XP installatie via het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:14
Beste tweakers,

Ik ben bezig de laptop van een kkennis te fixen, de cd speler in de latop is kapot en probeer nu winxp
via het netwerk te installeren.
via deze bootdisk:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Kan ik een share mounten en de setup uit i368 runnen.
Helaas krijg ik dan meteen de melding dat ik te weinig geheugen heb en dat de installlatie gestopt zal worden.

Wat kan ik hier aan doen?
laptop is pIII meet 512 MB

Verwijderd

Dan moet je wat modules van de bootdisk uitschakelen. Op mijn werk had ik het zelfde probleem de laptops, dus ik heb toen wat modules van de floppy verwijderd en toen werkte het wel.

Het gaat over het "onder 1MB" geheugen, de 640kb die je ter beschikking hebt. Je kan ook proberen om bv met himem (of iets dergelijks) dit op te lossen, mocht dat nog niet geladen worden.

Met MEM kan je zien wat er in gebruik is, mits dat op de modboot van nu2 staat. mem /c /p meen ik uit mijn hoofd.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:14
ik ben weer wat verder, de setup vertelde me net dat ik smartdrive.exe even moet laden.
Wanneer ik dat negeeer dan zegt de setup dat hij geen HD gevonden heeft.( wat natuurlijk niet juist is want de bios ziet hem wel)

Waar haal in smartdrive.exe nog vandaan?

Verwijderd

tip: Leen een USB cdrom drive :)

Wat je ook kan doen is de map i386 even naar de c: kopieren en dan van www.bootdisk.com even een bootdisk voor windows XP downloaden.

Verwijderd

Start de computer nog wel helemaal op, dit kan ik namelijk niet helemaal uit je post duidelijk krijgen. Maar als ie nog opstart kan je proberen ergens een externe hdd te lenen, misschien zelf ook wel in bezit, en dan van daaruit de installatie runnen.

Via het netwerk lijkt het me geen makkelijke klus. Maar je kan als je de complete inhoud van de install cd op je computer zet het misschien overkopieren naar de laptop. Weet niet zeker of dit werkt, maar het is te proberen.

succes

Verwijderd

Procyon for life schreef op donderdag 03 november 2005 @ 22:37:
ik ben weer wat verder, de setup vertelde me net dat ik smartdrive.exe even moet laden.
Wanneer ik dat negeeer dan zegt de setup dat hij geen HD gevonden heeft.( wat natuurlijk niet juist is want de bios ziet hem wel)

Waar haal in smartdrive.exe nog vandaan?
Smartdrv.exe laden is wel zo slim ja, scheelt veel snelheid.

Verder moet je de drivers van je moederbord (vooral de hdd controller (ide / sata / scsi) "toevoegen" aan de setup dmv F6 (geeft hij aan HELEMAAL aan het begin van de setup).
Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:30:
Start de computer nog wel helemaal op, dit kan ik namelijk niet helemaal uit je post duidelijk krijgen. Maar als ie nog opstart kan je proberen ergens een externe hdd te lenen, misschien zelf ook wel in bezit, en dan van daaruit de installatie runnen.
Als hij hem wil installeren dan ga ik er "van uit" dat er niets meer op staat.
Via het netwerk lijkt het me geen makkelijke klus.
Nouja 10 minuten werk, zoek eens op "unattended installation" of "oem cd" hier op GoT, staat een perfecte 100% automatische installatie. Netwerk installaties bouw ik in 10 minuten, een seriele installatie is wat lastiger kan ik je vertellen, het kost 2 dagen installatietijd (voor Win95 :P ).
Maar je kan als je de complete inhoud van de install cd op je computer zet het misschien overkopieren naar de laptop. Weet niet zeker of dit werkt, maar het is te proberen.
Ja dat is ook nog een optie.
Pagina: 1