Ik heb hier een vreemd probleempje.
Eerst even de configuratie:
Asus K8N (S754 nforce3)
AMD64 2800+
1GB dimm
Seagate baraquda 7200.2 80GB
Ati 9800pro
560 watt Yakuda voeding
Het vreemde was, dat deze pc vaak hing voordat het welkomscherm tevoorschijn moet komen (dus na laden).
Nu heb ik de pc geformatteerd, maar zodra ik de nieuwste Nforce drivers (5.11 whql) ga installeren, loopt hij tijdens de instalatie vast. Nu heb ik één voor één de onderdelen buiten de instalatie gehouden. En het bleek dat wanneer de ethernet driver niet meegeinstalleerd werd, de pc niet resette.
Nu heb ik ook de oudere drivers (5.10) gebruikt, maar dit lost het niet op.
Het lukt me soms wel om de netwerkcontroler geinstalleerd te krijgen (hij reset dan wel, maar verschijnt de volgende boot wel in apparaatbeheer). Maar zodra ik er iets mee doe, in- of uitschakelen/verwijderen of update, dan reset de pc weer.
Ik weet 90% zeker dat het moederboard gewoon rma moet (netwerkcontroler in nf3 chip kaduuk). Ik heb namelijk de volgende dingen geprobeerd:
PCI Videokaart
Andere geheugen module
Kabel in of uit lanpoort
Bios reset en defaults
Bios update
Andere windows instalatie (andere cd)
Andere Nforce driver
Nu wil ik als laatste stap nog proberen om een ECSD update te doen, dan worden volgens mij alle IRQ's opnieuw toegewezen.
Welk tooltje kan ik hier voor gebruiken ? (Staat niet in asus bios
)
Iemand nog een ander idee waar dit aan kan liggen ?
Eerst even de configuratie:
Asus K8N (S754 nforce3)
AMD64 2800+
1GB dimm
Seagate baraquda 7200.2 80GB
Ati 9800pro
560 watt Yakuda voeding
Het vreemde was, dat deze pc vaak hing voordat het welkomscherm tevoorschijn moet komen (dus na laden).
Nu heb ik de pc geformatteerd, maar zodra ik de nieuwste Nforce drivers (5.11 whql) ga installeren, loopt hij tijdens de instalatie vast. Nu heb ik één voor één de onderdelen buiten de instalatie gehouden. En het bleek dat wanneer de ethernet driver niet meegeinstalleerd werd, de pc niet resette.
Nu heb ik ook de oudere drivers (5.10) gebruikt, maar dit lost het niet op.
Het lukt me soms wel om de netwerkcontroler geinstalleerd te krijgen (hij reset dan wel, maar verschijnt de volgende boot wel in apparaatbeheer). Maar zodra ik er iets mee doe, in- of uitschakelen/verwijderen of update, dan reset de pc weer.
Ik weet 90% zeker dat het moederboard gewoon rma moet (netwerkcontroler in nf3 chip kaduuk). Ik heb namelijk de volgende dingen geprobeerd:
PCI Videokaart
Andere geheugen module
Kabel in of uit lanpoort
Bios reset en defaults
Bios update
Andere windows instalatie (andere cd)
Andere Nforce driver
Nu wil ik als laatste stap nog proberen om een ECSD update te doen, dan worden volgens mij alle IRQ's opnieuw toegewezen.
Welk tooltje kan ik hier voor gebruiken ? (Staat niet in asus bios
Iemand nog een ander idee waar dit aan kan liggen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 03-11-2005 18:51 ]