[JS] Max aantal tekens in var?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik ben bezig met een cms in combinatie met (s)AJAX en PHP. Nu werkt het goed tot (volgens mij een aantal tekens) dat er teveel content in de textarea komt. Het textarea werkt samen met tinyMCE.

Stukje javascript waar hij op vast loopt:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function post_form_item() 
    { 
    tinyMCE.triggerSave();
    var article_title = document.getElementById("article_title").value;
    var article_type = document.getElementById("article_type").value;
    var article_rank = document.getElementById("article_rank").value; 
    var article_content = document.getElementById("article_content").value;
    var article_submit = document.getElementById("article_submit").checked;
    var article_preview = document.getElementById("article_preview").checked;
    x_postDBarticle(article_title, article_type, article_rank, article_content, article_submit, article_preview, showConfirm);
    }

Bij kleine teksten loopt hij het stukje javascript goed door, maar bij grotere teksten krijg ik een javascript fout. Kan 1 var maar een beperkt aantal tekens herbergen (255 ofzo?). Zo ja, hoe kan ik zorgen dat hij toch de gehele tekst doorgeeft, splitten?
Of is er een functie voor grotere stukken tekst. Ik zit iniedergeval vast.

(PS. Het ligt iniedergeval niet aan speciale tekens als " , ; : - / enz want ik heb tekst zonder leestekens gebruikt om te testen)

[ Voor 4% gewijzigd door Bjk op 03-11-2005 14:31 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10

DizzyWeb

Ondertiteld

Wat is "een javascript fout"?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

crisp

Devver

Pixelated

Nee, daar zit niet echt een limiet aan.
Doe je echter wel een POST naar je PHP script en geen GET? - in het laatste geval loop je ws tegen de GET limiet aan die varieerd tussen de 1-4K afhankelijk van de browser.

Intentionally left blank

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 17:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Nee, javascript variabelen hebben geen opgelegde 'limiet' ...

wel heeft een GET request een zekere limiet, als het form op method GET zou staan, kun je fouten verwachten ... maar dat zou weer geen javascript fout moeten veroorzaken ...

volgens mij is het eerder belangrijk dat je je code goed debugged, wat zegt bv de javascript console in mozilla (beter wat betreft debuggen) of de exacte foutmelding in explorer ...?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:48
Ik verstuur het forum niet, ik verstuur de values van de elementen. Dmv een button:
[code=html]
<input name="additem" type="button" id="additem" onClick="post_form_item();" value="test">
[/html]

Heb het nu ook even getest in firefox, deze geeft bij grote lappen tekst geen javascript error maar geef het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN">
Request-URI Too Large
The requested URL's length exceeds the capacity limit for this server.

request failed: URI too long

Apache/1.3.33 Server at localhost Port 80

Nu snap ik dat apache hier in grijpt, maar aangezien ik dit form niet echt submit, word dit dan toegerekent tot een GET method. Ergens een workaround, want nu is dit een beperking. Aangezien deze lap tekst wel gewoont werkt in een html form -> php bestand -> mysql db.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:26

crisp

Devver

Pixelated

Je gebruikt AJAX, maar volgens mij doe je daarmee een GET request ipv een POST (wat ook gewoon mogelijk is).

Intentionally left blank

Verwijderd

Post anders je x_postDBarticle() functie even. Daarin zul je ergens de method van je XMLHTTP request op POST zetten.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 11:26
Je kunt met behulp van AJAX inderdaad ook gewoon gegevens posten ipv getten
Pagina: 1