Toon posts:

Laptop [Medion MD 40100] loopt vast en start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot, heel GROOT probleem.

Enkele dagen geleden wilde mijn laptop niet meer normaal afsluiten. Ik heb toen de powerknop lang ingedrukt gehouden om te resetten vervolgens startte het ding niet meer op. De volgende de zette ik mijn laptop weer aan. Hij startte gewoon op. Na enkele minuten liep het ding weer vast en startte zichzelf weer opnieuw op.

Toen hij weer was opgestart kreeg ik na een minuut ofzo een blauw scherm met de melding IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. Hierna heb ik de laptop meerdere malen geprobeerd op te starten. Soms lukte het wel, vaak gebeurde er helemaal niks. Power lampje brandde wel maar t bios werd zelfs niet opgestart. Heb vervolgens weer vaak geprobeerd. Af en toe eindigde ik wel in Windows maar meestal niet. Heb nogmaals een blauw scherm gehad met de melding MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS.

Na lang na te denken dacht ik dat het misschien mijn voeding was. Laptop opgestart zonder voeding. Dit lukte, maar af en toe lukte het ook met voeding. Tijdje aangelaten zonder voeding en hij bleef het doen. Nieuwe adapter gekocht (andere waren kabels een beetje verrot waar ze aan het blok zitten, dacht misschien soort kortsluiting in die oude). Getest in de winkel met adapter, hij deed t. Vervolgens thuis weer geprobeerd, toen deed mn laptop het ook weer een tijd. Heb zelfs de virusscanner een uurtje aan gehad. Vervolgens ging ik de trein in met mn laptop. Ik software installeren voor mijn telefoon. Tijdens installatie liep tie weer vast.

Op dit moment is het zo dat wanneer ik de laptop opstart (als ik m een tijd niet heb aan gehad), ik net in windows kan komen. Daarna loopt hij vast. Hij reboot dan automatisch maar vervolgens start t bios niet eens op. Als ik m een tijdje met rust laat en dan weer opstart en dan het bios in ga looptie na een korte tijd vast in het bios.

Wat is het probleem?

Heb m al open gemaakt, stof verwijderd bij de sink voor cpu.

De cd-rom speler reageerd wel altijd (kan m open en dicht doen en hij draait ff als ik er een cdeetje in heb gedaan).

Laptop

Medion MD40100
P4 2.8 G
512 MB (2x 256)
G Force FX 64 MB (niet shared)

(exactere gegevens kan ik niet geven op het moment)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Heb je windows ook al opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LOL! 8)7 Dat kan toch nooit als mijn computer niet wil blijven draaien.

Ik ben er inmiddels weer een tijd mee bezig geweest. Eigenlijk alleen maar. Ik dacht ook aan een temperatuur probleem. Heb mn laptop een half uur in de koelkast gehad. Daarna weer geprobeerd. Maar hij liep gelijk weer vast. Veel gelezen op internet. Toen dacht ik, laat ik er 1 geheugen module eruit halen .Hij startte op en bleef draaien. Toen weer uitgezet. Geheugen module er weer in gedaan, toen liep ie weer vast. Heb m er weer uitgehaald en inmiddels draait ie nog steeds. Volgens mij ligt het dus aan geheugen module nr 2.

Kan iemand dit bevestigen?

En hoe kan het dat deze geheugenmodule stuk is gegaan?

Alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem gehad met mijn Medion PC. Bleek aan het moederbord te liggen. Deze is door de monteur vervangen. Probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er nu nog steeds op aan het werk dus het is niet het moederbord in mijn geval denk ik.

Volgende week zet ik er een nieuwe extra ddr rammetje in en hopelijk draaitie dan weer als een zonnetje.