Toon posts:

Excel: Macro's en tabbladen.

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een excel document met diverse tabbladen. Ik wil deze graag verbergen. Dit
is geen probleem maar ik heb op de hoofdpagina (1e tabblad) knoppen zitten waaraan
een macro zit die naar het desbetreffende tabblad gaat.

Dit werkt uitstekend, maar zodra ik 1 van de tabbladen verberg dan functioneert de knop niet meer
omdat hij blijkbaar het tabblad niet meer kan vinden. Is het mogelijk om tabbladen te verbergen en toch naar deze te verwijzen?

Extra informatie:

De macro: de macro is vrij simpel. Ik heb gewoon een nieuwe macro aangemaakt en dan op het desbetreffende tabblad geklikt en zo de link gemaakt met die pagina. Deze macro is dan weer verbonden aan 1 van de knoppen.

De knop: Dit is gewoon een simpele knop. De officiele excel benaming is dan ook "knop". Je vind deze in Beeld > werkbalken > formulieren.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In vba van je macro eerst iets toevoegen van visibility = true ofzo??? Gewoon even met macro-recorder het tabblad eerst tonen en er dan pas heen gaan ( desnoods eerste tabblad weer verbergen etc )

Verwijderd

Topicstarter
hmm het is idd een optie zoals jij het verteld maar toch niet precies wat ik zoek! Maar wel alvast bedankt voor je tip.

UPDATE:

Ik heb het antwoord al gevonden. Je maakt eerst het tabblad onzichtbaar. Daarna maak je een nieuwe macro aan en die laat je het tabblad zichtbaar maken en het tabblad op het scherm toveren.

Dan maak je op die desbetreffende tabblad weer een knop met "terug naar de hoofdpagina" en daarbij maak je een macro die ervoor zorgt dat het tabblad weer verdwijnt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 20:30 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
??? Dit is toch precies wat ik schreef. Jij zegt tabblad 1 is zichtbaar, tabblad 2 is onzichtbaar. Daarom werkt huidige knop niet. Dan zeg ik :
Gewoon even met macro-recorder het tabblad eerst tonen en er dan pas heen gaan

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:28
Als je het nog mooier wilt:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
Sub jemacro()
Application.ScreenUpdating = False
Worksheets("Sheet2").Visible = True
'je originele code
Worksheets("Sheet2").Visible = False
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Hmm je hebt gelijk Gomez12 ;) :P . Ik had me verlezen probably. Verder iedereen bedankt voor het posten! Van mij part kan hier een slotje op?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

nah, daar verspil ik mijn slotjes niet aan ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1