Wat wil je precies managen ? Alleen routers ?
Over wat voor een netwerk hebben we het zo'n beetje ? Waar moet het op draaien ? Wat is je budget ?
Wat heb je zelf allemaal al gevonden (behalve een site waar je eigenlijk te lui bent om zelf verder onderzoek te doen) ?
hmm, zal (proberen) mezelf wat duidelijker te maken dan
Wat wil je precies managen ? Alleen routers ? : het is vooral monitoren, zodat we hier zien als een link naar een andere locatie down gaat, dat we het dan zelf checken wat er mis is, en ja het zijn alleen routers
Over wat voor een netwerk hebben we het zo'n beetje ? : ik zit hier bij de infrastructuur-ruggengraat zeg maar van dit bedrijf. vanuit hier zijn er dus connecties naar behoorlijk wat andere locaties (weet niet precies hoeveel, maar toch aardig wat). hier hebben we dus gigabit switches, routers, packet shapers, etc staan. als topologie gebruiken we een extended star
van de andere locaties hoeven we trouwens alleen maar de eerste router te zien, dus niet het hele netwerk.
Waar moet het op draaien ? : opzicht maakt dat niet uit maar mijn voorkeur gaat uit naar windows (2003), als hardware hebben we een systeem met een 2.5 Ghz proc, 1 GB ram
Wat is je budget ? : maakt opzicht ook weinig/niks uit als het programma goed werkt
Wat heb je zelf allemaal al gevonden (behalve een site waar je eigenlijk te lui bent om zelf verder onderzoek te doen) ? : nog redelijk wat programma's die niet voldoen aan onze eisen. vraag me niet meer precies welke want dat weet ik dus niet meer precies.
trouwens ik ben niet te lui voor die site, maar het zijn gewoon zoveel programma's dat het een eeuwigheid duurt voordat ik daar iets goeds uit heb gevist. aangezien er hier mensen zijn die wss met dit soort programma's werken/hebben gewerkt krijg ik een idee welke goeie programma's zijn hiervoor
/edit
Ik ben zelf met een OpenSource variant bezig waar dit allemaal in moet komen te zitten, die is alleen nog niet echt klaar.
Dus ik kan hier leuk ideén opdoen
als je al wat af hebt hoor ik het graag

mss dat ik het hier dan kan testen
/edit
na het weekend ga ik denk testen, heb nu een paar proggies gevonden die er goed uitzagen dus dan ff test omgevingkje opzetten
iig al bedankt
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 04-11-2005 10:38
]