Toon posts:

Grabit krijgt geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit even met een probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gisteren heb ik de laatste versie van Grabit 1.5.3. geinstalleerd. Netjes de tut gelezen en aan de gang dacht ik.....
Ik krijg dus voorlopig geen verbinding met mijn nieuwsserver. Ik krijg steeds de melding "482 Authentication Temporarily Unavailable" .... nu heb ik alles gecheckt, login, password etc. Ook heb ik met de helpdesk van Versatel gebeld maar ook hier heb je niet veel aan....zucht

Iemand een idee waar het probleem kan zitten ?

Dank voor de moeite alvast.

Rene

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 12:10

Spotmatic

Ken sent me

Dat is toch een melding van de nieuwsserver? Het geeft aan dat er tijdelijk niet ingelogd kan worden. Lijkt me een duidelijke foutmelding.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
Klopt ..... maar dit probleem duurt al de hele dag en wordt niet gemeld op de site van Versatel :? En ik heb daarom het vermoeden dat er een ander probleem is ...

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

zo te zien log je in met gebruikersnaam/pass bij het maken van verbinding met je newsserver, en versatel vraagt helemaal niet dat je inlogt op een newsserver, dus vrees dat het daar mis gaat. In je programma moet je dat ergens uit kunnen zetten,...
Uit de online help: Vul bij news (NNTP) server 'news.versatel.nl' in. Er moet geen vinkje staan in het veldje voor verplichte logon.

[ Voor 24% gewijzigd door Luxx op 03-11-2005 16:26 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Sjit ..... |:( Dank u voor deze opheldering, probleem is direct verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja..... als de topic toch nog open is .... heb meteen nog even een vraag. Weet overigens niet of ie op de juiste plek staat maar doe toch even een poging;

Nu ben ik de headers aan het downloaden met een snelheid van gem. 20 kb/s .... ik weet niet hoor maar met een verbinding van 2048 moet dit toch sneller kunnen of heeft Versatel hier een stokje voor gestoken ??

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ook van de versatel site:

"Kunnen jullie zorgen dat ik sneller kan downloaden van nieuwsgroepen?

Over het functioneren van de binary nieuwsgroepen kunnen we geen garanties geven.
De binary nieuwsgroepen horen niet tot onze basisdienstverlening maar zijn een extra service.
Wilt u meer dan wij u kunnen bieden dan verwijzen we u naar professionele aanbieders van nieuwsgroepen."

Kortom, als de traagheid aan de newsserverl igt, kan je er niets aan doen. Je kan wel de snelheid van je verbinding testen, maar de newsserver is daarvoor niet de beste manier.... Test bijvoorbeeld eens op http://www.speedtest.nl/ (of gebruik de search voor beter/andere snelheidstest)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat mijn verbinding niet het probleem is ... ik haal nl gemiddeld 200 kb/s.

De rede waarom ik het vroeg was een opmerking op de site http://www.binaries4all.nl/nieuwsservers/ waarin men inderdaad verwijst naar pay-sites en Versatel een goede beoordeling geeft. En ik kan me daarnaast herinneren dat ik bij Zonnet af en toe de 100 aantikte (met 1024 verbinding)

Maargoed als het niet anders is ..... dan laten we hem vannnacht toch lekker doorpruttelen :z

Verwijderd

headers ophalen konden wij hier voorheen ook niet sneller als ten hoogste 25 kb/s.
Het downloaden daarintegen gaat wel gewoon op volle snelheid. Dit ligt aan Zonnet/Versatel.
We hebben het met Livebox van wannado niet .. Daar kunnen we sneller de headers ophalen.

En van de zogenaamde payservers, die kunnen het wel garanderen, maar zou je daarvoor extra gaan betalen. Wacht hooguit 5 minuten langer en het scheelt je flink wat op jaarbasis
Pagina: 1