Toon posts:

[XP] Structuur windows systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op vele manieren ernaar gezocht maar ik ken het nergens vinden.

Wat zoek ik ? Een duidelijk overzicht/treeview/structuur schema van een windows installatie.

Waarom ? Omdat het me begint te irriteren dat je zelfs bij een plain vanilla XP install er (volgens mij) minimaal 25% teveel rommel op je system partition staat.

Vooral als je eens loopt te browsen door de windows folders kom je daar allerhande lege en (volgens mij) overbodige dingen in tegen die je allemaal zonder probleem kan deleten waardoor je config lichter en overzichtelijker wordt.

Nu kan je zeggen, die enkele mbytes zullen de zaak niet maken... Mja klopt, maar mij irriteert het :)

Verwijderd

Misschien heb je er iets aan als je een n-lite cd'tje maakt?

http://www.nliteos.com/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2005 14:09 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Linux is de oplossing voor jou })

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

idd, gebruik nlite.. hier heb je zo veel mogelijkheden om je XP installatie aan te passen.. Mijn installatie cd is nu nog maar 210MB in grootte. Windows neemt minder ruimte in, minder RAM in en draait soepeler. Try it.. ook leuk van nlite is het direct integreren van hotfixes enzo, zodat je na de installatie ook geen extra ruimte kwijt bent voor backup bestanden van hotfixes etc.. etc.. (zoek ook maar eens naar AutoPatcher XP)

--

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien is het een leuk topic om na te lezen: [rml][ XP] Unattended CD Project deel 4[/rml]
Daar staat ook veel algemene informatie in, en aangezien er veel geknutseld word aan die unattended cd is dit helemaal niet verkeerd natuurlijk ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)