Zo na enige tijd stil gezeten te hebben gaan ik ook maar weer eens aan de slag.
Zoals misschien bekent is (en zo niet, moet je ff zoeken
) is mijn laatste 'aanwinst' mij centre. Gemaakt met 2 KEF B110 A en een Peerless WA 10 TV.
Opzich klinkt deze best aardig, maar er is 1 groot probleem. Die KEF's zijn niet afgeschermt. En dit wordt waarschijnlijk erg lastig.
Dus wat is het plan ?
Het plan is om de KEF's te gaan gebruiken als rears.
Nu heb ik als rear's een 15 liter kast met een Visaton W170 s 4 en een HECO tweeter.
Deze ga ik weg doen, aangezien ik ze te rommelig vind klinken (iemand koopje ?
).
Tevens zijn ze te groot.
Nu wil ik dus als rears de KEF B110 A gebruiken. in een 9 liter BR. (BR port 1,5 * 13 en iets van 18 cm lang)
Tweeter ben ik nog niet helemaal uit.
De Peerless WA 10 (tv) vind ik opzich heel mooi klinken (zeker voor het geld), maar het is verstandiger misschien om op mijn fronts te letten (Quint mk2)
dus een vifa TC25TG-05-06, de TC26 kan ook gebruikt worden
(zit in het kleine broertje van de quint de rapid mk3).
De voor en nadelen van beide tweeters:
- De Peerless klinken (misschien) wat mooier.
- Filter is makkelijker aan te passen (beide 8 ohmig)
- De Vifa past beter bij mijn fronts
- Lastig voor filter (8 en6 ohm)
Daarbij moet er uiteraart nog een leuk schemaatje bedacht worden.
Zelf had ik zoiets bedacht (voor de B110A met de Peerless tweeter)

Wat ik me ook afvraag is, of de LPAD nodig is. Ik ben niet helemaal achter of de B110A 85 db is of 96 (volgens winisd 85).
Als hij 85 db moet ik misschien de tweeter ietsje afzwakken.
Ik zit ook nog in dubio wat ik als centre ga nemen, waarschijnlijk neem ik de Peerless PT 145 TV (uit de center 214)
Samen weer met de boven genoemde tweeters.
Inpricipe staan de woofers vast (andere voor de center kunnen nog mits ze 100% zeker afgeschermt zijn).
Alleen de tweeters is een groot 'probleem'. beide tweeters hebben voor en nadelen.
Zoals misschien bekent is (en zo niet, moet je ff zoeken
Opzich klinkt deze best aardig, maar er is 1 groot probleem. Die KEF's zijn niet afgeschermt. En dit wordt waarschijnlijk erg lastig.
Dus wat is het plan ?
Het plan is om de KEF's te gaan gebruiken als rears.
Nu heb ik als rear's een 15 liter kast met een Visaton W170 s 4 en een HECO tweeter.
Deze ga ik weg doen, aangezien ik ze te rommelig vind klinken (iemand koopje ?
Tevens zijn ze te groot.
Nu wil ik dus als rears de KEF B110 A gebruiken. in een 9 liter BR. (BR port 1,5 * 13 en iets van 18 cm lang)
Tweeter ben ik nog niet helemaal uit.
De Peerless WA 10 (tv) vind ik opzich heel mooi klinken (zeker voor het geld), maar het is verstandiger misschien om op mijn fronts te letten (Quint mk2)
dus een vifa TC25TG-05-06, de TC26 kan ook gebruikt worden
(zit in het kleine broertje van de quint de rapid mk3).
De voor en nadelen van beide tweeters:
- De Peerless klinken (misschien) wat mooier.
- Filter is makkelijker aan te passen (beide 8 ohmig)
- De Vifa past beter bij mijn fronts
- Lastig voor filter (8 en6 ohm)
Daarbij moet er uiteraart nog een leuk schemaatje bedacht worden.
Zelf had ik zoiets bedacht (voor de B110A met de Peerless tweeter)
Wat ik me ook afvraag is, of de LPAD nodig is. Ik ben niet helemaal achter of de B110A 85 db is of 96 (volgens winisd 85).
Als hij 85 db moet ik misschien de tweeter ietsje afzwakken.
Ik zit ook nog in dubio wat ik als centre ga nemen, waarschijnlijk neem ik de Peerless PT 145 TV (uit de center 214)
Samen weer met de boven genoemde tweeters.
Inpricipe staan de woofers vast (andere voor de center kunnen nog mits ze 100% zeker afgeschermt zijn).
Alleen de tweeters is een groot 'probleem'. beide tweeters hebben voor en nadelen.