Toon posts:

nog meer vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

even wennen aan de beperkte typeruimte dus.

Ik kijk ook naar de Canon (vies woord hier?) EOS 350D vnl wegens de 8 Mpixels en uitmuntende beoordelingen in de vakliteratuur en ongeveer dezelfde prijsrange. Wat merk je nu in de praktijk voor verschillen tussen 6 en 8. Mp?? Wat zijn, behalve de AS schakeling belangrijke voordelen tov de EOS 350D?

Een ander vraag is, omdat je in digitale fotografie je fotoos digitaal kunt bewerken, is dan de aanschaf van een macrolens overbodig, omdat je je fotoos nu digitaal kun vergroten of onderdelen hiervan? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd???

Wat kun je doen met de bijgeleverde beeldbewerkingssoftware van de 5D of kan ik bv. beter fotoshop elements 4.0 aanschaffen?

Welke geheugenkaart raden jullie aan, ikzelf dacht aan de Sandisk extreme III 1G...

Is een extra accu aan te bevelen?

bedankt alvast!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Welkom op het forum. Over de punten die je hier vraagt zijn echter al diverse topics geopend.
[rml][ DSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D topic.[/rml] gaat over de Konica Minolta Dynax 5D/7D en Canon EOS 350D - Deel 4 bevat de vragen over de Canon 350D.

Een voordeel van de Canon is denk ik met name de grote hoeveelheid objectieven die ervoor beschikbaar zijn omdat er meer mensen zijn die deze camera's hebben.

Verwijderd

Ik weet verder niets van digitale fototoestellen, maar digitaal vergroten in een tekenprogramma is nooit zo goed als vergroten voordat je je foto neemt. Een programma kan er geen pixels bij verzinnen, hoe goed het gebruikte algoritme ook is.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hey, welkom op GoT. Heb je de search functie al gevonden? Het is wel de bedoeling dat je zelf eerst wat probeert uit te zoeken. Ik denk dat er over de 2 digicams genoeg te vinden is...

Misschien te snel op "next" geklikt bij het aanmelden en deze gemist? ;)

Edit: en ik moet sneller leren replyen :X

[ Voor 9% gewijzigd door SayWhatAgain! op 03-11-2005 13:50 . Reden: spuit 11 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:18

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 13:42:
Hi,

even wennen aan de beperkte typeruimte dus.

Ik kijk ook naar de Canon (vies woord hier?) EOS 350D vnl wegens de 8 Mpixels en uitmuntende beoordelingen in de vakliteratuur en ongeveer dezelfde prijsrange. Wat merk je nu in de praktijk voor verschillen tussen 6 en 8. Mp?? Wat zijn, behalve de AS schakeling belangrijke voordelen tov de EOS 350D?

Een ander vraag is, omdat je in digitale fotografie je fotoos digitaal kunt bewerken, is dan de aanschaf van een macrolens overbodig, omdat je je fotoos nu digitaal kun vergroten of onderdelen hiervan? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd???

Wat kun je doen met de bijgeleverde beeldbewerkingssoftware van de 5D of kan ik bv. beter fotoshop elements 4.0 aanschaffen?

Welke geheugenkaart raden jullie aan, ikzelf dacht aan de Sandisk extreme III 1G...

Is een extra accu aan te bevelen?

bedankt alvast!
De 350 vind ik zeker een aardig toestel. Ga vooral ook naar een winkel om hem te voelen en even mee te spelen.

Het verschil tussen 6 en 8 Mp is dat je je foto;s met behoud van kwaliteit op een groter formaat kan laten afdrukken. Met een macrolens kan je objecten van veel dichterbij fotograferen en dat is heel wat anders dan 'digitaal' inzoomen op de PC. Ik zou weer zeggen: ga eens in de winkel het verschil uitproberen.

Ik weet niet wat voor software er bij de 5D zit, maar meestal is bijgeleverde software redelijk beperkt. Ik zou voor FE of Paint shop pro kiezen. Daar kan je dan toch wat meer mee.

Geheugenkaart is een prima keus. Op een 1 gig kaartje kunnen behoorlijk wat foto's (JPEG), als je in RAW gaat opslaan gaat het veel harder. Snelheid van het kaartje is ok.

De accus van deze camera vind ik fantastisch lang meegaan, en ze zijn snel opgeladen. Wil je extreem veel fotograferen achtereen is een extra accu natuurlijk onmisbaar. Ik heb er echter nog geen behoefte aan gehad, en de extra accu die ik kocht zit nog in de verpakking na een jaartje...

[ Voor 6% gewijzigd door superduper op 03-11-2005 13:53 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39
Met een 8mpx camera zal je je foto's op een groter formaat kunnen printen dan bij een 6mpx camera.
Als je echter uitsluitend 10x15'tjes laat printen, of nooit afdrukken laat maken, dan doet dat er niet zo toe vind ik.
Wat zijn, behalve de AS schakeling belangrijke voordelen tov de EOS 350D?
De 350D tov van wat ?
Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd???
Je begrijpt het verkeerd. :P
Je kan je foto wel 'vergroten', maar, zoals FFrenzy zegt, je foto zelf is de basis. Als je vooral macro foto's neemt, dan kan een macro lens wel eens handig zijn.

https://fgheysels.github.io/

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
Volgens mij heeft hij de edit functie niet kunen vinden ofzo, en is dit bedoelt als een vervolg op Dynax 5d. Dus ten opzichte van een d5D.

[ Voor 32% gewijzigd door Tonio op 03-11-2005 14:02 ]

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Verwijderd

Topicstarter
Hi martin,

ik heb mijn vragen per ongeluk in het verkeerde topic gesteld, ik verkeerde in de veronderstelling dat ik in het 5/7D forum zat, sorry (beginnersfoutje)

Kan ik het er aslnog inkrijgen zonder helemaal opnieuw te typen????

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 12:43

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2005 @ 14:02:
Hi martin,

ik heb mijn vragen per ongeluk in het verkeerde topic gesteld, ik verkeerde in de veronderstelling dat ik in het 5/7D forum zat, sorry (beginnersfoutje)

Kan ik het er aslnog inkrijgen zonder helemaal opnieuw te typen????
ctrl+c 8)7 8)7

Modbreak:Óf je helpt de TS normaal, of je reageert niet. Dit soort quasi-grappige opmerkingen worden niet gewaardeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door Zoefff op 03-11-2005 15:42 ]

Waarom? Omdat het kan!!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:39
Een fotografie-moderator kan deze replies wel samenvoegen in dat andere topic.

https://fgheysels.github.io/

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Kijk je trouwens niet al te scheel op 6 vs 8 megapixels. In oppervlakte scheelt wellicht een indrukwekkende 33%, maar in resolutie is het maar 15%. Je gaat immers van 3000 horizontaal naar ongeveer 3450 en van 2000 naar ongeveer 2300 vertikaal, wat neerkomt op 8 megapixels. Echt veel groter dan met een 6 megapixel camera zul je dan ook niet kunnen afdrukken met een 8 megapixel camera.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:00

Zoefff

❤ 

Zie Dynax 5d voor sluitmessage :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.