Afspelen over boxen, ander nummer over koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-09-2025
Hey allemaal,

Ik kan er maar niet uitkomen hoe ik dit kan laten werken. Het volgende is het probleem.

Ik heb het geweldige programma Virtual DJ. Het werkt erg goed allemaal. Je hebt 1 linker en 1 rechter deck waar je nummers kan inladen.

Als ik nu bijv. via het linkerdeck een nummer afspeel dan wil ik het nummer wat ik in het rechterdeck heb ingeladen via de koptelefoon kunnen luisteren. Ik heb geen geluidskaart, ik heb een Asus A8N Sli Deluxe moederboard wat opzich wel goed geluid leverd. Er zitten 6 aansluitingen achterop. Is het hierboven gevraagde mogelijk en zoja op welke manier? En zo nee, wat moet ik dan doen op het werkende te krijgen?

Bedankt alvast,

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 00:23

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Op de site van Virtual DJ staat devolgende tekst:
I have DJMixStation 2 feat. Virtual DJ from eJay and I can't find how to use a headphone or an external mixer.
You need to upgrade to the full Virtual DJ version.
Please check on this page to purchase the full Virtual DJ.

Meh!

Verwijderd

usb headset ? waarschijnlijk kan je 2 verschillende geluidskaarten aansturen..

kan dit niet dan zal het programma overweg kunnen met een SB live om aan de voor speakers je output te hebben en op de rear de koptelefoon.

[off-topic]
ben zelf van virtual dj afgestapt... vond de pitch knudde... draai nu met Traktor DJ studio
[/off-topic]

edit:

ff gekeken... sblive is the magic word ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:08 ]

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Het is wel mogelijk, moet je even in de option file kijken en je geluid goed instellen. Ik doe het gewoon met 2 geluidskaarten, dat werkt ook prima. Maar jou optie kan ook, misschien even vermelden of je de trial of de full version hebt?

• Damocles.NL
Ik heb de geregistreerde versie, ik ga even jullie opties nader bestuderen.

• Damocles.NL
Creative SB live 24Bit 7.1 bulk

Aansluitingen Vooraan links/rechts of hooftelefoonuitgang
Achteraan links/rechts/surround rechts
Centraal/sub/surround links
Lijningang / Microfooningang / (Ondersteunt SPDIF-uitvoer voor digitale stereoluidsprekers)
Aux Audio-ingang

€ 24,90

Als ik dat zo lees, dan moet ik deze hebben. Of heb ik dat helemaal fout, als het deze wel is hoe sluit ik alles dan aan? En als ik de gewone boxen die ik beneden heb staan (geen pc boxen dus) erop wil aansluiten en ook nog een koptelefoon, hoe moet ik alles dan aansluiten?

dank alvast

[ Voor 141% gewijzigd door Damocles.NL op 03-11-2005 20:18 ]

• Damocles.NL
DRG, ben je er nog. :)

Verwijderd

altijd in de buurt ;)

ik heb zelf een audigy player en daarmee werkt het prima... ik ga er vanuit dat de 7.1 versie ook geen probleem oplevert...

( ik neem aan dat je de instellingen getest hebt met je huidige kaart , ik kreeg met m'n onboard het destijds ook niet voor elkaar... :X )

had je traktor al bekeken ?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 22:53 ]

• Damocles.NL
Ok,

Maar, als je dan zeg maar je huiskamer boxen hebt en 1 koptelefoon met normale plug. Hoe sluit ik dat dan aan op de geluidskaart? Welke poorten moet ik daarvoor gebruiken? Of is dat echt heel erg makkelijk te zien?

Verwijderd

makkelijkste lijkt mij om een splitter te nemen voor je front speaker uitgang en deze naar je pc speakers en de woonkamer te laten lopen en evt. een 2de splitter voor je koptelefoon en je achter speakers ( mocht je een 4.1 set hebben )

http://www.planetmicro.co...nfo.asp?stockcode=M001377 ( was de eerste hit in google :D )

• Damocles.NL
Wat is een front speaker uitgang?

Verwijderd

normaal is het de aansluiting met de groene kleur op de kaart.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/971656086.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 23:05 ]

• Damocles.NL
Ok, nou nieuwe geluidskaart zal er dus wel gaan komen. Ik ga morgen eens zo een splitter halen, kijken wat voor effect dat geeft. Hopen dat het gaat werken.

Ik laat het morgen wel even weten, als ik het tenminste ga redden. Zit tot half zes op school |:(

Bedankt voor de goede hulp in ieder geval!

Verwijderd

Damocles.NL schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:05:
Bedankt voor de goede hulp in ieder geval!
np :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik neem aan dat je snapt dat gewone huiskamer speakers wel eerst een versterker ertussen nodig hebben?
Ik vraag me zelf ook af of je een bij surround kaart los alle uitgangen kunt aansturen, maar goed als je een 2e geluidskaart gaat kopen kun je altijd je onboard en je SB als twee kaarten gebruiken.

• Damocles.NL
Hoe bedoel je een versterker ertussen?

Wat voor versterker heb ik nodig dan? Ik dacht dat het gewoon een kwestie van 3.5 tulp naar rood/wit tulpjes het deed. Wat kost dat dan een versterker?

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 17:51
Damocles.NL schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:15:
Hoe bedoel je een versterker ertussen?

Wat voor versterker heb ik nodig dan? Ik dacht dat het gewoon een kwestie van 3.5 tulp naar rood/wit tulpjes het deed. Wat kost dat dan een versterker?
Je kan niet zomaar de kabeltjes van je speakers met een verloopje aansluiten. Daarheb je dus nog een versterker tussen nodig. Een versterker is dat onderdeel van een stereo met de volumeknop erop ;)

• Damocles.NL
Als ik thuis ben zal ik de specs van de stereo even doorsturen. Misschien dat daarop al een versterker zit, dat kan toch?

Ik heb nu overigens bij de mediamarkt een 3.5mm aansluitkabel. Klink stekker->2xtulp stekker. En ik heb een 3.5mm Stereo->2x3.5m stereo contra gekocht.

Ik ga vanmiddag dus proberen om die 1 naar 2 3.5mm in me computer te doen en te testen of ik dan linker deck via boxen en rechterdeck via koptelefoon kan doen. Als dat lukt ben ik al erg blij.

Maar ik laat vanmiddag even weten wat voor stereoset ik heb staan. Ik wou dus gewoon die klinkstekker->2tulp stekker van pc naar stereoset doen.

Dank voor de hulp in ieder geval.

• Damocles.NL
update, dit is wat Asus over mijn moederbord zegt.

Om mijn pc met stereoset te verbinden, is het dan nog steeds met tulpjes beste? Wat houdt S/PDIF in? Of audio-output met Coax?

AI Audio (8-kanaals Audio)
De A8N-SLI heeft acht kanalen audio-output met coax en optische S/PDIF-connectoren, ontworpen om uw luisterervaring te maximaliseren. AI Audio biedt tevens “Jack Sensing” en “UAJ” functies. “Jack Sensing” detecteert automatisch eventuele incorrecte aansluitingen en waarschuwt gebruikers hiervoor. De “UAJ” functie maakt zowel input- als outputfuncties mogelijk op alle aansluitingen, en maakt daarmee een definitief einde aan de verwarring over Line-in, Line-out en Mic-aansluitingen.

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Je hebt het over de "stereo", daar zit per definitie een versterker in ja. Maar zoals je het eerst postte dacht ik ff dat je direct uit je geluidskaart twee boxen wilde aansluiten, dat kan dus niet. Maar met je stereo ertussen is het geen probleem.

Verwijderd

Damocles.NL schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 13:48:
Om mijn pc met stereoset te verbinden, is het dan nog steeds met tulpjes beste? Wat houdt S/PDIF in? Of audio-output met Coax?
Voor het gebruik van S/PDIF heb je een versterker nodig waarin een D/A converter zit ( beetje moderne Dolby receiver bijvoorbeeld ),het is een digitale uitgang.

mocht je dat niet hebben dan blijven de tulpjes de beste methode..

Waarschijnlijk bedoelen ze met coax ook een digitale uitgang maar dan niet via een optische aansluiting.
Pagina: 1