Toon posts:

Draadloos Internet werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee mensen,
Misschien dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb sinds 3 kwart jaar draadloos internet. Een Linksys Wireless-G 54Mbps router stuurt een signaal naar mijn pc met daarin een Linksys Wireless-G PCI kaart.Sinds een paar maanden doet hij helemaal niks meer, niks meer in de zin van, ik heb geen internet.

Ik heb een AMD Athlon XP 2000+ met 512 Mb geheugen. Daarop draai ik gewoon Windows XP Sp1. Ik heb de machine net nog geformateerd.

Zodra ik de kabel modem aan de draadloze router aansluit is er nog niks aan de hand. De router stuurt een signaal. Dat ziet Windows vervolgens ook. Ik kan dan ook kiezen om verbinding te maken met de draadloze router cq verbinding.
Windows geeft ook aan dat de signaalsterkte prima/goed is en er worden wat pakketjes heen en weer verzonden (verzonden meer dan ontvangen)
Open ik mijn Internet Explorer dan laad hij geen pagina of wat dan ook. :'(

Sluit ik een kabel van de kabel modem naar de pc dan is er wel volop Internet.

Ik heb als toevoeging een paar screenshots gemaakt van de netwerkverbinding gegevens op het moment dat ik aangesloten ben op de draadloze router.

Ik weet geen oplossing!! _/-\o_ Kan iemand mij misschien helpen?!?!?!? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZGKZZHAL

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQWCTMBM
(commentaar bij 2de afbeelding: Internet-Gateway; ik kan deze niet inschakelen)

A.u.b. kan iemand mij helpen???

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
Dit heb ik een tijdje geleden ook gehad met dezelfde router, probeer eens nieuwe firmware voor je router en installeer ook even sp2 voor je xp bak

Verwijderd

Gelukkig zijn we telepatisch

Wat heb je allemaal al gedaan?

- nieuwe firmware
- reset terug naar fabrieksinstellingen
- etc
- etc
- etc

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben een beetje een leek.....wat is een Firmware??

Verder heb ik vandaag nog de reset knop voor een aantal (5-10) seconden ingedrukt...
Neem aan dat alles dan gereset is....maar het resultaat was hetzelfde, geen internet..

Updaten naar Sp2 moet idd, maar op mijn laptop waar wel Sp2 draait heb ik ook geen internet...

Verder heb ik de pc geformatteerd in de hoop dat...maar vergeefs

Het stomme is, is dat ik wel draadloos op de router kan inloggen en dingen kan uitvoeren....ik heb alleen geen internet
Ik weet niet wat ik moet, mijn pogingen lopen tot een eind!

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024
firmware

eerste download linkje zou de firmware voor jou router moeten zijn, even downloaden en uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de firmware gedownload en uitgevoerd.
Hij vond de Router e.d. wel en hij zal ook wel iets gedaan hebben, alleen het probleem is er nog steeds....
Geen internet!! :'(

Zijn er nog meer ideeen??

• cerebrum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:23
Ik zie op de screenshot van 'Netwerkverbindingen' dat je Internet-gateway / Internetverbinding is uigeschakeld :?
Misschien moet je daar eens naar kijken.....

edit:
beter lezen 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door cerebrum op 04-11-2005 16:16 ]

WP Pana 7J mono | AC Toshiba 3.5+4.6kW | PV 3200WP ZZO | Gasloos Nov23

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Je hebt een router zeg je, met switch poorten en deze werken wel gewoon?
Je wireless deel lijkt te werken tot je router... Als ik je goed begrijp...

Heb je al bij linksys op de site gekeken ofhet probleem bekend is.
Ook even kijken of z'n firmware upgrade hebben, staat wel in het boekje vermeld hoe je upgrade...

P.S. kan je het precieze type nummer wireless AP/Router geven?

ICE ICE Baby

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben misschien wel een leek, maar mij was ook al opgevallen dat de Internet-gateway / Internetverbinding uitgeschakeld stond.
Deze heb ik geprobeerd om in te schakelen, hij doet een poging, in de zin, hij zegt dat hij bezig is in te schakelen, maar na een aantal seconden schakeld hij zichzelf weer uit. (draadloos als vast via de switch poorten, hij schakeld niet in)

Ik heb gewoon 1 draadloze router (met 4 vaste poorten)
Ik heb nu internet door een vaste kabel van Internet modem naar Pc.
Zet ik de router er tussen ( Internet modem - draadloze Router - Pc) dan werkt t niet.
Zowel draadloos als vast via de switch poorten geven mij dan geen internet. Maar ze geven wel een signaal.......

Ik zal even op Internet kijk en op de linksys site, misschien dat daar idd wat te vinden is.

Router: WRT54G ver. 2
S/N: CDF50D444247

Verwijderd

Topicstarter
KAN NIEMAND MIJ MEER HELPEN??????? _/-\o_

Verwijderd

gaarne de gegevens van je LAN verbinding vermelden, misschien conflicteert die

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Heb je encryptieinstellingen aan staan zoals WPA of WEP, zo ja, staan die goed op zowel Linksys als je netwerkkaart?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Alles lijkt goed, je hebt netjes verbinding via draadloos.

Je zegt dat je met kabel direct wel verbinding hebt. Enige wat ik je nergens zie noemen: Heeft je router wel internetverbinding? T lijkt erop alsof die gewoon simpelweg geen verbinding heeft.
Aangezien je t over kabel hebt gok ik dat je automatisch een IP hoort te krijgen van je provider. Is dat IP niet toevallig gekoppeld aan je MAC adres? Heb je (dus) je router voorzien van het juiste (wan) macadres (Mac Clone meestal genoemd)

En voor de zekerheid: alle encryptie enz (mac filters, wep, wpa enz op je wireless) uitzetten. Als t werkt kun je alsnog je netwerk gaan dichtspijkeren, eerst alle mogelijke (mede)oorzaken uitschakelen.

Enne, die internet gateway is gewoon de uPNP functionaliteit van de router die windows (xp) herkent. Heb je verder niets mee te maken kwa aan- en uitzetten, kun je gewoon standaard laten (tenzij je t niet wil gebruiken, dan uPNP disablen in je router)

[ Voor 35% gewijzigd door DJSmiley op 09-11-2005 11:29 ]

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Kan je pingen op URL-naam? bv naar www.tweakers.net, hij moet dan 213.239.154.35 resolven.
Kan je wel pingen op dat IP-adres?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 00:42

Barrycade

Through the...

Even opnieuw de Netwerk wizzard doorlopen?
Pagina: 1