Asus K8N begeeft het zodra lancontroler aangesproken wordt

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb hier een vreemd probleempje.

Eerst even de configuratie:

Asus K8N (S754 nforce3)
AMD64 2800+
1GB dimm
Seagate baraquda 7200.2 80GB
Ati 9800pro
560 watt Yakuda voeding

Het vreemde was, dat deze pc vaak hing voordat het welkomscherm tevoorschijn moet komen (dus na laden).
Nu heb ik de pc geformatteerd, maar zodra ik de nieuwste Nforce drivers (5.11 whql) ga installeren, loopt hij tijdens de instalatie vast. Nu heb ik één voor één de onderdelen buiten de instalatie gehouden. En het bleek dat wanneer de ethernet driver niet meegeinstalleerd werd, de pc niet resette.

Nu heb ik ook de oudere drivers (5.10) gebruikt, maar dit lost het niet op.
Het lukt me soms wel om de netwerkcontroler geinstalleerd te krijgen (hij reset dan wel, maar verschijnt de volgende boot wel in apparaatbeheer). Maar zodra ik er iets mee doe, in- of uitschakelen/verwijderen of update, dan reset de pc weer. :Z

Ik weet 90% zeker dat het moederboard gewoon rma moet (netwerkcontroler in nf3 chip kaduuk). Ik heb namelijk de volgende dingen geprobeerd:

PCI Videokaart
Andere geheugen module
Kabel in of uit lanpoort
Bios reset en defaults
Bios update
Andere windows instalatie (andere cd)
Andere Nforce driver

Nu wil ik als laatste stap nog proberen om een ECSD update te doen, dan worden volgens mij alle IRQ's opnieuw toegewezen.

Welk tooltje kan ik hier voor gebruiken ? (Staat niet in asus bios :( )

Iemand nog een ander idee waar dit aan kan liggen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2005 18:51 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je installeert hopelijk ook niet de IDE-drivers? Die geven ook erg veel problemen, misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar denk idd dat je mobo gaar is. Wat zegt de Eventviewer? (uitvoeren -> eventvwr)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

en heb je ook een pci lan kaartje geprobeerd ?
ik zou hem rma doen

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:42:
Je installeert hopelijk ook niet de IDE-drivers? Die geven ook erg veel problemen, misschien dat het daarmee te maken heeft. Maar denk idd dat je mobo gaar is. Wat zegt de Eventviewer? (uitvoeren -> eventvwr)
Ik installeer de IDE drivers wel, maar dat moet niet kunnen leiden tot dit soort dingen lijkt me.

In ieder geval heb ik deze drivers er ook afgehaald en toen alleen de ethernet driver geinstalleerd.. zelfde probleem.

Dit zegt eventviewer ervan:
Event Type: Information
Event Source: Save Dump
Event Category: None
Event ID: 1001
Date: 12/31/2006
Time: 6:11:58 PM
User: N/A
Computer: BLA-0FD821988E5
Description:
The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x1000007e (0xc0000005, 0xf4a6a761, 0xf8ab4698, 0xf8ab4394). A dump was saved in: C:\WINDOWS\Minidump\Mini123106-01.dmp.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

4015Wp west (Dordrecht)

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 20:43

DefLite

Why so serious?

probeer eens alles ZONDER de ide drivers te instaleren

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke :)

Next:
Knoppix
Formatteren, windows ZONDER IDE drivers (;))
PCI lan kaartje (wat waarschijnlijk wel werkt)

en dan ... gaat dit bordje waarschijnlijk RMA, tenzij m'n kennis geen zin heeft in wachten en een lankaartje ook goed vind.

[ Voor 3% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2005 18:50 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Oke...
In veilige modes heb ik hem nu geinstalleerd, en hij doet het (kan gewoon internet op). Maar zodra ik hem uitschakel, reboot de pc.

In knoppix werkt hij ook gewoon!

Hmm.. echt een vaag probleem, nu maar ff formatten en even die idedrivers buiten wegen laten :)

Update:
Ik heb nu de drivers van de asus site zelf gebruikt, en zelfs mét de ide-drivers (eerst zonder geinstalleerd).

Met de nieuwste drivers van nvidia zelf heb ik dus wel problemen, dan reset de pc nogsteeds wanneer ik iets met netwerkkaart doe.

[ Voor 63% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2005 20:35 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

Hmmmmmm, dit is interessant !

Heb een k8n voor me zusje gekocht.
Alles werkt perfekt, alleen als ik de lan controller wil uitschakelen, omdat ze deze toch niet nodig heeft, reset de computer .
Komt je zeker bekend voor ;) .

Er zit een draadlzoze conceptronic netwerk kaar in, zodat ze via een router kan internetten.
Internet doet het perfekt, maar soms valt ineens de verbinding weg 8)7
Het ligt niet aan de router, op hetzelfde moment is op een andere pc in het huis nog steeds netjes internet.
Na een paar minuten is dan ineens de verbinding weer terug en kan er verder ge internet worden....
Heel vaag.......

Zou best eens wat met die froxe lan controller te maken kunnen hebben.
Iemand een idee hoe die lancontroller uit te schakelen??

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
chrisstructor schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:56:
Hmmmmmm, dit is interessant !

Heb een k8n voor me zusje gekocht.
Alles werkt perfekt, alleen als ik de lan controller wil uitschakelen, omdat ze deze toch niet nodig heeft, reset de computer .
Komt je zeker bekend voor ;) .

Er zit een draadlzoze conceptronic netwerk kaar in, zodat ze via een router kan internetten.
Internet doet het perfekt, maar soms valt ineens de verbinding weg 8)7
Het ligt niet aan de router, op hetzelfde moment is op een andere pc in het huis nog steeds netjes internet.
Na een paar minuten is dan ineens de verbinding weer terug en kan er verder ge internet worden....
Heel vaag.......

Zou best eens wat met die froxe lan controller te maken kunnen hebben.
Iemand een idee hoe die lancontroller uit te schakelen??
Ja :)

Uninstall het netwerkdriver gedeelte van de nforce drivers (ja.. dan reset hij weer waarschijnlijk) Installeer daarna de nforce drivers van de asus site , maar installeer dus alleen de driver voor de netwerkcontroler!

Hier de link: http://dlsvr02.asus.com/p...4/K8N/K8N_Win2KXP_503.zip

Vervolgens kan je hem in of uitschakelen.

In bios kan je hem trouwens ook gewoon uitschakelen.. dan heb je niets met drivers te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-11-2005 22:18 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• chrisstructor

chrisstructor

Ik zal het morgen proberen en mijn bevindingen posten!
Alvast hartstikke bedankt! :Y)

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Of je zet gewoon de NVIDIA LAN in de BIOS uit? Dat is toch veel makkelijker? Dan herkent het systeem hem gewoon niet, dus ook geen gezeur met drivers :X.

• chrisstructor

chrisstructor

Das dus even een punt.
Er is nergens in het bios, maar dan ook echt NERGENS een optie om je nvidia lan uit te zetten ....

Bij chipset is een optie : onboard device .
Hier staat niks vermeld over de lan controller, alleen maar een onboard lan boot rom, die al disabled is.

Bij onboard device configuration is ook geen optie te vinden om deze lan controller uit t e zetten :'(
Misschien ligt het aan de biosversie : 02.54 , en uitschakelen van deze controller er bij deze versie niet in.

[ Voor 3% gewijzigd door chrisstructor op 18-11-2005 18:59 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
chrisstructor schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 18:57:
Das dus even een punt.
Er is nergens in het bios, maar dan ook echt NERGENS een optie om je nvidia lan uit te zetten ....

Bij chipset is een optie : onboard device .
Hier staat niks vermeld over de lan controller, alleen maar een onboard lan boot rom, die al disabled is.

Bij onboard device configuration is ook geen optie te vinden om deze lan controller uit t e zetten :'(
Misschien ligt het aan de biosversie : 02.54 , en uitschakelen van deze controller er bij deze versie niet in.
Helaas kan ik niet meer voor je kijken, het was een pc van een kennis van me. Maargoed.. je kan dus in ieder geval die driver swap uitvoeren.

4015Wp west (Dordrecht)

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:42
Exact dezelfde problemen hier. Nforce 5.11 WHQL == reset tijdens installeren van LAN driver. Asus K8N met nieuwste BIOS (1009-Beta 4). Probleem was hetzelfde met BIOS 1004.
Tijdens installatie disabled hij de "kaart" namelijk en dus --> reset.

Ik heb de Nforce3 drivers (5.11 WHQL) geinstalleerd zonder de LAN, dit gaat perfect. Vervolgens gereboot en toen alleen de LAN geinstalleerd. Dit ging ook goed!

Reden voor herinstallatie Windows:

1: Na een willekeurige periode deed LAN niks meer, en aanklikken van de verbinding liep PC muurvast
2: Mijn geluid (Realtek onboard 850) is slooooom...alsof alles in slow motion wordt afgespeeld. Wel jammer, na de nieuwe installatie is dat dus meteen weer!!

Er is iets niet goed met de 5.11 WHQL. Ik ga weer terug en hopelijk is het opgelost.

• chrisstructor

chrisstructor

Probleem is hier opgelost door de driver in dit topic te gebruiken.
Tx frutti

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Op nforcehq staat ook wel dat er "iets" met de driver is

http://www.nforcershq.com...0&postorder=asc&&start=20

Je bent dus niet de enige ;)

[ Voor 23% gewijzigd door lamko op 30-11-2005 20:19 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1