Ik heb even de volgende vraag over het uitlezen van een array. De informatie is eerder door een form gepost met method post en dus op te roepen als $_POST[var]. Bij mijn vorige server echter kon ik deze informatie gewoon oproepen als $var. Al mijn scripts zijn dus hierop gebasseerd en ik heb eerlijk gezegd niet veel zin om al die stukken php weer door te gaan lezen en alle eventuele vars tussen [] te gaan zetten met $_POST ervoor. Nu weet ik dat ik mijn register_globals op TRUE kan zetten, maar deze methode werkt niet ?!?! (werkt wel, maar de server zet hem weer op FALSE nadat het script is uitgevoerd, dus onthoudt ie de waardes nog niet tot aan de volgende pagina)
Ik wil nu het volgende maken om boven alle pagina's te zetten:
Het is dus zeg maar de bedoeling dat ik in een kleine lus alle $_POST[vars] naar mijn oude $vars kan omtoveren. Ik weet alleen niet hoe ik nu van de naam [waarde] $waarde maak want ik weet niet van te voren hoe ik al mijn vars heb genoemd.
Chaotische vraag, ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, bedankt in ieder geval alvast
edit: sorry voor het niet plaatsen van [php] in de titel
Ik wil nu het volgende maken om boven alle pagina's te zetten:
PHP:
1
2
3
4
| for($i=0;$i<length($_POST);$i++) { $waarde=$_POST[waarde]; next($_POST); } |
Het is dus zeg maar de bedoeling dat ik in een kleine lus alle $_POST[vars] naar mijn oude $vars kan omtoveren. Ik weet alleen niet hoe ik nu van de naam [waarde] $waarde maak want ik weet niet van te voren hoe ik al mijn vars heb genoemd.
Chaotische vraag, ik hoop dat iemand snapt wat ik bedoel, bedankt in ieder geval alvast
edit: sorry voor het niet plaatsen van [php] in de titel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 19:21 . Reden: titel-tags ]