik denk dat ik dan toch maar bij 'x' blijf want het gedoe is de paar eurootjes niet waard lijkt me :)
Pagina: 1