Toon posts:

Raar kleur problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel eigenaardig probleem sommige kleuren op mn desktop en in games zijn misvormd bvb rood is omringd door een oranje 'gloed' enkel aan de zijkanten,en bij de meeste andere kleuren ook.

Ik heb dit niet altijd (meestal wel) ook kan het bijna nie aan mn graka liggen want bij mn vorige had ik het zelfde probleem(nu is het nogmaar een nieuwe x800xt) .
En als ik mn kleuren op 16bit zet,helpt het ook niet,kheb ook al een andere monitor geprobeerd en die gaf dezelfde oranjegloed af...

Dit is wel irritant dus weet iemand toevallig hoe dit te fixen is,want ik weet echt niet meer wat te doen.
(Buiten dit heb ik niks van problemen met mn pc)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Toevallig CRT monitoren?
Zorg dan dat er geen magnetische velden oid in de buurt zijn die problemen kunnen geven.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:34
Het zou goed kunnen dat je monitor in de buurt van een magnietisch veld staat, controleer dit eens. ^^ :)

[ Voor 7% gewijzigd door TheovdS op 03-11-2005 20:50 . Reden: spuit 11 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Als dat zo is moet je even op knopje drukken dat je monitor ontspanend zeg maar. Trilt het even en zijn die kleurtjes weg.

Verwijderd

Topicstarter
Jep het is een crt en er zijn geen magnetischevelden in de buurt ervan,nog een klein detail als ik mn pc opstart nadat hij een tijdje uitgestaan heeft heb ik dit meestal niet.
Het is ook geen hitteprobleem want mn ati-overdrivemeter staat op een normale temperatuur.

kzal mss es moeten formatten en zien ofdat helpt

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 21:48 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:41:
Jep het is een crt en er zijn geen magnetischevelden in de buurt ervan,nog een klein detail als ik mn pc opstart nadat hij een tijdje uitgestaan heeft heb ik dit meestal niet.
Het is ook geen hitteprobleem want mn ati-overdrivemeter staat op een normale temperatuur.

kzal mss es moeten formatten en zien ofdat helpt
Formatteren zal vast niet helpen, gezien het niet in je systeem lijkt te liggen.

Is je monitor op een geaard stopcontact aangesloten? Ook geen speakers in de buurt of wat dan ook?

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:09

DropjesLover

Dit dus ->

drivers?

probeer eens te rommelen in de kleurinstellingen (rood waarde, verzadiging enzo aanpassen)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak. Problemen met een beeldkanon in het betreffende subforum zoeken
- als je in hardware fora post, geef dan volle relevante specs. Zoals merk en model monitor en gebruikte scherminstellingen (resolutie+refresh)

Dan kunnen we wat ermee. Tip: zoek eens op 'convergence'

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.