Restore Exchange 2003 Public Store

Pagina: 1
Acties:

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 22:35
Ik zit met een probleempje.

We hebben onlangs een public folder verwijderd en daarvoor in de plaats een mailbox aangemaakt.
Dit omdat de functionaliteit die gevraagd werd meer om een mailbox vroeg dan om een PF.

Voordat de PF verwijderd werd, is er nog een export gemaakt van de gegevens die erin zaten.
Nu blijkt dat de taken die ook erin zaten, niet meegenomen zijn in de export (terwijl wel alles was aangegeven).

Nu proberen we dus om een backup te restoren om daaruit de taken te halen en deze in de mailbox weer in te voegen, echter, we krijgen het dus niet voor elkaar om de public folder terug te krijgen.

Wat hebben we tot nu toe gedaan:

Daar we willen voorkomen dat de productie-server in de problemen komt, hebben we een extra Exchange-server ingericht in een nieuw domein.
Dit omdat we uit verschillende documentatie begrepen hebben dat bij het restoren van een Exchange 2003 server de naam van de machine, database-namen, database-locaties, etc. allemaal gelijk moeten zijn aan het origineel.
We hebben op de extra server een Recovery Storage Group aangemaakt.
Nu kunnen we in deze RSG echter alleen mailbox-stores koppelen, geen public-stores.

Als we ook een restore doen, geeft het systeem een error dat de database niet gevonden kan worden. Dit klopt dus ook wel met hetgeen ik net gemeld heb, dat we geen public stores kunnen koppelen.

Dit is even in het kort de situatie waarin we zitten.

Is er iemand die eerder met dit bijltje gehakt heeft ????? _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mocht ik onvoldoende informatie gegeven hebben, laat het weten, dan kan ik dit misschien nog toevoegen

[ Voor 4% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 03-11-2005 14:34 ]

Verwijderd

makkelijkste manier is de store als file te restoren en offline met speciale tools de db te openen en er uit te halen wat je wilt. Ben even de naam kwijt van de tool die ik daarvoor gebruik, maar dat post ik (of iemand anders) nog wel.
betekent natuurlijk wel dat je een pub.edb op tape moet hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 18:09:
makkelijkste manier is de store als file te restoren en offline met speciale tools de db te openen en er uit te halen wat je wilt. Ben even de naam kwijt van de tool die ik daarvoor gebruik, maar dat post ik (of iemand anders) nog wel.
betekent natuurlijk wel dat je een pub.edb op tape moet hebben.
Ontrack Powercontrols :)

Linkje: http://www.ontrack.com/po...&buttonName=PowerControls

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik heb ervaring met Ontrack en het werkt echt super. Binnen 10 minuten heb je alles terug wat je terug wilt hebben.

Tjielp... een vogel.

• cOOlrUnnINgs
Thnx, met bovenstaande informatie ga ik weer verder stoeien.

• cOOlrUnnINgs
Het is ons gelukt, echter niet op de manier zoals hierboven beschreven.
Backup bleek geen file-backup te zijn, maar een "echte" Exchange-backup.
Derhalve konden we dus niet de losse bestanden restoren en er vervolgens met een tool naar toe.

We hebben uiteindelijk de Recovery Storage Group verwijderd en de backup op de extra Exchange-server op de oorspronkelijke positie gerestored.
Databases gemount en er voila, we konden er weer bij.
Daarna was het een kwestie van de taken eruit halen en in de mailbox toevoegen.

Dit hele gebeuren heeft ons in ieder geval een hoop geleerd.
Bedankt voor de reacties.
Topic mag gesloten worden.
Pagina: 1