Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Handrem gaar

Pagina: 1
Acties:
  • 4.507 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hey medetweakers,

Ik reed net over het terrein bij ons en ging een bocht om toen ik erachter kwam dat mn handrem er nog op zat. Ik rij een citroën zx en die heeft daar niet veel moeite mee (of de handrem is gaar, weet ik niet :X ) maar net parkeerde ik mn auto (en ik ben iemand die geleerd heeft om de handrem erop te zetten bij het parkeren) en ik voelde dat hij lam was. En ja hoor, hij is dus kapot.

Nu heb ik wat vragen -->

- Is het nu wel of niet verstandig zachtjes je handrem op je auto te zetten bij parkeren (en nee niet in de winter)?
- Heeft iemand enig idee hoe duur de reparatie zou zijn? Ik hoop niet teveel, baal er echt van |:( .
- Is het gevaarlijk om nu te rijden? Slingert er nu een gebroken kabel onder mn auto? Dit vind ik nog het belangrijkst.

Laat het me weten en alvast bedankt :) .

De meeste mensen deugen!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
ik gebruik nooit een handrem, zet hem altijd in de versnelling
repartie kosten: vraag bij dealer
nee, rijden gaat goed, mits er niet los ligt (wat waarschijnlijk het geval is)

if broken it is, fix it you should

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zou er gewoon even onder kijken? Of anders even naar een garage gaan om hem te laten controleren.

Je kunt ook je versnellingsbak gebruiken als alternatieve handrem gebruiken, als je hem parkeerd zet hem dan in een versnelling, net als in de winter. Normaal gebruik van een handrem (bij het parkeren dus ;) ) is hij uiteindelijk voor bedoeld, en zou geen schade moeten aanrichten. Na verloop van tijd kan de kabel natuurlijk wel verslijten etc.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-11 11:36

dominic

will code for food

<!--Echt zielig om te zien hoeveel mensen liever zo min mogelijk geld uitgeven dan hun auto goed onderhouden |:(

Koop dan een fiets ofzo..-->*snap*
Modbreak:Wanneer je geen constructieve bijdrage aan dit topic levert, dan is het beter dat je helemaal niet reageert. Dit soort trolls kunnen we missen als kiespijn, de policy is daar ook duidelijk over.

[ Voor 58% gewijzigd door Steffie op 03-11-2005 16:21 ]

Download my music on SoundCloud

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Technisch weet ik hier niet veel van, over reparatiekosten ook niet.

Ik weet wel dat ik bijna nooit de handrem gebruik, ik laat de auto altijd in z'n 1 staan.
Alleen wanneer de auto op een helling staat gebruik ik de handremals back-up... maar volgens mij is dit eigenlijk nog altijd overbodig gebleken... maar voor de zekerheid doe ik de handrem er toch maar op wanneer de auto op een helling staat

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:09

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb een AX waarbij de handrem ook kapot is geweest, dat was gewoon een kwestie van de remkabel zelf vervangen. Dat is niet zo heel bijzonder lijkt me (we hebben het toen zelf gedaan dus naast de kosten van de kabel zelf heeft het alleen wat tijd gekost).
Ik zou 'm niet in de handrem zetten denk ik, anders loop je kans dat de kabel helemaal breekt. Ik weet niet of daar nog risico's aan verbonden zitten namelijk (losse kabel onder je auto klinkt ook niet al te positief)

Saved by the buoyancy of citrus

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als je met aangetrokken handrem kan rijden was hij al gaar (of slecht afgesteld). Ik heb ook een Citroën ZX, en geloof me gerust, ik kom met aangetrokken handrem niet weg.

Als je geen 16V of Volcane hebt heb je achter trommelremmen. In het gunstigste geval heb je de remvoering zo ver afgesleten dat de handrem de voering niet meer goed tegen de trommel drukt en kun je de kabel spannen zodat het wel werkt.
In het minst gunstigste geval zijn de remvoeringen achter nu zo ver afgesleten dat ze vervangen moeten worden. Dat merk je bij het remmen niet hard omdat een auto toch vooral op de voorremmen remt.

Ik verwacht niet dat je een gebroken handremkabel hebt als gevolg van deze actie.

Ik gebruik nooit de handrem bij parkeren, gewoon in de versnelling zetten is voldoende.

* Maasluip is het ook eens gebeurd bij zijn Peugeot 404. 5 km met de handrem rijden en daarna geen handremwerking meer. De gewone rem deed het nog geweldig.

Signatures zijn voor boomers.

• Cassius
  • Niet online
dominic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:39:
Echt zielig om te zien hoeveel mensen liever zo min mogelijk geld uitgeven dan hun auto goed onderhouden |:(

Koop dan een fiets ofzo..
En waar zie je dat? Ik fiets wanneer ik kan, maar ga jij maar mooi 80km fietsen he. En APK komt hij ieder jaar nog prima doorheen, dus ik raad je aan je mond te houden en te posten als je me kan helpen, anders niet, bedankt :) .

Ik ga dan wel even naar de garage zometeen, maar het is lastig. Ik woon in de buurt van breda en werk en studeer in eindhoven. En de prijs is gewoon omdat ik het als student niet zo superbreed heb (de auto is sowieso liev :> bijna nooit rotzooi mee gehad) en het dus erg lastig voor me zou zijn als het ineens 800 euro kost :) .

De meeste mensen deugen!

• dominic

dominic

will code for food

<!--
marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:42:
[...]

En waar zie je dat? Ik fiets wanneer ik kan, maar ga jij maar mooi 80km fietsen he. En APK komt hij ieder jaar nog prima doorheen, dus ik raad je aan je mond te houden en te posten als je me kan helpen, anders niet, bedankt :) .

Ik ga dan wel even naar de garage zometeen, maar het is lastig. Ik woon in de buurt van breda en werk en studeer in eindhoven. En de prijs is gewoon omdat ik het als student niet zo superbreed heb (de auto is sowieso liev :> bijna nooit rotzooi mee gehad) en het dus erg lastig voor me zou zijn als het ineens 800 euro kost :) .
Mensen die geen zin hebben om geld aan hun auto uit te geven voor goed en degelijk onderhoud moeten gewoon geen auto kopen simpel..

Je hebt kennelijk niet de financiele ruimte om je auto goed te onderhouden dus heb je al één fout gemaakt: Je had de auto nooit moeten kopen.

APK zegt niks over al dan niet goed onderhoud aan de auto..

Dus ik raad je aan zelf je mond te houden en gewoon je auto naar de garage of een dealer te brengen en een beurt te geven. Bij deze heb ik je geholpen.-->*snap*

Modbreak:Offtopic en die aannames kan je voortaan beter achterwege laten

[ Voor 7% gewijzigd door Steffie op 03-11-2005 16:24 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:42:
[...]

En APK komt hij ieder jaar nog prima doorheen, .
De handrem moet toch (een beetje) werken voor de de APK. je moet er een noodstop me kunnen maken. Is ook wel zo veilig als je normale remmen lek zouden raken.

maar voor je APK krijg je die kosten toch (als ze de apk goed doen).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

leuk_he schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:48:
[...]

De handrem moet toch (een beetje) werken voor de de APK. je moet er een noodstop me kunnen maken. Is ook wel zo veilig als je normale remmen lek zouden raken.

maar voor je APK krijg je die kosten toch (als ze de apk goed doen).
ik weet niet hoe jij je noodstop maakt of geleerd hebt, maar je handrem is er alleen voor om bij steile hellingen te gebruiken, niet voor noodstoppen e.d. ;)

je handrem werkt gewoon op je remcylinder, die is dus waarschijnlijk op ;) zal je op zijn minst een nieuw remblokje kosten of je moet je trommemremmen na laten kijken ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Cassius
  • Niet online
Ja is ook, daarom weet meneer dominic ook wel dat hij onzin spreekt, dus mensen met een niet zo ruim budget mogen geen auto nemen? Tut tut :/ ... ik kan hem prima onderhouden maar heb er nog niet veel kosten aan gehad. Is dat zo erg? Moet ik iedere maand huilend bij de garage staan voor een beurt? Ik geef om mn spullen, maar uhm, maak dat de kat wijs :) . Anyway, ik ben zuinig op de auto en onderhoud hem zoals ik kan, autowassen, onderdelen onder de motorkap met middelen schoonhouden (op aanraden van), remmen op de motor, niet aftrappen, koppeling niet aan laten schieten maar langzaam grijpen, gewoon rustig rijden. En dat merk je aan de APK, daar komt hij doorheen zonder veel gezeur en dat is echt niet omdat ik hem slecht onderhoud, dan zou ik wel gezeik op me dak krijgen.

Anyway. Ik besef dat dit topic misschien niet zoveel nut heeft en kan beter zelf even langs de garage gaan. Even rondvragen hier of iemand een goede eerlijke garage weet in eindhoven :) .

De meeste mensen deugen!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

KatirZan schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:51:
[...]
ik weet niet hoe jij je noodstop maakt of geleerd hebt, maar je handrem is er alleen voor om bij steile hellingen te gebruiken, niet voor noodstoppen e.d. ;)
:P Normaal gesproken schakel mijn turbo boost in als er protseling een auto voor mij remt en vlieg ik er over heen. :9 Maar verder is de hele reden dat de handrem moet werken in de apk volgens mij als backup voor je remmen. Als je pedaal het niet doet (en daar heb ik wel eens mensen van horen vertellen, inclusief afgebroken rempedaal) heb je de optie om de handrem aan te trekken. het remt wel niet zo heel elegant, maar remmen is altijd beter als afwachten waar je terecht gaat komen zonder de mogelijkheid om te remmen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:53:
Ja is ook, daarom weet meneer dominic ook wel dat hij onzin spreekt, dus mensen met een niet zo ruim budget mogen geen auto nemen? Tut tut :/ ...
Ik ben het gewoon keihard met hem eens. Als je de wagen niet kunt onderhouden dan moet je het niet kopen. Zo simpel is het leven eenmaal. Vergeet niet dat een wagen een moordwapen is. En dat mensen nog gaan besparen op iets cruciaals als de remmen vind ik al helemaal |:(

Maargoed, mij niet gelaten :) Gelieve wel niet in mijn buurt tegen een boom te knallen omdat je remmen het niet deden, meer vraag ik niet :Y)
remmen op de motor
Zo zie ik ze het liefst :) Koppelingsplaten naar de kloten en ik hoor de kassa al rinkelen :Y)
en het dus erg lastig voor me zou zijn als het ineens 800 euro kost :) .
Nog even en je kan dat geld wel uitgeven aan je wagen >:)

* Chevy454 hoort het geld al rinkelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 16:12 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:08:
Ik ben het gewoon keihard met hem eens. Als je de wagen niet kunt onderhouden dan moet je het niet kopen. Zo simpel is het leven eenmaal. Vergeet niet dat een wagen een moordwapen is. En dat mensen nog gaan besparen op iets cruciaals als de remmen vind ik al helemaal |:(
Echt, waar heeft TS gesteld dat hij het niet wil laten repareren en er geen geld aan wil uitgeven?
Volgens mij echt nergens hoor. ;)

De helft van dit topic is een discussie over hoe zielig mensen zijn als ze hun auto niet onderhouden, maar dat is - zeker gezien de topicstart waarin al aangegeven wordt dat het ding naar de garage gaat - zo offtopic als maar zijn kan. :X

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 03-11-2005 16:12 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Chevy454
  • Niet online
dreamscape schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:11:
Echt, waar heeft TS gesteld dat hij het niet wil laten repareren en er geen geld aan wil uitgeven?
marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 15:36:
- Heeft iemand enig idee hoe duur de reparatie zou zijn? Ik hoop niet teveel, baal er echt van |:( .
- Is het gevaarlijk om nu te rijden? Slingert er nu een gebroken kabel onder mn auto? Dit vind ik nog het belangrijkst.
Kortom: als het niet gevaarlijk is en het zou te veel geld kosten (nu zal het wel meevallen, gewoon nieuwe remschoenen, remkabel afstellen en werkuren) dan zou de TS geneigt zijn om ermee door te rijden.

En ik zie al genoeg mensen rond mij heen welke echt, ik zal maar zwijgen over de dingen welke ik al niet dagelijks meemaak in de werkplaats.

Klant: Deze banden monteren graag, uitbalanceren hoeft niet...
Chevy454: Que :? U vraagt, wij draaien... maar u bent een stomme eikel :Y)

week later:
Band helemaal afgesleten en de schokbrekers naar de klote.

Ik kijk nergens meer vanop, zelfs al mensen gehad welke de remblokken invetten omdat ze piepten bij het remmen :|

[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 16:17 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59
Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:13:

Kortom: als het niet gevaarlijk is en het zou te veel geld kosten dan zou de TS geneigt zijn om ermee door te rijden.
Dat is jouw interpretatie. Hij vraagt niet of het gevaarlijk is om met de half werkende handrem te rijden, hij vraagt of er misschien dingen onderuit flikkeren.
Daarnaast hoopt hij dat het niet te duur gaat worden, wat ik me heel goed kan voorstellen. Ik hou mijn auto ook graag voor zo min mogelijk geld in goede conditie. Maar daarbij is 'goede conditie' wel belangrijker dan 'zo min mogelijk geld'.

Zullen we TS gewoon even een paar tips geven over wat hij er nu mee kan doen? Als in: het is niet levensbedreigend om hiermee naar de garage te rijden, maar echt veilig is het niet, dus ga maar niet te veel rijden zonder werkende handrem.

En dan zal hij inderdaad met schoenen, kabel en wat uurloon klaar zijn. Zal vast geen 800 euro gaan kosten.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 03-11-2005 16:16 ]

Punctuality is the politeness of kings

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kortom: als het niet gevaarlijk is en het zou te veel geld kosten (nu zal het wel meevallen, gewoon nieuwe remschoenen, remkabel afstellen en werkuren) dan zou de TS geneigt zijn om ermee door te rijden.
Ik lees het anders, namelijk: wat kost de reparatie (balen), en kan ik er nog in rijden tot ik 'm naar de garage breng of ben ik pertinent een gevaar op de weg?
Je leest het zelf zo negatief..

• dominic

dominic

will code for food

[...]

[...]

Precies

maar weer even ontopic: Gewoon naar de garage gaan en niet zelf lopen rommelen. Dan maar even een dikke rekening.

[ Voor 59% gewijzigd door dominic op 03-11-2005 16:16 ]

• Chevy454
  • Niet online
JA!!! (jammer dat het niet groter kan eigenlijk)
Weet je waarom? Omdat mensen neit inzien dat ze met een ding van 1000+kg rijden en dat het een moordwapen is wanneer er iets gebeurd. Dat de bestuurder zelf de pijp aan Maarten geeft, geen probleem. Hoe sneller hoe liever in zulke gevallen. Zolang ik er maar niet bij betrokken ben. Ik ben bang voor mijn huid, het bedekt namelijk mijn lichaam B)

Gewoon niet zeiken en naar de garage brengen als je zelf niet instaat bent om het te repareren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn of wel?

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 16:21 ]

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:20:
[...]

JA!!! (jammer dat het niet groter kan eigenlijk)
Weet je waarom? Omdat mensen neit inzien dat ze met een ding van 1000+kg rijden en dat het een moordwapen is wanneer er iets gebeurd. Dat de bestuurder zelf de pijp aanMmaarten geeft, geen probleem. Hoe sneller hoe liever in zulke gevallen.

Gewoon niet zeiken en naar de garage brengen als je zelf niet instaat bent om het te repareren. Zo moeilijk kan het toch niet zijn of wel?
Maar hij vraagt zich misschien wel af of ie 'm moet slepen ofzo naar de garage, of dat ie 'm er zelf heen kan rijden? Dan zeg je toch (als het zo is) NEEEEE het is een gevaar op de weg, kijk uit!!!, in plaats van "jezus man koop geen auto als je 'm niet kan/wil onderhouden" want dat zijn 2 totaal verschillende zaken. :)

• dominic

dominic

will code for food

Cyphax schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:21:
[...]

Maar hij vraagt zich misschien wel af of ie 'm moet slepen ofzo naar de garage, of dat ie 'm er zelf heen kan rijden? Dan zeg je toch (als het zo is) NEEEEE het is een gevaar op de weg, kijk uit!!!, in plaats van "jezus man koop geen auto als je 'm niet kan/wil onderhouden" want dat zijn 2 totaal verschillende zaken. :)
Er zijn gewoon bepaalde vragen die je niet moet stellen, net als: "Ik zoek een tweedehands oliefilter voor m'n auto, liefst zo goedkoop mogelijk.."

Dat zijn gewoon van die dingen die je gewoon al kunt raden, zelfs als leek. Als er wat mis is met je auto, rij er dan (Voor zover mogelijk) voorzichtig mee naar de garage, dat krijg je zelfs met autorijles |:(

Maar één advies staat als een paal boven water en daar gaat TS mee in discussie: laat het maken, wat het ook kost, of doe de auto weg. Buiten dat je een evt. toekomstige koper van jouw auto met jouw achterstallig onderhoud opzadelt ben je zelf een gevaar op de weg als je al op dit soort dingen overweegt te bezuinigen.

[ Voor 12% gewijzigd door dominic op 03-11-2005 16:28 ]

• dominic

dominic

will code for food

Opmerking aan Steffie: Ik ben juist constructief bezig, dit topic kun je wat van leren. Bovendien probeer ik een discussie uit te lokken waar iedere bezoeker iets aan heeft.

Dat je m'n 2e reply weghaalt vind ik helemaal nergens op slaan omdat daar een advies in staat! Ik zei daar:
Dus ik raad je aan zelf je mond te houden en gewoon je auto naar de garage of een dealer te brengen en een beurt te geven. Bij deze heb ik je geholpen

[ Voor 83% gewijzigd door dominic op 03-11-2005 16:38 ]

• PeeJay
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-12-2024

PeeJay

Prutser

[...]

Dat staat er niet Chev. Misschien naast al die techniek op school ook eens een uurtje aan begrijpend lezen besteden ;)
Als het niet gevaarlijk is, kan hij zelf naar de garage. Als het wel gevaarlijk is, moet de wagen gesleept worden.
En ipv informeren bij de ANWB of whatever, vraagt hij het hier.
Klant: Deze banden monteren graag, uitbalanceren hoeft niet...
Chevy454: Que :? U vraagt, wij draaien... maar u bent een stomme eikel :Y)
De banden op mijn sm worden ook niet uitgebalanceerd. Living on the edge :+

Don't play dumb with me, that's a game you can't win....

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
dominic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:26:
[...]

Er zijn gewoon bepaalde vragen die je niet moet stellen, net als: "Ik zoek een tweedehands oliefilter voor m'n auto, liefst zo goedkoop mogelijk.."
We zijn niet allemaal automonteurs ofzo, daarom vraagt ie het. WAAROM zou een 2e hands oliefilter bijvoorbeeld niet kunnen? Je kunt je toch wel voorstellen dat iemand zich dat afvraagt?
Dan kun je normaal antwoorden met onderbouwing, anders heeft niemand er wat aan en je geeft zelf aan dat je het waardevol vindt als anderen hier wat van kunnen leren. Maar dan moet zo'n vraag juist WEL gesteld worden. :)

• dominic

dominic

will code for food

Cyphax schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:35:
[...]

We zijn niet allemaal automonteurs ofzo, daarom vraagt ie het. WAAROM zou een 2e hands oliefilter bijvoorbeeld niet kunnen? Je kunt je toch wel voorstellen dat iemand zich dat afvraagt?
Dan kun je normaal antwoorden met onderbouwing, anders heeft niemand er wat aan en je geeft zelf aan dat je het waardevol vindt als anderen hier wat van kunnen leren. Maar dan moet zo'n vraag juist WEL gesteld worden. :)
Mja daar heb je wel een puntje met je laatste 2 zinnen idd.. En toch ervaar ik het als spugen in de kerk.. :P Maar dat kan aan mij liggen.

Maar dan nog voor de zoveelste keer: Naar de garage.

[ Voor 12% gewijzigd door dominic op 03-11-2005 16:38 ]

• Cassius
  • Niet online
Ik begrijp jullie punten maar jullie begrijpen mij niet! Ik -wil- veilig en goed autorijden en begrijp dat daarbij de conditie van de auto van vitaal belang is, echt waar. Maar is het zo slecht dat ik mag hopen dat het me geen bakken met geld kost? Kom op, ik maak de lens van mijn geluidsinstallatie ook enorm zorgvuldig schoon, maar ga gewoon niet binnenin rommelen omdat ik daar te weinig verstand van heb. Als hij dan kapot gaat hoop ik gewoon dat de reparatie geen enorm bedrag komt omdat ik studeer? Ik heb heus wel voldoende geld om lekker van rond te komen, werk twee baantjes enzo :) , maar voorop in dit topic (voel de toon in de start) is mijn zorg om de auto en de veiligheid.

Laten we overnieuw beginnen? Oke doen we :) .

- Kan ik nu nog doorrijden? Moet ik daarvoor eerst iets controleren onder de auto (mannen, ik weet niet eens waar de kabel loopt, ik wil het ooit allemaal nog leren, maar nu heb ik mn studie, banen, jap jap) of ergens naar luisteren?
- Dominic je zegt dat ik er niet mee moet gaan morrelen, maar is het niet mogelijk om zelf de kabel te vervangen? Ik weet niet hoeveel techniek daarbij komt kijken (ben wel vrij technisch aangelegd en heb geduld).
- Chevy, rustig aan, ik dacht dat op de motor afremmen goed was voor de auto. Daar hoef je me niet op aan te vallen ok :/ . Je kan me ook iets leren ipv stoer met vaktermen en kassageluiden te gaan smijten. Volgens mij is dat overigens een common misconception zeg maar. Wat is dat de goede manier voor het remmen en zuinig zijn met hetgeen daarmee verbonden is :? ?
- Uhm, er komen nu verder geen vragen naar boven.

In ieder geval bedankt.

De meeste mensen deugen!

• PeeJay

PeeJay

Prutser

marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:55:
- Chevy, rustig aan, ik dacht dat op de motor afremmen goed was voor de auto. Daar hoef je me niet op aan te vallen ok :/ . Je kan me ook iets leren ipv stoer met vaktermen en kassageluiden te gaan smijten. Volgens mij is dat overigens een common misconception zeg maar. Wat is dat de goede manier voor het remmen en zuinig zijn met hetgeen daarmee verbonden is :? ?
Remmen op de motor is echt niet zo ernstig als dat ze het doen klinken. Behalve als je een 2takt auto hebt ;)
Als je het gas loslaat, rem je al op de motor. Heeft de koppeling nog geen zak mee te maken. Als je terugschakelt en de koppeling weer op laat komen, zal deze iets meer te verduren hebben, maar niet meer dan bij het wegrijden bij een verkeerslicht. Desnoods geef je iets gas voordat je de koppeling op laat komen na het terugschakelen.

• dominic

dominic

will code for food

marzzman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:55:
Ik begrijp jullie punten maar jullie begrijpen mij niet! Ik -wil- veilig en goed autorijden en begrijp dat daarbij de conditie van de auto van vitaal belang is, echt waar. Maar is het zo slecht dat ik mag hopen dat het me geen bakken met geld kost? Kom op, ik maak de lens van mijn geluidsinstallatie ook enorm zorgvuldig schoon, maar ga gewoon niet binnenin rommelen omdat ik daar te weinig verstand van heb. Als hij dan kapot gaat hoop ik gewoon dat de reparatie geen enorm bedrag komt omdat ik studeer? Ik heb heus wel voldoende geld om lekker van rond te komen, werk twee baantjes enzo :) , maar voorop in dit topic (voel de toon in de start) is mijn zorg om de auto en de veiligheid.

Laten we overnieuw beginnen? Oke doen we :) .

- Kan ik nu nog doorrijden? Moet ik daarvoor eerst iets controleren onder de auto (mannen, ik weet niet eens waar de kabel loopt, ik wil het ooit allemaal nog leren, maar nu heb ik mn studie, banen, jap jap) of ergens naar luisteren?
- Dominic je zegt dat ik er niet mee moet gaan morrelen, maar is het niet mogelijk om zelf de kabel te vervangen? Ik weet niet hoeveel techniek daarbij komt kijken (ben wel vrij technisch aangelegd en heb geduld).
- Uhm, er komen nu verder geen vragen naar boven.

In ieder geval bedankt.
Okee we beginnen overnieuw :)

Een handremkabel kun je zelf vervangen, maarrrrr, dit is niet verstandig, aangezien de handrem wel aan bepaalde APK normen moet voldoen (Spanning, remkracht etc.), dit kun je dus het beste door een garage laten doen, dan heb je ook iemand anders om de schuld te geven wanneer je karretje de APK niet doorkomt en je bent bij een 'mannetje
waarschijnlijk voor onder de 100 euro klaar. ;) Tenzij je natuurlijk zelf een rembank thuis hebt staan.

Zonder handrem kun je wel rondrijden, omdat deze de draaiing van je wielen op dit moment zo te horen niet belemmert. Mochten je normale remmen ook problemen geven, in het geval van een defecte remcylinder, ga dan niet rijden en laat je wegslepen.

Remmen op de motor is wel wat schadelijk voor je koppeling maar bovenal: gevaarlijk*

*=in het geval je normale remmen niet goed werken.

[ Voor 8% gewijzigd door dominic op 03-11-2005 17:31 ]

• PeeJay

PeeJay

Prutser

dominic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:27:
[...]

Remmen op de motor is wel wat schadelijk voor je koppeling maar bovenal: gevaarlijk
Hier wil ik natuurlijk wel uitleg bij.

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
dominic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:26:
[...]

.
leuk he pggti forum ;)

• dominic

dominic

will code for food

PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:29:
[...]

* in het geval je normale remmen het niet goed doen.

• dominic

dominic

will code for food

Sshhht :X

• PeeJay

PeeJay

Prutser

dominic schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:31:
[...]

* in het geval je normale remmen het niet goed doen.
Dat is altijd gevaarlijk. Of je nou remt op de motor of niet ;)

• Chevy454
  • Niet online
PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 16:34:
Misschien naast al die techniek op school ook eens een uurtje aan begrijpend lezen besteden ;)
Gewoon beroepsmisvorming :Y)
Als het mij lukt de dag door te kommen zonder 1 persoon de nek om te wringen dan ben ik goed bezig :+ En geloof me vrij.. ik heb mij al vaker mijn collega verwenst :)
De banden op mijn sm worden ook niet uitgebalanceerd. Living on the edge :+
Ach, bij jou gaat eerder het motorblok kapot dan het balhoofdlager :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 23:13 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

U riep?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:05

Sosabowski

nerd

PeeJay schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:29:
Als je hard remt op de motor (ver terug schakelen en dan opeens de koppeling op) rem je dus alleen op de aangedreven wielen en niet met alle vier zoals je dat met een rempedaal wel doet. Daarnaast is het remsysteem gemaakt om te remmen en je koppeling niet. De conclusies over belasting en slijtage kan je zelf trekken.

@TS: Deze "niet zo handige actie" gaat je gewoon geld kosten. Prima als je niet naar de dure garage om de hoek gaat maar het remsysteem is niet iets waar je zelf mee moet gaan klooien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Chevy454
  • Niet online
IorGie schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:38:
Als je hard remt op de motor (ver terug schakelen en dan opeens de koppeling op) rem je dus alleen op de aangedreven wielen en niet met alle vier zoals je dat met een rempedaal wel doet. Daarnaast is het remsysteem gemaakt om te remmen en je koppeling niet. De conclusies over belasting en slijtage kan je zelf trekken.
Ik zal het even in termen voor PeeJay uitleggen :+
Wanneer je op de KTM te ver terug schakelt dan blokkeert je achterwiel en dan begint die te stuiteren :+
Soms wil je dat hebben wanneer je de bocht in wilt sliden maar ik ben eerder een voorstander van de achterrem :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 03-11-2005 23:45 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Aangezien hier een aantal mensen rondlopen die in garages werken (blijkbaar), heb ik een vraag (geen discussiepunt):
Welk soort mensen komt het vaakst met hun auto in de garage: de 'normale' automobilist of de leasebakrijder?
(offtopic ja, maar voor deze vraag een nieuw topic aanmaken vind ik een beetje overdreven)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• PeeJay

PeeJay

Prutser

-Rob- schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 00:11:
Aangezien hier een aantal mensen rondlopen die in garages werken (blijkbaar), heb ik een vraag (geen discussiepunt):
Welk soort mensen komt het vaakst met hun auto in de garage: de 'normale' automobilist of de leasebakrijder?
Onderhoud van mijn leasewagen wordt gedaan. Onderhoud van mijn motorfietsen doe ik zelf (deed ik met mijn eigen auto ook).
Dus in mijn geval ga ik alleen met mijn leasewagen naar de garage.
Chevy454 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 23:45:
[...]

Ik zal het even in termen voor PeeJay uitleggen :+
Wanneer je op de KTM te ver terug schakelt dan blokkeert je achterwiel en dan begint die te stuiteren :+
Soms wil je dat hebben wanneer je de bocht in wilt sliden maar ik ben eerder een voorstander van de achterrem :Y)
Je gebruikt zowel de achterrem als de koppeling. Het blokkeren vang je op met de koppeling :P

[ Voor 33% gewijzigd door PeeJay op 04-11-2005 15:40 ]

Pagina: 1