Aanbrengen "veiligheids rondjes" ?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:03
Ik kan het niet goed uitleggen en ik kan het totaal nergens vinden omdat ik geen idee heb hoe je het noemt. Ik zit al een uur te zoeken op GoT en goole met de meest kromme benamingen.

Als je een nieuwe pc koopt, waarbij een nieuwe kast. Zitten er dus in die case koperen busjes waarmee je het moederbord bevestigd in de case. Daarbij die busjes zitten van die soort kartonnen veiligheids rondjes waarmee je voorkomt dat het moederbord kortsluiting maakt met de case.

Nou is mijn vraag moeten deze rondjes onder het moederbord, dus op die koperen busjes liggen en daarna dus het moederbord erop legt en vervolgens schroeven erin draait of kan je deze gewoon om de schroef doen en vervolgens die schroef in het moederbord draaien waarmee dus ook in de koperen busjes (dus rondjes boven)

Ik kan zo niet verder met bouwen, terwijl dit echt een belangrijk onderdeel is.

[ Voor 5% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-11-2005 18:11 ]

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Deze kun je om de schroef doen en dan door het moederbord heen draaien.

Raar dat er nooit een gebruiksaanwijzing bij de (el cheapo) behuizingen zitten.

SRK35ZS-W

• Aschker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03 21:21
Ik denk niet dat het noodzakelijk is, anders knip je toch uit papier een aantal rondjes, waarvan je er 2 op elkaar plakt. Ik heb het iig niet, maja..wie ben ik

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

Euhhhh... ik geloof niet dat je de tekening goed leest...
Je moet gewoon die kartonnen dingen waar je het over hebt vergeten en gewoon die schroeven dr in draaien :/

Deze advertentieplaats is te huur!

• STIMPPYYY
Gelukkig dit hoopte ik al, vond dat ook vreemd inderdaad. Ik zat al op manier 1 te kloten wat dus totaal niet werkte, maar bedankt :) _/-\o_

Er wordt hier gezegd van niet. Ik heb dit dus ook niet bij mijn pc en ook niet bij mij andere pc gehad. Todat het moederbord sneufelde. Na een RMA terug te krijgen deed de pc het nog niet (ging aan en meteen weer uit). Ze hebben toen in de winkel deze dingen aangebracht en nu werkt de pc wel, hij maakte dus kortsluiting

[ Voor 54% gewijzigd door STIMPPYYY op 03-11-2005 18:13 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Het boeiet niet :P
Die kartonnetjes kun je net zo goed weglaten :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ze heten afstandsbusjes

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 20:08
Daarnaast is het gewoon niet nodig. Althans ik heb 10+ kasten in elkaar geschroefd (ook dure) en die kartonnetjes (als ze er al bij zitten) gebruik ik nooit.

Denk dat deze wel weer op slot kan Btw :z

[ Voor 15% gewijzigd door OcNewB op 03-11-2005 18:14 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ow en misschien ter overvloede: die afstandsbusjes zorgen er juist voor dat het moederbord en de kast dezelfde lading hebben (beiden zijn ze dus aan elkaar geaard). Van kortsluiting kan dus zowieso geen sprake zijn :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• STIMPPYYY
Naja het zal allemaal wel onzin zijn dan :) maar in iedergeval bedankt mensen. Kon het echt nergens vinden of dit nodig was |:(

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Die koperen dingetjes ja. Maar waar de TS over heeft heet "kartonnen ringetjes" ;)

Oh, en ontopic: Ik deed het vroeger wel, maar de laatste pc's die ik gebouwd heb niet meer ;) En ze werken er niet minder om.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 03-11-2005 18:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:24

Thandor

SilverStreak

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/8189/img64423bh.jpg

Van links naar rechts:
• Een neefje van Schroefje ( O+ )
• Een groot afstandsbusje
• Een normaal afstandsbusje
• Een klein afstandsbusje
• Een 'kartonnen ringetje'

[ Voor 3% gewijzigd door Thandor op 03-11-2005 18:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32

leuk_he

1. Controleer de kabel!

RobIII schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:14:
[...]

Die koperen dingetjes ja. Maar waar de TS over heeft heet "kartonnen ringetjes" ;)
Ja, niet goed gelezen. Gelukkig heeft schroefjes O+ expert het hierboven nog eens goed op een rijtje gezet. Maar als je op afstandbusje zoekt dan kom je je meer tegen dan als je op veiligheids ringetje zoekt. :Y)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• STIMPPYYY
Ter aanvulling het werkt gewoon perfect zonder die rondjes, handig voor degene die misschien hetzelfde probleem ooit tegenkomen :)

Verwijderd

ik dacht altijd dat die rondjes dienden om de trillingen van de koeling op het moederbord niet/minder naar de kast over te laten brengen, en dus om te voorkomen dat die mee kan gaan trillen.
Een soort geluidsdemping dus.
Maar ik kan er natuurlijk ook compleet naast zitten ;)
Pagina: 1