Laptop voor school wel een ibook of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Ik moet voor school een laptop hebben,

ik ga hem voor het volgende gebruiken:
  • Macromedia studio (fireworks 2004 mx? , flash8 , dreamweaver8) (of iets dergelijks)
  • Office (of iets dergelijks)
  • Soms een filmpje en/of wat muziek
Een paar dingen die ik belangrijk vind is de batterijtijd en de grootte (het liefst tussen de 12" en de 15,4") Het budget is nog niet helemaal duidelijk , maar hij moet ergens om en nabij de 900 liggen denk ik.

Zelf zat ik te denken aan een Ibook maar daar zit het nadeel aan dat hij duur is (min. 1000 euro) en dat ik alle software ervoor opnieuw aan moet schaffen.
Is het dus een goede keuze om een Ibook aan te schaffen of toch een Acer ofzo ? zoja welke laptop dan.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
acertjes zijn er genoeg voor < 1000 euro.

maar mac software moet je geloof ik ook wel via school licentie kunnen krijgen. zou je moeten sjekken (of je vraagt t aan die man met de houten been en pappagaai).

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mjah, ik zou het iig niet doen. Natuurlijk is zijn iBook heel :9 en :9~ maar hij kost eigenlijk toch te veel voor de dingen die jij eigenlijk wil doen.
Op zich staan er wel meerder leuke topics in CSL, maar kijk eens naar deze: [rml][ Ervaringen] Acer TravelMate 4000-serie Deel 2[/rml]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Flapp
Bedankt voor alle snelle reacties,
Ibook is dus een No-go ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Flapietoetoe schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:42:
Bedankt voor alle snelle reacties,
Ibook is dus een No-go ?
No-Go wil ik niet zeggen, maar ik vind hem eigenlijk te duur voor hetgene wat jij eigenlijk wil.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 11:02
Nu word er een mooi, solide, stevige apple ibook vergeleken met een plastic, okkiewokkie acer. Ik snap wel dat een acer goedkoper is.

• Flapp
hoeft niet perse een acer te zijn , de vraag is gewoon: Ibook of Non-ibook en wat is de beste waar voor je geld

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik heb een iBook aangeschaft voor precies deze dingen en het is me niet slecht bevallen moet ik zeggen. Ik pendel elk weekend heen en weer naar mijn ouders en met mijn iBook heb ik mooi altijd al mijn documenten bij me enzo. En kan ik overal werken waar ik wil. Vind het echt super :)
Tis een investering maar het werkt zo lekker, makkelijk en snel dat ik blij ben dat ik geen Windows laptop genomen heb.

M.A.W: Mijn inziens is het het geld zeker waard

• Flapp
Hoe zit dat met netwerken ? kan je makkelijk je bestanden utiwisselen met een Windows XP pro pc ?

• sharkzor
Flapietoetoe schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:44:
hoeft niet perse een acer te zijn , de vraag is gewoon: Ibook of Non-ibook en wat is de beste waar voor je geld
tja... ibook alleen als je dat zelf echt wil. je zit met het probleem dat je geen pc applicaties kan draaien. verder zijn t wel uber mooi apparaten. maar ik heb zoiets als je een apple neemt, doet het dan gelijk goed (dikke powerbook). anders zit je nog met een budget apple die niet zo heel veel kan hebben (grote fotosoep bestanden enzo)
bestanden uitwisselen kan wel... zeker fotosoep bestanden enzo, en office is er ook voor de mac.
pendrive word ook wel door allebij herkent (toch? ben geen mac expert).

maar zoals ik het hoor kan je beter een mooie pentium-m centrino nemen. meest zekere keuze

kijk bv eens naar de acer 4102wlmi

[ Voor 22% gewijzigd door sharkzor op 03-11-2005 17:51 ]

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:47:
Hoe zit dat met netwerken ? kan je makkelijk je bestanden utiwisselen met een Windows XP pro pc ?
kheb op mijn windows pc een FTP servertje draaien, die gebruik ik om bestand uit te wisselen. Dit omdat ik op t netwerk van de univseriteits netwerk zit en bepaald netwerk verkeerd geblocked wordt.

• Flapp
dus t is niet dat je ff een kabeltje kan leggen tussen de 2 computers en dan even bestanden uitwisselen?

• sharkzor
Flapietoetoe schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:51:
dus t is niet dat je ff een kabeltje kan leggen tussen de 2 computers en dan even bestanden uitwisselen?
weet niet of mac os ondertussen ook op windhoos Windows netwerken kan komen, maar ga er maar niet vanuit dat je zomaar ffe \\computervanpa\share kan benaderen. t werkt wat anders. misschien moet je eerst eens wat over mac os gaan lezen? zelf wat onderzoek doen?
Modbreak:Noem het beestje bij z'n naam. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Laurent op 03-11-2005 19:48 ]

• Flapp
Bedankt voor alle snelle reacties, ik ga er even achter aan.
Die Acer leek me wel interessant de 4100 geloof ik... En even kijken hoe duur de software voor de ibook zal zijn.(misschien met een beetje moeite zit er een powerbook in :9~ )

Verwijderd

Ik pers. vind apple ook te duur (niet genoeg value for money)

Kijk eens naar IBM!! (: p) > en Dell, zij verkopen ook vrij stevige > mooie laptops (kwalitatief goed)
voor een goede prijs.

(Apple = duur, Acer is vrij slap, slechte service)

/me heeft inmiddels aardig wat laptops in handen gehad.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 17:57 ]

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:56

SpamLame

niks

Flapietoetoe schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:51:
en
sharkzor schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:52:
[...]

weet niet of mac os ondertussen ook op windhoos netwerken kan komen, maar ga er maar niet vanuit dat je zomaar ffe \\computervanpa\share kan benaderen. t werkt wat anders. misschien moet je eerst eens wat over mac os gaan lezen? zelf wat onderzoek doen?
Netwerke gaat net zo makelijk als met Windows.
Weliswaar niet via \\computer\share maar via de Finder > Verbinden met server > Share uitzoeken
Apple kan dankzij Samba prima met SMB om

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
Als het via school gaat, kijk dan eens op www.surfspot.nl. Ik heb daar office en macromedia studio samen voor minder dan 40 euro gehaald. (en xp pro voor 17,50, maar goed)

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-01 13:59
ik heb nou een maandje een powerbook, voornl. voor school en surfen en zo, en ik vind het echter super relaxed, maar dat is ook omdat ik mac os x super chill vindt
netwerken gaat net zo snel, vind ik zelfs fijner dan met windows, windows gaat nl. nogal snel over de mik als het smb gedeelte in de mist ingaat, doordat het zo die in de windows kernel zit.

en nog een tip, apple heeft ook kortingen voor school (hoger onderwijs that is), min. 6%

Compromises are for the weak

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verbal_Kint schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:16:
Als het via school gaat, kijk dan eens op www.surfspot.nl. Ik heb daar office en macromedia studio samen voor minder dan 40 euro gehaald. (en xp pro voor 17,50, maar goed)
Daar zat ik dus ook net aan te denken. Het is maar de vraag welke licenties school je via surfnet (als ze al aangesloten zijn) kunnen leveren. het zou best kunnen dat ze alleen windows-georienteerde licenties in het assortiment hebben. Dat zou dus betekenen dat als je software onder licentie nodig hebt (voor een bepaald project bijvoorbeeld, willen ze soms wel eens verplicht stellen), dat je die dan zelf aan moet schaffen. Om over evt compatibiliteitsproblemen maar te zwijgen...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03-2025
The_Eagle schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:42:
[...]

Daar zat ik dus ook net aan te denken. Het is maar de vraag welke licenties school je via surfnet (als ze al aangesloten zijn) kunnen leveren. het zou best kunnen dat ze alleen windows-georienteerde licenties in het assortiment hebben. Dat zou dus betekenen dat als je software onder licentie nodig hebt (voor een bepaald project bijvoorbeeld, willen ze soms wel eens verplicht stellen), dat je die dan zelf aan moet schaffen. Om over evt compatibiliteitsproblemen maar te zwijgen...
Daarom zei ik ook wellicht. TS moet zelf maar even kijken voor zijn instelling, maar via de Universiteit van Utrecht is iig ook Apple-meuk te bestellen.
Pagina: 1