[RAID1] Bestanden backupen voor overstap?

Pagina: 1
Acties:

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
De ene zegt van wel, de andere zegt van niet.

Ik wil van 1x 300gb naar 2x 300gb in RAID1 (SATA) via de onboard controller op m'n Asus A8N-E.

Alleen staat op HD1 al data en niet een klein beetje ook. Moet dit eerst gebackuped worden? Of kan ik via XP vrij simpel een nieuwe HD toekennen die eraan gekoppeld wordt? (Aangezien het pure kopie van HD1 wordt?)

Kon het niet in de search vinden en viavia waren wat tegenstrijdige antwoorden.

Signature?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik had voor de zekerheid het toch eerst even gebackuped. maar naar mijn bescheide mening kan het wel gewoon. maar je kunt naderhand de raid 1 configuratie niet meer herstellen met windows dus daar moet je even opletten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-03 22:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou d'r iig niet aan beginnen zonder backup. En ik durf bijna zeker te zeggen dat het niet gaat lukken. je zit namelijk met de clustergroote die je aan moet geven op je onboard raid - en die geldt voor beide schijven, dus in principe kost je dat je data al.
Staat overigens ook wel in de FAQ hoor, zie RAID FAQ

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
The_Eagle schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:37:
Ik zou d'r iig niet aan beginnen zonder backup. En ik durf bijna zeker te zeggen dat het niet gaat lukken. je zit namelijk met de clustergroote die je aan moet geven op je onboard raid - en die geldt voor beide schijven, dus in principe kost je dat je data al.
Staat overigens ook wel in de FAQ hoor, zie RAID FAQ
Heb het inmiddels ook teruggevonden in m'n boekje.

Was alleen omdat iemand op msn tegen me zei dat het niet uitmaakte als het op de source stond, die zou dan simpelweg gekopieerd worden. Maar goed dat ik even verder ben gaan vragen. :X

*Vraagt heeeeeel vriendelijk om een slotje* O+

Signature?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik heb net een mirror-array gemaakt (onder Windows via de VIA raid TOOL) op mijn K8V. Dat zal wel niet veel afwijken van de A8N.

Gaat probleemloos, staat op dit moment keurig de data te synchroniseren. Backup is niet nodig. Hebd al eerder ervaring met dit opgedaan.

ARME AOW’er

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Imho is het sowieso nodig om regelmatig je belangrijke data te backuppen. Zeker als je veranderingen aan gaat brengen in je diskarray zou ik mezelf er gewoon dubbel van verzekeren dat het gebackupped is.
Pagina: 1