[muis] blijft hangen en scrollt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• truegrit
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 15:05
Ik heb woensdag een nieuwe muis gekocht, een Trust GM4200 Predator. Vanaf het moment dat ik hem in de usb poort stopte vertoonde hij al kuren.
  • Soms blijft de muis hangen voor een paar seconden, wat zeer frustrerend is in games
  • Soms blijft de muis helemaal hangen, dan moet ik hem eruit halen en opnieuw inpluggen
  • Het scrollwheel doet het soms niet, soms wel
  • De scrollwheelbutton werkt ook soms, en soms weer niet.
Wat ik heb gedaan:
  • Andere USB poort geprobeerd
  • BIOS update, omdat MSI zei dat er problemen met USB 2.0 apparaten zouden zijn opgelost in de nieuwe firmware.
  • Drivers van muis geinstalleerd, maar deze maakte het nog bonter. Met drivers werkt de scrollwheelbutton helemaal niet meer, en de problemen van hierboven blijven aanhouden.
Heeft iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Ik zat er aan te denken om het ding gewoon terug te brengen en er een logitec muis voor in de plaats te halen, maar als het een probleem met mijn pc is dan zou dat zonde zijn. Het is trouwens het enigste apparaat verbonden met de USB. Ik heb wel een mp3 speler met usb poort, en die werkt wel gewoon naar behoeven, alhoewel dat moeilijker te testen is dan met een muis.

Computer info:
Windows XP SP2
MSI K8N Neo2 moederbord
AMD Athlon 3500+

hallo

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-02 16:09

Just_I

What did you just say?

Heb je de muis al geprobeerd via de PS2 poort aan te sluiten?

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• truegrit
ik heb geen converter daarvoor.

hallo

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-02 22:44

DefLite

Why so serious?

koop leen die dan niet zo duur hoor

• truegrit
weten jullie zeker dat dit de oplossing is? ook voor het scrollwheel probleem?

hallo

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20
Nee, dat zou ik niet doen. Als eerse is het de vraag of USB->PS/2 gaat werken, verder moet hij natuurlijk gewoon op USB ook werken.

Heb je toevallig een andere pc in de buurt waar je de muis op kunt testen? Op die manier kun je nagaan waar het probleem zit: bij de muis of bij je pc. :)

[ Voor 3% gewijzigd door SysRq op 04-11-2005 10:55 ]

-

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:11
Heb jij of iemand anders dit probleem al opgelost? Al ik geen drivers installeer draait hij het beste, alleen nog steeds koppelt de muis af en aan, WIndows geeft dan ook de geluiden weer die je hoort als je een usb-apparaat aan en afkoppelt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1