Toon posts:

Conceptronic C54BRS4 goede keuze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zal even mijn situatie uitleggen... Ik woon in een studentenhuis, helemaal bovenin. Beneden (5 etages) komt ons kabel internet binnen en daar staat een router die ons alle 7 van internet voorziet. Nu zou ik graag boven in mijn apartement draadloos gaan.... Is het dan een goede optie om te kiezen voor de Conceptronic C54BRS4 (http://www.conceptronic.n...id=17&prod=C54BRS4&Cat=10) die op het moment bij de Makro vor 53 euro in de aanbieding is? Of werkt dit technisch niet? Of is er een beter alternatief qua kwaliteit/geld aanwezig?

Alvast bedankt!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
5 verdiepingen ertussen.. dikke kans dat het signaal niet eens goed doorkomt (gokje ik geef je weinig kans zelfs)

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 03-11-2005 17:15 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ok even duidelijker maken misschien... Ik wil de bestaande router onder laten staan en deze router/accesspoint ertussen zetten boven...

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-04 17:58
Waarom wil je dat dan? Zodat je met je notebook door je kamer kan heenlopen ofzo?

Tjsa, dat lukt natuurlijk met elke aga-aga WLAN- AP c.q. router. (Echte Access Points worden volgens mij steeds minder verkocht, tegenwoordig zijn het allemaal WLAN-routers, die je natuurlijk ook gewoon als AP kunt gebruiken).

Ik vind 53 € nog best veel voor een AP van een merk wat ik niet eens ken :X En als ik op het plaatje af ga, is het niet veel beter dan Sweex of Edibraq. Maar goed, ik ga alleen op het plaatje af. Ik zie in de specs dat hij i.i.g. wel WPA-PSK ondersteunt, dus dat is qua beveiliging wel ok.

Maar een losse AP moet nog goedkoper/beter kunnen. Voor dat geld heb je ook AP's die in de middenklasse zitten (Sitecom, Netgear, Tornado, Belkin, SMC, D-Link, US Robotics). Voor minder geld heb je een AP die in budgetcategorie zit (en prima zal voldoen voor jou). Merken als Edimax, Trust, Sweex, Digiconnect en E-Tech behoren hiertoe.

[ Voor 81% gewijzigd door havana op 03-11-2005 17:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE