Toon posts:

WRT54GC + Apple Powerbook G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede tweakers,

Een vriend van mij heeft een tijd geleden een Linksys WRT54GC gekocht en deze netjes geinstalleerd.
Vanmiddag heeft hij er zelf een antenne bij gekocht namelijk deze:

http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

Wifi werkt maar beneden in zijn huis (2 verdiepingen) heeft hij geen bereik met zijn Powerbook.
Ik heb een half uurtje gezocht naar een mogelijke firmware hack voor de WRT54GC om zo de output (als dit de juiste benaming is) te vergroten zodat meneer alsnog beneden kan werken met zijn PB maar deze zoektocht bood geen resultaat.

Kan iemand ons verder helpen of moeten wij nu maar naar een nog dikkere wifi router gaan kijken? 8)7

Verwijderd

meestal zijn er voor de afstand geen firmware hacks (iig geen betrouwbare).

Maar ik loop nu stage op aruba en moet daar bij een plaatselijke gebouw ook wireless aanleggen en daar was dit probleem dus ook. Maar het kan heel makkelijk worden opgelost d.m.v. Range extenders (Linksys heeft ze ook in assortiment).

Het werkt zo:

Je zet de Range Extender op het punt van het netwerk en van daaruit word het signaal weer versterkt.

Als je een encryptie op het netwerk hebt kun je wel problemen krijgen want de range extender die ik had kon geen 128 bits encryptie aan en daardoor kwam er geen verbinding.

Maar 64 bits kon die wel aan dus probleem opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Ja de range extenders ken ik wel :)
Feit is alleen dat die vriend nu al 50 euro heeft neergelegd voor die router en nog eens 45 voor die antenne.
Het is nu al een duur geintje aan het worden...

Verwijderd

ja oke klopt begint geld te kosten ja..

maar volgens is het niet echt verstandig om een gekraakte (als dat al mogelijk is) firmware op de router/acces point te zetten. Ik dacht ook niet dat het echt bestond (maar dat is wat ik denk/ kan heeeeel goed zijn dat het vaak voorkomt maar dat ik nergens van weet ;) )

Ik zou anders gewoon proberen om de spullen terug te doen naar de winkel en kijken of je geld terug kunt krijgen. en dan daarvoor een ander ' setje' halen.

Ik heb eigenlijk alleen nog maar echt goeie ervaring met Linksys en ik moet zeggen dat die eigenijk altijd wel een goed bereik hebben.

En ja een wireless routertje zit richting de 60 euro dat kun je van tevoren nagaan dus hij heeft niet egt gek veel neergelegd voor de spullen (zijn gewoon standaard prijsjes) en een range extender hoeft echt niet zo duur te zijn maar ik zou dan wel voor een betere gaan.

bij bijv. sallandautomatisering staat de extender waar ik veel mee werk hier voor 85 euro. Ja het is wat geld maar ik denk dat je hier meer aan hebt dan een antenne. Dus probeer bijv de antenne terug te doen en geld bij te leggen voor de extender (kost wat meer maar dan hoort het probleem praktisch opgelost te zijn.

[img]http://www.sallandautomatisering.nl/include/image.php?image=9437[\img]

M.v.g. Remco

Verwijderd

Topicstarter
Je adviseert geen firmware te gebruiken die een beetje aangepast is terwijl je zelf niet eens weet wat dat precies inhoud een beetje vreemd vind je zelf niet?

Ja wij weten de prijzen van de Linksys spullen maar het is niet de bedoeling zoveel uit te geven om 1 woonhuis te voorzien van wifi.
Dat jij op kosten van een bedrijf of de staat allerlei producten in je handen krijgt die goed werken en ook flink wat euro's kosten is een ander verhaal.
Hier gaat het om simpelweg een wifi netwerkje voor prive gebruik :)

In ieder geval bedankt voor je reacties, nu wacht ik even af wat andere tweakers mij kunnen adviseren.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 21:16 ]

Verwijderd

hmmz....

okee beetje verkeerd uitgelegd..
- Ik weet dus wel wat firmware is.. Alleen ik zeg dat ik nog niet vaak heb meegemaakt of heb gehoord dat er door de firmware de afstanden inneens (met grote verschillen) veranderd worden, en dat ik het er persoonlijk niet op zou wagen.

(misschien een beetje verkeerd uitgelegd.. nu ik het net teruglas vond ik het ook wel beetje scheef staan maar ik had het ff snel tussen het werk doorgetypt)

- Alleen het wireless netwerk wat ik dus heb aangelegd met range expanders is niet op kosten van het bedrijf want, het is in de na uurtjes en word gewoon door die mensen betaald. (gebouw word een huis/villa). maar dat doet er ook niet toe

ik vind alleen 60 euro voor een wirless router en bijv 85 voor range extender niet echt overdreven.
Het is wel even wat geld maar dan weet je daarna eigenlijk ook wel bijna zeker dat je een betrouwbaar netwerk hebt.

Hoop dat het nu een beetje duidelijker is en dat je nog andere betere tips krijgt van andere tweakers waar je iets meer mee kunt :) 8)7

Mzzll

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:16
Als je door 2 verdiepingen beton moet, heb je zendvermogen nodig.

Als je geen geld meer wilt uitgeven, is je enige mogelijkheid de router verplaatsen, bijv. naar de eerste verdieping. Echter betekent dit wel een kabel van begane grond naar eerste verdieping.

Nogmaals, bij WiFi gaat het 99% om plaatsing van apparatuur en niet firmwares of antennes. (een vloer/muur reflecteert het signaal eenmaal).

Er zijn access points op de markt voor thuis/kantoor met zeer hoog zendvermogen, echter zijn deze vrij prijzig.
Pagina: 1