[2003] Geen internet, geen netwerk..Niks meer!

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hallo,

Net wilde ik VPN instellen op mijn 2003-server, dus ik hier op Tweakers een tutorial gevolgd. Het bleek dat je 2 netwerkkaarten nodig had, dus heb ik er nog even een bijgezet.
Toen ik de 2e netwerkkaart handmatig voorzag van een IPadres, gatewayadres en dns-adressen kreeg ik een bsod in Windows. Dus ik heb na de eerste reboot de 2e netwerkkaart uitgeschakeld. Omdat ik met tijdgebrek zit momenteel heb ik het VPN-plan even aan de kant gelegd en ben ik nog even snel begonnen met het beveiligen van mijn IIS-server doormiddel van IPSec (ook met behulp van een tutorial).

Na een paar stapjes gedaan te hebben ben ik ivm tijdgebrek ermee gestopt en alle settings die ik gemaakt had teruggedraaid. Er zat een handig knopje in de ipsec-console waarmee je de standaardinstellingen kon herstellen...die heb ik dus gebruikt.

Nu wilde ik de server weer via remote desktop overnemen (zoals normaal) en nu krijg ik geen verbinding meer met de server. Ook kan ik via de server zelf niet meer op internet en door mijn netwerk browsen. Terwijl de standaardnetwerkinterface gewoon aanstaat en een statisch-ipadres heeft zou je denken dat hij gewoon met het netwerk is verbonden. Ook ontvangt de server pakketjes van de router, en stuurt ook pakketjes terug.

Kan iemand me helpen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En als je die 2e netwerkkaart eruit haalt werkt het dan wel :? Misschien botsen ze wel met elkaar.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pingelmonster
  • Niet online
die heb ik al verwijderd, nog steeds hetzelfde

• Outerspace

Outerspace

pingelmonster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:18:
die heb ik al verwijderd, nog steeds hetzelfde
Het lijkt wel alsof door die bsod (door de 2e netwerkkaart) je eerste netwerkkaart is beschadigd ofzo. Check de instellingen eens goed na van je kaart. En installeer hem desnoods opnieuw.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pingelmonster
  • Niet online
Het is heel raar...Hij heeft wel gewoon contact met de router, maar er lijkt wel iets op de lijn te zitten waardoor hij geen verbinding met internet krijgt. De 2e netwerkkaart is dus al verwijderd, en ik heb al tig keer in de ipsec-console gehangen om te kijken of ik daar nog iets fout heb gedaan oid.

Die BSOD is in totaal 2 keer voorgekomen, daarna heb ik de netwerkkaart (2) eruit gehaald.

• Outerspace

Outerspace

pingelmonster schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:22:
Het is heel raar...Hij heeft wel gewoon contact met de router, maar er lijkt wel iets op de lijn te zitten waardoor hij geen verbinding met internet krijgt. De 2e netwerkkaart is dus al verwijderd, en ik heb al tig keer in de ipsec-console gehangen om te kijken of ik daar nog iets fout heb gedaan oid.

Die BSOD is in totaal 2 keer voorgekomen, daarna heb ik de netwerkkaart (2) eruit gehaald.
Weet je ook toevallig welke BSOD het was :? Misschien kunnen we dan wat meer gaan gokken/uitpluizen :)
Kan je ook met de router pingen?

• Pingelmonster
  • Niet online
ik zag iets in de trant van NOT_EQUAL_IRQ staan, en onderin "Fysieke geheugendump"

Dit zegt me niets, al heb ik het vermoeden dat er een IRQ-conflict gaande is

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
irq conflict... dat had je in de tijd van isa kaartjes, niet meer met moderne pci kaartjes/drivers

lijkt me dat je ipsec policy nog gewoon actief is aangezien je 'dit nog even snel wilde configureren'

even snel configureren en ipsec security gaat niet ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Zwelgje op 03-11-2005 15:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Pingelmonster
  • Niet online
opzich is het nog niet eens zon groot probleem, het meeste waar ik me druk om maak is dat ik geen recente backups heb. Het is vanavond een kwestie van de windowscd plaatsten en opnieuw installeren, en nooit meer aan IPSec komen als ik te weinig tijd heb!

Bedankt iig voor de moeite allemaal!

Oja nog een vraag: Kan ik 2 netwerkkaartjes plaatsten die allebei dezelfde gateway gebruiken (de router dus)?

• BDannyV
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Oja nog een vraag: Kan ik 2 netwerkkaartjes plaatsten die allebei dezelfde gateway gebruiken (de router dus)?
Nee dat kan niet.
Default gateway: there can be only one....
Pagina: 1