Toon posts:

hoe moet ik koelpasta aanbrengen?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn athlon heb ik gekraakt >:) en vanzelfsprekend is dat vieze grijze troep weggeveegd. Ik wil nu weer eens proberen met koelpasta want mijn cpu is al 55 graden heet (ja in de winter) en bijna 63 in de zomer.

en zit met een dillema: hoe en waar moet ik nou koepasta aanbrengen. in hoeverre mag de koelpasta in aanraking komen met de groene PCB layer van mijn cpu?

alvast thanx...

Verwijderd

De core van je athlon classic zit precies in het midden van de heatplate...(ofzoiets) daar dus een mooi gelijkmatig DUN laagje koelpasta (artic silver) aanbrengen van zeg 2 bij 2 cm en dan je koeler er weer op. Dit geeft bij mij het beste resultaat.

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:26
klein beetje artic silver of andere koelpruttel op de core doen.
Vinger in boterhamzakje
en nu uitsmeren en gelijkmatig verdelen :P

als je een amd athlon classic hebt kun je het zelfde nog doen met de L2 cache (zitten links en rechts van je core)

I’m not like the OTTERS

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Waar kan ik die koelprut krijgen???

mailto: farago1@zonnet.nl

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• actieman
oc-shop of ned cool

I’m not like the OTTERS

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Kijk uit met die pasta. Het is zwaar giftig.

Bolke

http://www.hroling.nl

Verwijderd

wat is er dan zo giftig aan :?

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op donderdag 18 januari 2001 13:05 schreef bolke het volgende:
Kijk uit met die pasta. Het is zwaar giftig.
Sinds wanneer eten we het op dan? :)

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• actieman
broodje pasta, mwah klinkt eigenlijk best lekker :9~

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Topicstarter
ok. maar op gegeven momnet gaat de pasta toch "lekken". vormt dat een gevaar als het op de pcb komt? (in hoeverre geleid het?)

greetz

• bolke
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Op donderdag 18 januari 2001 15:24 schreef The_wdX het volgende:
ok. maar op gegeven momnet gaat de pasta toch "lekken". vormt dat een gevaar als het op de pcb komt? (in hoeverre geleid het?)

greetz
De pasta is gemaakt om geen stroom maar alleen warmte te geleiden.

En nog even over de giftigheid. Er zit Borium Oxide in (ik weet niet hoe je het schrijft). Dit maakt gaatjes in je longen als het tot stof is teruggekeerd.

Bolke

http://www.hroling.nl

Verwijderd

En van zilver, een redelijk zwaar metaal, wil je sowieso geen kilo binnen krijgen...

Om een mooi, gelijkmatig, flinterdun laagje zilver te krijgen, heb ik met een AH Bonuskaart (Edah Kaart kan ook hoor) dat spul uitgesmeerd door heel vaak die kaart met snelle bewegingen omhoog/omlaag te drukken op de core en tegelijkertijd in de lengterichting bewegen. Mmm, misschien is het duidelijker als je er een filmpje bij krijgt:).

Deze manier heb ik gebruikt om dat je anders altijd meerdere keren een drupje zilver erop moet doen (om gaatjes op te vullen), en daar ging de koelperformance van achteruit heb ik gemerkt. Beste is 1 laagje.

Verwijderd

Maaruh ik ben een nOOb waar zit de core aan godesnaam???? en waar mag die pasta nou wel en niet komen???

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:43

bonzz.netninja

Niente baffi

het midden dunkt mij

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Het gaat trouwens om een athlon XP

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Afbeeldingslocatie: http://213.46.22.12:8001/Img/Com/Lie/XP1700.jpg

Dat metaalachtige vierkantje op het midden is dus de core, de werkelijke processor :)
De bruine pakking is er alleen maar om paar SMD'jes en pinnetjes aan onderkant te herbergen.
Pagina: 1