Toon posts:

Livebox problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gister zit er bij ons thuis een livebox aangesloten. Vantevoren werkte altijd alles perfect maar sinds gister krijgen we alleen nog maar internet op de draadloze usb dongle die is bijgeleverd. In computer 2 zit een sweex usb dongle en die kan geen verbinding maken met de livebox. Ook de standaard ingebouwde draadloze netwerkkaart kan er geen verbinding mee maken. Wel heb ik in de configuratie van de livebox iets gezien met signalen van het draadloze gedeelte. Deze kon je instellen van 1 t/m 13 ofzo. Kan het hier soms aan liggen.

Met bekabeling werkt het allemaal wel goed, maar we hebben de livebox niet voor niets met draadloze functie aangeschaft.

Ook de telefonie van de livebox kan nog maar via de door hun geleverde nummers. Weet iemand hier iets van? Wij dachten zelf namelijk dat we nog gewoon op het oude telefoonnummer van ons gebelt zouden kunnen worden, maar dat is doet ie nu niet meer.

Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven op 1 van de 2 problemen of misschien zelfs op allebei.
Alvast bedankt

Maikel

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Ja, om verbinding met een 2e computer te krijgen moet je bij wanadoo een 2e dongle bestellen.
Anders werkt het half of helemaal niet.

en telefonie zou je op je huidige KPN nummer gewoon bereikbaar kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Aha oke, Nja gister werkte het voor de helft. Tot er iets in de configuratie werd veranderd en toen deed de sweex het niet meer op de livebox. Maar via een router zou het wel kunnen werken neem ik aan.
Ik heb een draadlooze router/modem van e-tech in mijn computer. Als ik die op ethernet poort 1 van de livebox aansluit en in poort 4 van de router doe dan zou het opzich toch moeten werken lijkt mij. De router fungeert dan als een soort accesspoint. Dat zou toch mogelijk moeten zijn of denk ik verkeerd

Tevens kan ik met mijn eigen computer geen verbinding meer maken met de oude router sinds ik vanmorgen windows xp pro heb geinstalleerd. Dit omdat ik de benodigde drivers niet allemaal heb en daarom denk ik dat hij het niet goed of niet doet. Ik ben hem nu aan het recoveren

Maikel

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 16:22 ]

Verwijderd

Dit zou gewoon moeten werken idd maar je moet dan wel de DHCP server op je router uitschakelen.