IE gedeinstalleerd, veel problemen en nog steeds IE!

Pagina: 1
Acties:

• Bluefan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik heb op mijn computer internet explorer gedeinstalleerd, omdat ik die toch niet gebruikte.
Ik heb dus via "add and remove software" hem bij de windows-componenten er uit gegooid. Er staat er ook geen tussen de normale software.
Maar ik heb wel msn geinstalleerd, en als ik mijn mail probeer te openen komt internet explorer tevoorschijn!!!
Kan je dat kl***e programma wel deinstalleren? Bovendien is sinds die tijd mijn mozilla helemaal geflipt, alle instellingen is hij kwijt en onthoud ze ook niet meer. En regelmatig ziet een webpagina er verkeerd uit. Ook staat in de adresbalk steeds wat ik daar heb ingetypt, en dat blijft er ook staan als ik op een andere site zit!!!

Mozilla zit helemaal verkeerd en IE raak ik niet kwijt, kan iemand helpen?
(ik heb nog Netscape 8 en opera 8, dus ik overleeft wel, maar niet zonder problemen)

SD15 bug...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:52

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Sinds Windows98(SE?) zit IE er al ingebakken/geïmplementeerd. Verwijderen gaat dus niet.

Via MSN kom je altijd weer bij IE uit, maar als je Mozilla gewoon instelt als 'standaard-browser', dan komt Mozilla gewoon te voorschijn als het even kan. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Bluefan
Ik heb windows xp prof, maar zelf al stel ik wat voor browser dan ook in, bij msn krijg in IE.
Dat is al heel vervelendend, maar ik vind het wel heel flauw dat ik hem niet wegkrijg, hij zou zelfs niet op mijn systeem staan maar toch krijg ik hem.

SD15 bug...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:29

Cyphax

Moderator LNX/AI
Explorer is veel meer dan alleen de webbrowser, al zou je 'm verwijderd krijgen, dan werkt half je OS niet meer en dan ben je ook mooi klaar.
Je kunt ook overwegen een alternatief te gebruiken voor MSN Messenger, iets als GAIM ofzo, als MSN Messenger te flauw is. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 03-11-2005 16:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Als je bij de details van het te verwijderen item kijkt, dan zie je staan dat het alleen de snelkoppelingen uit het startmenu en van de desktop haalt.

• Bluefan
Dat is ook flauw, leveren ze een browser mee en geven ze je geen optie er vanaf te komen of niet te gebruiken (bij msn dan).
Zouden de alternatieven voor msn ook hetzelfde ongeveer kunnen?

SD15 bug...

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:20

inXs

known as inXs

zoals eerder gemeld in dit topic.. IE = ongeveer je hele visualisatie van windows.. Windows verkenner bijvoorbeeld etc etc.. Dus als je het helemaal weg zou halen, dan werkt je windows niet echt meer.. En tja, MSN = microsoft = IE.. Dus je hebt wat dat betreft niet veel keuze.. Of een andere messenger proberen :)

superB

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Kun je net iexplore.exe vervangen met een zelfgeschreven prog, welke Mozilla opent? :P

Verwijderd

hm gaat dat niet met xlite ofzo? dacht dat dit vroeger toch ging, wegens klachten vanuit de netscape-kant?

• Bluefan
er zit toch een groot verschil tussen de explorer en de internetexplorer?
de een is browser, de ander zo'nbeetje de rest van windows.

[ Voor 30% gewijzigd door Bluefan op 03-11-2005 21:31 ]

SD15 bug...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Niet geheel waar.
Ga maar eens naar Deze Computer en tik een internet adres in de adresbalk.

Verwijderd

Bluefan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 21:31:
er zit toch een groot verschil tussen de explorer en de internetexplorer?
de een is browser, de ander zo'nbeetje de rest van windows.
Ja. Maar toevallig gebruikt Explorer ook de MSHTML library, en dat is in feite heel Internet Explorer, maar dan in een enkel dll'etje. De Internet Explorer executable is dan eigenlijk niet veel meer dan een schil eromheen. Explorer gebruikt het ook, om allerlei speciale content mee weer te geven.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Inderdaad, de executable kan je eigenlijk gewoon weggooien, daar heb je niets aan. Verder is het MSN Messenger die evengoed Internet Explorer aanroept redelijk bekend, zie onder meer deze link of de search. :)

Signature

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hoe wil jij zonder IE naar windowsupdate.com surfen en updates downloaden :P ?

I.i.g. mijn tip: laat IE gewoon lekker met rust. Ik gebruik het ook nooit (alleen voor windows/office update) en verwijderen geeft meer problemen dan voordelen :)

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 04-11-2005 02:27 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

We Are Borg schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 02:26:
Gewoon automatische laten installeren. Hoef je ook niet meer naar windowsupdate te surfen :*)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-08 20:27
We Are Borg schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 02:26:

I.i.g. mijn tip: laat IE gewoon lekker met rust. Ik gebruik het ook nooit (alleen voor windows/office update) en verwijderen geeft meer problemen dan voordelen :)
Via de IE Tab plugin voor Firefox! :) (IE in een tab van Firefox... Alleen voor die sites die jij wil, super gemakkelijk in te stellen.. en niet zoals bij IE View dat hij een nieuw venster opent.. het is echt allemaal in een tab!)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

A_L schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:23:
[...]

Gewoon automatische laten installeren. Hoef je ook niet meer naar windowsupdate te surfen :*)
Of gewoon via de Windows verkenner, dat is ook nog een optie. ;)

Signature

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
pasta schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:11:
[...]

Of gewoon via de Windows verkenner, dat is ook nog een optie. ;)
Eh, als je IE echt helemaal verwijderd hebt zou dat dus niet meer kunnen :P

Van die FF plugin had ik nog nooit gehoord :)
Pagina: 1