Toon posts:

mysql geinstalleerd maar krijg helemaal geen stoplicht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een aantal versies van mysql geprobeerd maar ik blijf problemen houden. Ik zit nu bij versie 4.1 en heb gewoon de installatie gedraaid kon niet tijdens de installatie voor mysql kiezen en moest die daarom op mysql4 zetten.

Overal geeft die dan een vinkje dat ik het goed heb gedaan.

Nou ga ik naar de bin directory en wil mysqladmin.exe starten dat heb ik altijd gedaan en werkte altijd tot dat ik me pc opnieuw geinstalleerd had..
Als ik op mysqladmin.exe klik krijg even een flitsend scherm voorbij en dan houdt het ermee op en krijg ik geen stoplicht te zien.. Snap er niks van.

Verder draai ik nog winxp sp2
Heb al verschillende topic gelezen maar kom er niet uit

Zie ik iets over het hoofd wat kan ik er aan doen??? 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:00
Voordat je heel veel moeite doet om je stoplicht te krijgen: Wat moet je met zo'n status icoontje als de service wel gewoon draait? :X (is dat uberhaupt zo trouwens? wel leuk om te weten...)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dit had onder non-windows operating systems gemoeten ik heb die daar opnieuw gepost deze kan gesloten worden..

Excusses

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad misschien draait die wel als er geen stoplichtje staat.. Installatie had verder geen problemen..

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:44:
Sorry dit had onder non-windows operating systems gemoeten ik heb die daar opnieuw gepost deze kan gesloten worden..
HUH? Sinds wanneer is winxp sp2 geen windows?

Als je hem in SA zou willen, ok, maar NOS? :P Dat slaat letterlijk nergens op. :>

Overigens kun je via een topic report gewoon een topicmove aanvragen, opnieuw posten is niet nodig. ;)
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:45:
Ja inderdaad misschien draait die wel als er geen stoplichtje staat.. Installatie had verder geen problemen..
Kijk er eens naar in je service manager? (Start > Run > services.msc)

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me meer iets voor SA :)
WOS > SA

Verwijderd

Topicstarter
Daar staat inderdaad dat deze gestart is.. Ik wou EMS SQL Manager gebruiken om de db te beheren maar ik heb visual studio ook geinstaleerd en die heeft zelf ook een server mssql server maar deze wil ik niet gebruiken maar MYSQL 4.1 met SQL Manager. Maar dan krijg ik alleen de db van visual te zien.. Iemand enig idee hoe je dat kan oplossen>

• Xander
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:54:
Daar staat inderdaad dat deze gestart is.. Ik wou EMS SQL Manager gebruiken om de db te beheren maar ik heb visual studio ook geinstaleerd en die heeft zelf ook een server mssql server maar deze wil ik niet gebruiken maar MYSQL 4.1 met SQL Manager. Maar dan krijg ik alleen de db van visual te zien.. Iemand enig idee hoe je dat kan oplossen>
Er kan maar 1 service op poort 3306 draaien? Dus óf een van de twee uitzetten óf een van de twee op een andere poort zetten. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat begrijp ik maar waar kan ik vinden welke mysql server op welke poort draait..??

• Xander
Standaard draaien ze waarschijnlijk beide op 3306. De poort van MySQL kun je instellen in je my.ini file (standaard staat er een # teken voor die regel, die moet weg). Hoe je het met die microsoft sql server regelt moet je niet aan mij vragen, die hebben de neiging via allerlei enge schermpjes te werken ipv met een configfile geloof ik. :P

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus de poort aangepast..
Kent iemand sql manager van EMS>>

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Even terug naar je oorspronkelijke probleem, anders wordt het hier een chaos. Het stoplichtje is gewoon een monitor voor mySQL onder Windows. Draait je WinMySQLAdmin wel gewoon? :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1