Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Als werknemer opdraaien voor producten over de datum?

Pagina: 1
Acties:
  • 925 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin11468
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 22:41
ik werk sinds kort bij een supermarkt als vakkanvuller voor 1 avond

vorige week kwam de bedrijfleider naar me toe met de mededeling dat als ik vakken ga vullen
( ik heb mn eigen afdeling met drinken) en ze ontdekt daar een product in dat over de datum is dat ik dat product zelf moet gaan vergoeden? :?

zelf vind ik dat niet terecht maar ik vroeg me af of dat wel mag om de producten te laten vergoeden?

alvast bedankt,

MRTN

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:02

steveman

Comfortabel ten onder

Dit komt mij over als een wel heel rare deal... zoiets zou minstens in je contract moeten staan lijkt me.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij niet, ook al staat dat in je contract. Hij mag je ontslaan als je je werk niet goed doet, maar een boete opleggen is werk voor politie/rechbank.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien bedoelen ze dat je producten die over datum zijn eruit moet halen en weg moet mieteren? Ik kan het me niet voorstellen dat jij verantwoordelijk bent voor wat er verkocht wordt.

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Dat is gewoon klinklare onzin.
Kijk je moet wel opletten dat producten niet over datum zijn. Maar als je die er net in zet lijkt me dat erg onwaarschijnlijk. Dan moet je natuurlijk wel Fifo vullen ;)

Het komt trouwens zo vaak voor dat er nog overdatum spulletjes in de schappen liggen...

• Outerspace
  • Laatst online: 21-11 22:25

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dat klopt niet. Dit mag helemaal niet eens :/
Normaliter moet je spullen over datum OD op een dervingslijst zetten en dan kan je het weggooien.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Zolang jij je best doet en dus normaal presteerd zou dit volgens mij niet mogen. Dit is niet juridisch onderbouwd of wat dan ook. Wat wel bijvoorbeeld kan is een wanprestatie: als er iedere keer producten over de datum zijn terwijl dit bij andere niet gebeurt presteer je ondermaats. Daarvoor zou je in je proeftijd ontslagen kunnen worden.

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:47
Als je iets laat vallen kan ik me voorstellen, maar als het product slecht verkocht wordt ben jij de lul. Nu is drinken lang houdbaar en als je fifo vult heb je nergens last van. Maar ik vind het een raar verhaal.

• Martin11468
srry, dat was ik vergeten te melden,

ik ben 14 jaar, dus geen contract

MRTN

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 17:08
Ik weet zo het antwoord niet, maar het is volgens mij te vergelijken met de regel die soms geldt dat mensen zelf eventuele kasverschillen moeten bijleggen. Misschien kan je hier eens naar zoeken.
Ik dacht, maar weet dus niet zeker, dat deze regel niet toegestaan was, wat zou betekenen dat het in jou geval dus ook niet terecht is.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:55

ZieMaar!

Moderator General Chat
Da's gewoon een dreigement om jou goed op datum te laten vullen. Dit kunnen ze nooit hard maken. Zelfs al zou het in je contract staan, dan nog heb ik mijn twijfels of dat wel kan/mag.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hahahaha, wat een oeverloos gelul, natuurlijk hoef je die niet zelf te betalen, lekker laten lullen. Pffrt wat een giller zeg.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Ja en nee.

Ten eerste val je waarschijnlijk onder een CAO. Die garandeert je een bepaald salaris. Daarop kan niet zomaar gekort worden als jij je werk niet goed doet (over-datum artikelen laat staan bijvoorbeeld). Als je je werk niet goed doet, kunnen ze je een aantal keer waarschuwen, en dan ontslaan. Tot die tijd hoor je je loon te krijgen.

Alleen in het uitzonderlijke geval dat er een bonus-systeem is, waarbij je extra geld krijgt als je bijvoorbeeld een jaar lang geen artikelen overdatum laat gaan, kunnen ze op die bonus (en alleen op die bonus) korten als je fouten maakt. Maar dit lijkt me niet van toepassing, gezien je verhaal? :?

Kortom: niet mee accoord gaan.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Jij bent voor 1 avond vakkenvuller... ik neem aan dat de vakken vaker dan 1 avond gevult worden. Dus waarom moet jij betalen en die ander niet? Het zou verder ook beteken dat jij steeds moet kijken of een flesje/pak over de datum is. Dat lijkt me nogal een flinke klus. Volgens mij sta je in je recht als je zegt het niet te gaan betalen!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

lijkt me een onzin regel. Een supermarkt houd normaal gesproken gewoon rekening met een bepaald dervingsbedrag/percentage volgens mij.

Vergelijk het eens met de AGF afdeling. De groenteman hoeft toch ook niet te betalen voor de groenten/fruit die hij weg moet gooien. Met name in de zomer kan je elke dag aardig wat weggooien kan ik je vertellen.

Yamaha MT-09

• Martin11468
heel erg bedankt allemaal!!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

MRTN

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Bergie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:35:
lijkt me een onzin regel. Een supermarkt houd normaal gesproken gewoon rekening met een bepaald dervingsbedrag/percentage volgens mij.

Vergelijk het eens met de AGF afdeling. De groenteman hoeft toch ook niet te betalen voor de groenten/fruit die hij weg moet gooien. Met name in de zomer kan je elke dag aardig wat weggooien kan ik je vertellen.
Waarschijnlijk gaat het juist erom dat hij spullen die overdatum zijn moet weggooien, en niet in 't schap mag laten staan. Als vakkenvuller ben je bij de meeste winkels inderdaad verantwoordelijk voor 't controleren op overdatum artikelen.

• naftebakje
  • Laatst online: 08:44
Martin11468 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:31:
srry, dat was ik vergeten te melden,

ik ben 14 jaar, dus geen contract
Kweetniet van Nederland, maar in Belgie is kinderarbeid verboden, pas vanaf 16 jaar mag je een vakantiejob doen. Jij doet dus zwartwerk veronderstel ik, eigenlijk mag je niet eens werken. Daardoor kan die bedrijfleider alles dreigen wat ze wil, je hebt geen contract dus geen bewijs dat je geld moet hebben, dus als ze je niet wil betalen doet ze dat niet...
Jij kan daarentegen weer dreigen dat je ze gaat aangeven bij de belastingen...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 22:57
Als je geen contract hebt, wordt het lastig natuurlijk.

Juridisch is het trouwens heel duidelijk: een werkgever kan kosten die een werknemer maakt bij het uitvoeren van zijn werk in principe niet verhalen op die werknemer. Jouw baas is niet de enige die dat probeert, maar dat kan dus echt niet. Als hij ontevreden is moet hij je ontslaan, anders moet hij je maar beter instrueren en tegelijk wel gewoon je volle loon betalen.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

naftebakje schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:58:
[...]

Kweetniet van Nederland, maar in Belgie is kinderarbeid verboden, pas vanaf 16 jaar mag je een vakantiejob doen. Jij doet dus zwartwerk veronderstel ik, eigenlijk mag je niet eens werken. Daardoor kan die bedrijfleider alles dreigen wat ze wil, je hebt geen contract dus geen bewijs dat je geld moet hebben, dus als ze je niet wil betalen doet ze dat niet...
Jij kan daarentegen weer dreigen dat je ze gaat aangeven bij de belastingen...
hier mag het wel volgens mij, een folder/reclame/zondagsblad wijk (nee geen dag bladen) mag ook, je moet wel 13 jaar of ouder zijn en voor maximaal 16 uur per week en 2 uur per werk/schooldag en X aantal uur per wekend/vakantiedag :) (cijfers weet ik niet zeker!)

[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 03-11-2005 18:07 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je 14 bent dan mag je volgens mij wel werken, maar gelden er bepaalde beperkingen, bv niet na 19u werken en aantal uur etc...

Je hoeft in principe ook niet bang te zijn dat je geen contract hebt. Daar er sowieso een CAO is en er door er te werken automatisch al een overeenkomst tussen jullie ontstaan is. DIe is nauwelijks ingevuld, maar die leemten worden dan door de wet opgevuld. Volgens mij werk je nu in principe volgens een contract voor onbepaalde tijd en zonder proeftijd. Maar probleem blijft altijd dat het moeilijk af te dwingen is... Je kunt wel gelijk hebben, maar gelijk krijgen is erg moeilijk.

Ik studeer overigens wel rechten, maar ik heb bij mijn opleiding geen arbeidsrecht gehad, het enige wat ik van arbeidsrecht ken is van een vak bij TBK, dat ik ook gestudeerd heb, en van mijn vader. Dus als je wilt weten hoe het exact zit, moet je even ergens anders aankloppen ;)

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Gelul natuurlijk maar ik vraag me in hemelsnaam af hoe drank over de datum kan gaan. Dat soort spul blijft echt jaren goed volgens mij :? Dan moet de winkel wel erg slecht lopen of de incompetente vakkenvuller vult jarenlang bij zonder het achterste naar voren te schuiven :+
Gaat dat tegenwoordig niet electronisch, als er een nieuwe batch "cola" wordt gepakt uit het magazijn dat de computer zegt er staat nog een berg oud spul?

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
BARACUS schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:20:
Gelul natuurlijk maar ik vraag me in hemelsnaam af hoe drank over de datum kan gaan. Dat soort spul blijft echt jaren goed volgens mij :? Dan moet de winkel wel erg slecht lopen of de incompetente vakkenvuller vult jarenlang bij zonder het achterste naar voren te schuiven :+
Gaat dat tegenwoordig niet electronisch, als er een nieuwe batch "cola" wordt gepakt uit het magazijn dat de computer zegt er staat nog een berg oud spul?
Daar vergis je je toch aardig in. Hardlopende frisdrank misschien niet, maar sommige soorten sap, of soorten sisi worden wel weggegooid. Probleem bij supermarkten is dat de vullers er maar voor een erg korte periode werken, en dus ook vertrokken zijn als de spullen gevonden worden die over datum zijn, en dan erbij komend dat natuurlijk niet dezelfde vuller aanwezig is bij elke vulavond.

Ik zal eens aan mijn bedrijfsleider vragen hoe het zit met het betalen van die producten, ik meen dat er ooit iets over gezegd is. Maar zoals eerder gezegd is, als je een beetje fifo vult kan het haast niet fout gaan, het is meer een beetje druk erachter zetten.

Overigens geeft een voorraadmodule niet aan of er nog oudere producten in het magazijn staan bij het aanmaken van een bestelling, deze gaat er vanuit dat de producten die binnen zijn gekomen gevuld worden (of anders nagevuld) In de winkel waar ik werk wordt althans geen voorraad opgenomen die in het magazijn gaat na een vulploegavond. Er wordt om een bepaalde periode wel alles in 1x geteld ivm voorraadbeheer maar dat lijkt me logisch.

offtopic:
*Jerome! werkt al bijna 4 jaar als verkoopmedewerker in een winkel zonder fratsen op zuivel 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Jerome! op 03-11-2005 18:46 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:26

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Titelfix en move naar TWI :)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 19:34

Bergie

Lekker belangrijk...

Pooh schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:40:
[...]

Waarschijnlijk gaat het juist erom dat hij spullen die overdatum zijn moet weggooien, en niet in 't schap mag laten staan. Als vakkenvuller ben je bij de meeste winkels inderdaad verantwoordelijk voor 't controleren op overdatum artikelen.
Klopt, als vakkenvuller ben je normaal gesproken verantwoordelijk voor het in de gaten houden van de tht data. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat je dat niet allemaal zelf in de hand hebt. Het enige wat jij als vakkenvuller kan doen is het FIFO systeem goed hanteren. Maar sommige producten lopen nu eenmaal harder dan anderen (al dan niet bewust door de plaatsing in het schap) en het ene product is binnen een paar dagen over datum (voornamelijk zuivel en een deel van de AGF).

Als vakkenvuller heb je over het algemeen een vast pad in de winkel. Zo was het bij ons eerder wel zo tenminste. En dat lijkt me ook het meest logisch want alleen op die manier krijg je snel inzicht in welke producten hard lopen en hoe lang ze houdbaar zijn. Dan zou diegene die verantwoordelijk is voor de zuivel zwaar de lul zijn en de persoon die de wasmiddelen/wc& keukenpapier bijvult iedereen uit kunnen lachen.

Maar goed, de TS geeft zelf ook al aan dat het een rare regel is van die bedrijfsleider en iedereen is het daar ook mee eens volgens mij :)

Yamaha MT-09

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Het valt me alleen op dat iedereen over de CAO begint, en dat het volgens de CAO (en juridisch) niet mag. Dat klopt wel, maar TS geeft aan dat hij geen contract heeft, omdat hij 14 jaar is. TS werkt dus zwart, en kan niet terugvallen op de CAO of andere afspraken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Verwijderd

De TS werkt bij de supermarkt, krijgt salaris. Er is dus gewoon een arbeidsovereenkomst. Dit geld zelfs als je zwart werkt.

De CAO is dus gewoon geldig.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Zou mooi worden, als in een overeenkomst een partij zich niet aan de regels houdt en de andere partij daarvan de dupe is. De bescherming tegen kinderarbeid is een werkgeversverplichting, omdat de jonge werknemer de zwakkere partij is. Dus als de werkgever daar de wet overtreedt, dan zijn de nadelen voor de werkgever.

Af en toe is recht best logisch. :)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:03:
De TS werkt bij de supermarkt, krijgt salaris. Er is dus gewoon een arbeidsovereenkomst. Dit geld zelfs als je zwart werkt.
De CAO is dus gewoon geldig.
Als je zwart werkt is er geen overeenkomst en geen CAO. Anders is het niet meer zwart. Wel een arbeidsovereenkomst zwart op wit en ondertussen zwart uitbetaald worden betekend dat de filiaalmanager zichzelf aan het opknopen is.

Zwart werk en dingen op papier zijn niet te rijmen met elkaar. Weet niet zo goed waar je je comments vandaan haalt. Zwart werk is illegaal en we weten allemaal hoeveel rechten je dan nog hebt. None.

TS heeft niet gezegd dat ie zwart uitbetaald wordt, maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik als TS wel even uitkijken met vooral het glaswerk want hoewel je altijd kan roepen dat je 'slechts op bezoek' was kun je de bedrijfsongevallenverzekering ook wel shaken. Bad case scenario, I know, maar wil het toch even melden.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ik werk sinds kort bij een supermarkt als vakkanvuller voor 1 avond

vorige week kwam de bedrijfleider naar me toe met de mededeling dat als ik vakken ga vullen
( ik heb mn eigen afdeling met drinken) en ze ontdekt daar een product in dat over de datum is dat ik dat product zelf moet gaan vergoeden? :?

zelf vind ik dat niet terecht maar ik vroeg me af of dat wel mag om de producten te laten vergoeden?
Uiteraard mag dat niet. Maar goed, zwart werken mag ook niet, en ik geloof er geen barst van dat die bedrijfsleider van je belastingen afdraagt over jouw arbeid als je geen contract hebt. Ze heeft dus geen poot om op te staan, maar zie je loon maar eens te krijgen als je geen contract hebt en ze houdt het daarop in ;)

Je bent zonder contract overgeleverd aan de goede wil van je werkgever. Of CAO rechten op jou van toepassing zijn weet ik niet, maar in de praktijk kan je daar hoe dan ook naar fluiten. Werken zonder contract kan op zich goed gaan zolang je een goede vertrouwensrelatie hebt, maar dit voorval maakt al duidelijk dat die niet bestaat en dat je werkgever gewoon wil profiteren van een goedkope 14-jarige zonder de lasten daarvan te willen accepteren. Bovendien naait je werkgever ook nog eens de staat (dus ons allemaal) door belastingfraude te plegen en door dankzij fraude eerlijke concurrenten eruit te werken. Ik zou er niet willen werken en vind dat ze een aangifte bij de belastingdienst wegens kinderarbeid en zwartwerk meer dan verdient! Maar goed, dat is nu niet in jouw belang en ik raad het je ook niet aan.

Als ik jou was zou ik erop staan dat loon vaak en regelmatig uitbetaald wordt (elke week, bijvoorbeeld direct na je werk), en bij de eerste keer dat je niet (minstens) het afgesproken bedrag krijgt omdat je baas er dit soort dingen aftrekt, direct voornemen om te vertrekken. En als je weggaat omdat je het afgesproken bedrag niet krijgt, aanbieden een briefje naar de belastingdienst te sturen ;) Dan betalen ze je die laatste keer nog wel uit, al hoef je uiteraard dan niet meer terug te komen.

Bij typische scholierenbaantjes zoals supermarkten moet je nooit ook maar iets van je rechten afstaan. Anders lopen bazen meteen over je heen en gaan ze steeds verder proberen om je om welke reden dan ook goedkoper te krijgen dan waar je recht op hebt. Voor hen ben je 1 van die duizenden tijdelijke vakkenvullers die ze in hun carriere tegenkomen, en het enige dat telt is dat het vakkenvullen zo goedkoop mogelijk gebeurt. Daardoor hebben ze feilloos in de gaten wanneer ze je goedkoper kunnen maken via allerlei truukjes, en ze zijn handig genoeg om die toe te passen zodra je daar de minste kans voor geeft :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

OzBoz schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 01:08:
[...]

Zwart werk en dingen op papier zijn niet te rijmen met elkaar. Weet niet zo goed waar je je comments vandaan haalt. Zwart werk is illegaal en we weten allemaal hoeveel rechten je dan nog hebt. None.
Nee hoor, ook als je zwart werkt kun je aanspraak maken op alle basale wettelijk vastgelegde werknemersrechten. Moet je wel zien te bewijzen dat je op moment X aan het werk was en je kunt met redelijke zekerheid wel een bezoekje en boete van de inspecteur der belastingen verwachten als je het daarop wil gooien ;)

Maar je bent zeker niet vogelvrij als je zwart werkt, je hebt alleen een extra drempel om het aan te kaarten. En meestal is het in het belang van beide partijen om die drempel te laten bestaan.

Professionele website nodig?

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Maak je niet druk..

Ga gewoon je hele vak uitpakken; alle producten op datum sorteren, en dan alles terugzetten met de oudste datums vooraan. Als je eventueel iets vindt dat al over datum is rapporteer je dat aan je chef.

Ja, dat duurt allemaal wat langer, maar dat geeft niet; dan maak je meer uren, en verdien je meer.

Maar dat zal niet zo zijn, ik denk dat je binnen 't kwartier mag ophouden met het vergoeden van producten die over de datum zijn ;-)

Siditamentis astuentis pactum.

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je zwart werkt is er geen overeenkomst en geen CAO..
Doordat hij er werkt is er vanzelfsprekend een overeenkomst. Een overeenkomst is "vormvrij". Je hoeft het niet op papier te hebben staan. Het is verder bij mij niet bekend dat er voor een arbeidsovereenkomst andere regels gelden. Maar het is sowieso niet zo dat als je geen contract getekend zou hebben en zwart werkt dat je dus vogelvrij verklaard bent en dat een werkgever alles met je mag doen wat hij wilt.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
http://www.workpower.nl/r...d/29137/instanceId/24945/

Mag wel werken dus,
maar aangezien het een supermarkt is, minimum van het minimumloon dus,
http://www.workpower.nl/r...d/29133/instanceId/24953/
2,19 dus,
maximaal een paar uurtjes, avondje?, pak voor het gemak even 4,
en je verdient met een gemiddelde krantenwijk net zoveel, en je werkt minder, binnen 1,5 uurtje op je gemak. Als je er twee hebt verdien je twee maal zoveel in hetzelfde tijdsbestek.

Als ik jou was, wist ik het wel.
Kun je misschien niet ergens in een kas werken of op een boerderij, tomaten of komkommers, je wordt dan vaak per doos betaalt of oid, tikt sneller aan. Overigens is dat vaak niet het hele jaar, in de winter stoppen ze vaak een tijdje.

Verwijderd

[...]

Als je zwart werkt is er geen overeenkomst en geen CAO. Anders is het niet meer zwart. Wel een arbeidsovereenkomst zwart op wit en ondertussen zwart uitbetaald worden betekend dat de filiaalmanager zichzelf aan het opknopen is.

TS heeft niet gezegd dat ie zwart uitbetaald wordt, maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik als TS wel even uitkijken met vooral het glaswerk want hoewel je altijd kan roepen dat je 'slechts op bezoek' was kun je de bedrijfsongevallenverzekering ook wel shaken. Bad case scenario, I know, maar wil het toch even melden.
Ik heb ook niet gezegd dat de TS zwart werkte. Maar dat ZELFS als je zwart werkt er een overeenkomst is.

Op het moment dat jij arbeid verricht en je er voor betaald wordt is er een arbeidsovereenkomst. De baas neemt alleen bewust een groot risico, met belastingen, en allerlei verzekeringen.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Iblies schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:30:
Kun je misschien niet ergens in een kas werken of op een boerderij, tomaten of komkommers, je wordt dan vaak per doos betaalt of oid, tikt sneller aan. Overigens is dat vaak niet het hele jaar, in de winter stoppen ze vaak een tijdje.
Ga op zoek naar een bijbaantje in de vlees of zuivel sector. Ik werk sinds mn 15e in de kip en verdiende toen in de 5 euro per uur. Inmiddels 7,07 euri per uur als 17jarige. :D

• Martin11468
KappuhH schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:48:
[...]
Ga op zoek naar een bijbaantje in de vlees of zuivel sector. Ik werk sinds mn 15e in de kip en verdiende toen in de 5 euro per uur. Inmiddels 7,07 euri per uur als 17jarige. :D
kijk,.... dat zijn goede berichten ;) ;)

MRTN

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Iblies schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 12:30:
http://www.workpower.nl/r...d/29137/instanceId/24945/

Mag wel werken dus,
maar aangezien het een supermarkt is, minimum van het minimumloon dus,
http://www.workpower.nl/r...d/29133/instanceId/24953/
2,19 dus,
maximaal een paar uurtjes, avondje?, pak voor het gemak even 4,
en je verdient met een gemiddelde krantenwijk net zoveel, en je werkt minder, binnen 1,5 uurtje op je gemak. Als je er twee hebt verdien je twee maal zoveel in hetzelfde tijdsbestek.

Je vergeet een paar dingen.

Je hebt idd niet het hele jaar werk.
Het is vaak zwart, je hebt dan dus geen poot om op te staan.
Onverzekerd.
Tomaten/komkommers wordt je echt _ranzig_ van.
Krantenwijk, leuk in de regen. ;)

* Drawer is wel blij met werk bij supermarkt. :)
Jaarcontracten, bonussen, doorbetaalde pauzes/adv dagen/vakanties/ziekte-dagen, goede cao, verzekerd, altijd minimaal het minimumloon, bij kas oid niet altijd zeker, die kunnen flikken wat ze willen.

Zo slecht is dat nog niet hoor. Werken in een supermarkt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

@TS

Mag ik vragen waar je werkt? :)
Want bij ons (AH) hoef je echt nergens voor op te draaien.
Producten die je laat vallen/kapot zijn/over de datum moet je gewoon scannen en uit het systeem halen zodat ze weten dat er een product weg is. (ivm bestellen) en daarna mag je 't gewoon weggooien.

Ze kunnen je, zoals hierboven al vaker gezegd, niks maken. Aangezien jij er niks aan kan doen dat iets over de datum is, kan iedereen zijn schuld wel zijn. Laat je niet bang maken. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Drawer op 05-11-2005 20:56 ]

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:47

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Drawer schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 20:52:
[...]

Je vergeet een paar dingen.

Je hebt idd niet het hele jaar werk.
Het is vaak zwart, je hebt dan dus geen poot om op te staan.
Onverzekerd.
Tomaten/komkommers wordt je echt _ranzig_ van.
Krantenwijk, leuk in de regen. ;)

* Drawer is wel blij met werk bij supermarkt. :)
Jaarcontracten, bonussen, doorbetaalde pauzes/adv dagen/vakanties/ziekte-dagen, goede cao, verzekerd, altijd minimaal het minimumloon, bij kas oid niet altijd zeker, die kunnen flikken wat ze willen.

Zo slecht is dat nog niet hoor. Werken in een supermarkt!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

@TS

Mag ik vragen waar je werkt? :)
Want bij ons (AH) hoef je echt nergens voor op te draaien.
Producten die je laat vallen/kapot zijn/over de datum moet je gewoon scannen en uit het systeem halen zodat ze weten dat er een product weg is. (ivm bestellen) en daarna mag je 't gewoon weggooien.

Ze kunnen je, zoals hierboven al vaker gezegd, niks maken. Aangezien jij er niks aan kan doen dat iets over de datum is, kan iedereen zijn schuld wel zijn. Laat je niet bang maken. ;)
Dan vergeet je er bij te vertellen dat als het vaker voorkomt en ze kunnen bewijzen dat het jouw fout is, je een officiële schriftelijke waarschuwing kunt krijgen. En als je daar teveel van hebt is het exit. Zit je binnen je proeftijd, dan hoef je nog geen eens een schriftelijke waarschuwing te krijgen, dan kunnen ze je er zo uit bonjouren.

Ik las trouwens dat je (de TS) geen contract hebt, dat vind ik niet echt handig van je. Daar zou ik toch ff achteraan gaan. Zonder contract ben je namelijk ook niet verzekerd. Waar je dat voor nodig hebt? voor als je rugklachten krijgt van het sjouwen met alle colli's appelsientje en die kratten cola ;) plus natuurlijk dat je meer zekerheid hebt. Na je proeftijd kunnen ze je met een contract niet zomaar van de een op de andere dag ontslaan.

We've got that ring of confidence

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Yukkie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 21:42:
[...]
Ik las trouwens dat je (de TS) geen contract hebt, dat vind ik niet echt handig van je. Daar zou ik toch ff achteraan gaan. Zonder contract ben je namelijk ook niet verzekerd. Waar je dat voor nodig hebt? voor als je rugklachten krijgt van het sjouwen met alle colli's appelsientje en die kratten cola ;) plus natuurlijk dat je meer zekerheid hebt.
Dat argument gaat niet op. Ook als je kan aantonen (door bijv. een brief van je werkgever) dat een x aantal uur in de week werkt kan je je gewoon ziekenfonds laten verzekeren. Of er een minumum aan het aantal uur zit weet ik niet, maar je hoeft er iig geen contract voor te hebben.
Of het nog de moeite is om te regelen voor de anderhalve maand is een ander verhaal ;).

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Pagina: 1